Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
liora

liora

07-06-2009 om 16:22

Rug- of buikweeën

Hallo allemaal,

Deze hele zwangerschap heb ik af en toe samentrekkingen van de baarmoeder in mijn rug gevoeld. Ik ben nu bijna 37 weken, en als ik me inspan (hard fiets of de trappen wat te snel oploop) krijg ik echt pijnlijke samentrekkingen in mijn rug.

Nu vraag ik me af: betekent dit dat ik tijdens de bevalling rugweeen ga krijgen? Of kunnen dat nog steeds buikweeen worden?

En hebben jullie nog specifieke tips over het opvangen van rugweeen? Vorige keer had ik buikweeen dus ik weet niet of je beide soorten hetzelfde kan opvangen of niet.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hetty,*

Hetty,*

07-06-2009 om 20:38

Nee

je kunt ze niet hetzelfde opvangen. Ja wel met wegzuchten en door de pijn heen etc. Ik had alle keren rugweeën (1x samen met buikweeën) en ik vind het lekker als ze weggemasseerd worden, voor zover dat mogelijk is natuurlijk Dus stevig duwen op de plek van de pijn.
Ik heb een zwakke rug en ging er idd voor de 1e bevalling al vanuit dat ik rugweeën zou krijgen.
Succes!
Groetjes Hetty,*

Rugweeën

ik heb alleen ervaring met rugweeen, bij de ontsluiting heeft mijn vriend met beide vuisten in mijn rug moeten duwen om de druk/pijn op te vangen. Ja het deed zeer bij met name het laatste half uurtje maar het was te doen. Ik had (zo ver ik mij kan herinneren) al weken voor de bevalling voorweeen in mijn rug (ongesteld gevoel in rug maar dan erger).

Miep

Miep

11-06-2009 om 19:39

Geen voorspellende waarde

Ik had in de zwangerschap ook zere rug/rugweeen maar bij de bevalling "gewoon" buikweeen hoor! Wel opeens (vlak voor en tijdens de bevalling) last van pijn achterin/onderin de rug als in bekkenpijn.

liora

liora

17-06-2009 om 17:51

En ik geef zelf het antwoord:

nee het zegt niks, ik had uiteindelijk gewoon 'buikweeen'.

Groetjes,

Liora

En, en?

Ik begrijp hieruit dat je inmiddels bevallen bent? We mogen je toch hopelijk wel feliciteren met een goede afloop en een wolk van een baby?
Vertel, vertel!

Groeten,

Temet

liora

liora

18-06-2009 om 12:49

Temet

Hoi Temet,

Zie gezellug!! Ben op 8 juni bevallen van een gezonde zoon.

Alles gaat erg goed, hij is vreselijk lief en schattig.

Liora

Gefeliciteerd!

Van harte! Ik kom nooit in 'Gezellug' dus dat had ik gemist.

Groeten,

Temet

Sassie

Sassie

20-06-2009 om 18:51

Gefeliciteerd liora!

met je zoon! Ik ben zelf op 2 mei jl., bevallen van een dochtertje. Had overigens alleen maar hele pijnlijke rugweeen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.