Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Evenzo

Evenzo

08-03-2009 om 13:00

Schimmelinfectie?

Sorry voor de onsmakelijke vraag, maar ik stel hem toch maar even

Ik ben nu 35 weken zwanger en ik heb sinds een paar weken last van erg veel afscheiding, en het is nogal brokkelig. Echter, het ruikt niet erg en het jeukt ook niet. Zou dit nou toch een schimmelinfectie kunnen zijn, of hoort dit gewoon bij de zwangerschap?

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik 1 keer een schimmelinfectie gehad, maar toen had ik dus erg veel last van jeuk en rook het ook een beetje vies.

Herkent iemand dit als schimmelinfectie? Dan ga ik nl toch nog even bij de huisarts langs. Want volgens mij kan de baby anders bij de geboorte spruw oplopen dacht ik?

Alvast bedankt voor de reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ik ook ff zo

ik ook ff zo

08-03-2009 om 22:20

Nee

Ik herken dit niet als een schimmelinfectie. Ik heb dit een paar keer gehad en dat jeukt als een gek...

Vraag het morgen na bij je gyn.

Succes!

even anoniem

even anoniem

09-03-2009 om 09:28

Nee hoor

Hier ook erg veel afscheiding. Zelfde als jij. Ik ben er mee naar de HA geweest omdat ik me ook afvroeg of dit een schimmelinfectie was. Als het niet jeukt en niet ruikt is het geen schimmelinfectie of bacteriële vaginose. Het is gewoon extra afscheiding, waar veel vrouwen last van hebben in de zwangerschap. Advies is om het zeker niet op te vangen met inlegkruisjes maar gewoon meerdere keren per dag je ondergoed te verschonen.

Evenzo

Evenzo

09-03-2009 om 12:28

Bedankt

voor jullie reacties. Dus toch geen schimmelinfectie gelukkig. Ik moet zeggen dat ik nu wel inlegkruisjes gebruik. Is toch wat makkelijker verwisselen dan elke keer uitkleden om een schone onderbroek aan te doen vind ik. De inlegkruisjes verwissel ik dus wel meerder malen per dag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.