Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
mama-kim

mama-kim

11-04-2010 om 21:04

Spatader (onder) en bevalling ervaring

hoi dames,

zijn er toevallig onder ons dames die zijn bevallen of ook zwanger zijn en een spatader van onder hebben???

ik zal je eerlijk zeggen dat ik best bang ben voor de bevalling, maar heb nog niemand gesproken die daar ook ervaring mee heeft.

bij mijn zoontje heb ik dit overigens niet gehad, dus weet echt niet wat ik moet verwachten...

ik hoop dat er iemand is die ervaringen kan delen...

liefs kim

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
parasolletje

parasolletje

11-04-2010 om 23:25

Mijn ervaring..

is dat ik er echt helemaal niks van geveold heb ! ik had aan een kant van onderen een hele dikke spatader zitten..was ook erg benauwd dat ik het zou voelen met persen ..maar helemaal niks gevoeld ! ..de spataderen op zowel mijn benen , voeten en schaamlippen zijn zo goed als verdwenen..helemaal weg gaan ze niet denk ik..mar zo dik en gekleurd als dat ze tijdens de zwangerschap zijn blijven ze zeker niet! succes met de zwangerschap en bevalling
groet van parasol

mama-kim

mama-kim

12-04-2010 om 09:28

Gelukkig...

...dat ik er waarschijnlijk niets van ga voelen!

inderdaad hetzelfde verhaal, op een kant van em schaamlip, schok me rot toen het me opviel, dacht in eerste instantie dat ik een of andere infectie had...

tot ik zag dat het helemaal paars/blauw was en gekronkeld (sorry voor de rare praatjes, maar weet niet hoe ik het anders uit moet leggen)

dus hoop dat het net als bij jou zo goed afloopt!

beankt voor je reactie parasolletje!!

liefs kim

Risama

Risama

12-04-2010 om 10:22

Mamakim

Hier ook niets van gemerkt en na de bevalling was dat ding gelukkig heel snel weer weg! (nu zit hij er dus weer heel erg aanwezig te zijn) Van belang is wel dat de vk van te voren weet dat hij er zit, zodat ze niet juist daar een knip gaan zetten of juist elders een knip zetten, als er een scheur dreigt te ontstaan op die plek...

Spannend wordt het nu voor jou!

Risama

mama-kim

mama-kim

12-04-2010 om 21:09

Zeker....

...dat het nu heel spannend wordt..
nog maar 11 daagjes (tot de langste datum) maar heb als laatste de 19e opgekregen, maar hou toch de 23e maar aan haha

de vk is ingelicht over het spataderverhaal, maar zij zegt ook dat ik me geen zorgen hoef te maken en helemaal omdat ik al een kindje heb, ze zegt dat de weg dan eigenlijk al goed vrij is, en dat het ook vaak zo is door de druk dat hij weer 'leegloopt' tijdens het persen...

maar ja zij kan dat wel heel trots zeggen, maar dan heb je toch liever ervaringsverhalen van andere dames

hou jullie op de hoogte

liefs kim

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.