Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Roosje

Roosje

27-05-2010 om 20:25

Snelle bevalling?

Mijn man en ik hebben een meningsverschil over de bevalling van een kennis (lekker belangrijk...). Ik wil nu wel eens weten wie gelijk heeft.
Die kennis is bevallen van haar 3e kind en het duurde van het breken van de vliezen (spontaan) tot dat het kind er was, 1 uur. Is dit snel of redelijk normaal?
Graag jullie reactie!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

27-05-2010 om 21:16

Meer info nodig

Als ze voordat de vliezen braken ook geen enkele wee had en het breken van de vliezen het allereerste was dat er gebeurde en toen na een uur bevallen is dan is dat MEGA snel. Als ze al 12 uur weeen had en toen braken de vliezen en toen nog een uurtje, dan is dat normaal (misschien voor een 3e 'langzaam'). Dus tja daar hangt het echt vanaf.....

Vic

Vic

27-05-2010 om 23:34

Niet ongewoon

Ik heb ook een (irritante) kennis die haar bevallingen van 3 uur normaal noemt. Zij is van het soort dat roept dat het best te doen is als je je maar een beetje ontspant. Een gemiddelde bevalling duurt 10 uur, dus 1 uur is best snel maar het komt vaker voor.

Hanne.

Hanne.

28-05-2010 om 08:20

Met angel eens

Ik ben het met angel eens, wat is er voor die tijd gebeurd?

Ter vergelijking, de bevalling van mijn 3e duurde vanaf de 1e wee 2 uur. Mijn verloskundige vond dit erg snel.

Snel

Mijn derde bevalling duurde van de eerste tot de laatste (pers)wee 1 uur en 3 kwartier. Megasnel volgens mijn verloskundige, maar geen verrassing omdat mijn eerdere bevallingen ook relatief snel gingen (9 en 6 uur). Ik heb de laatste bevalling overigens mede door de snelheid wel als een makkie ervaren.

vlinder72

vlinder72

29-05-2010 om 17:41

Hmmm

Een uur is supersnel. Mijn derde kwam na 2 uur. Vliezen braken om half 10. Daarna begonnen de weeën langzaam te komen en om half 12 werd mijn dochter geboren. Ontzettend snel volgens de verloskundige want ik ben tussendoor nog naar het ziekenhuis gegaan. De baby is daar bijna in de lift geboren . Achteraf was het naar het ziekenhuis gaan niet zo'n slimme actie. Maar ja, niemand had verwacht dat het zo snel zou gaan. Helaas deed mijn vierde er wel weer langer over. Maar waarom wil je dit eigenlijk weten? Ik geloof verhalen over baby's in één uur meestal niet zo. Want inderdaad vanaf wanneer ga je rekenen?

2x snel

Mijn eerste bevalling duurde 3,5 uur en de tweede bevalling 1uur en 20 minuten.

Roosje

Roosje

30-05-2010 om 11:50

Meer info

heb ik eigenlijk niet. Ik weet niet of ze eerst weeen had of pas na het breken van de vliezen. Ik denk het tweede, omdat iedereen in de omgeving zegt dat het supersnel was. Ik wilde het gewoon weten, meer niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.