Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Sperma onderzoek


Alice12

Alice12

27-09-2023 om 12:18 Topicstarter

Nick90 schreef op 27-09-2023 om 10:17:

[..]

Tja hij weet nu dat er iets niet in orde is maar wie weet zijn er nog allerlei mogelijkheden. En ja 12 dagen is niet zo lang, tis ook niet zo dat er binnen die 12 dagen al een ander traject opgestart kan worden ofzo.

12 dagen is best lang als je bang bent.

Alice12 schreef op 27-09-2023 om 12:18:

[..]

12 dagen is best lang als je bang bent.

Bang voor wat? Ik neem aan dat hij en z’n vrouw/vriendin al enige tijd aan het proberen zijn zonder resultaat, dus die 12 dagen kunnen er ook nog wel bij. Wie weet zijn er nog allerlei dingen die nog geprobeerd kunnen worden maar om jezelf nu helemaal op te vreten daarover maakt het niet beter. 

Nick90 schreef op 27-09-2023 om 13:42:

[..]

Bang voor wat? Ik neem aan dat hij en z’n vrouw/vriendin al enige tijd aan het proberen zijn zonder resultaat, dus die 12 dagen kunnen er ook nog wel bij. Wie weet zijn er nog allerlei dingen die nog geprobeerd kunnen worden maar om jezelf nu helemaal op te vreten daarover maakt het niet beter.

Dan kun je dit wel heel nuchter zo zeggen, maar om het nu enkel zo te bagatelliseren, zonder enige vorm van empathie, is weer het andere uiterste natuurlijk. Als je dát niet begrijpt, heb je niet echt vooraan gestaan bij het uitdelen van empathie 

Zou je ook zo nuchter hebben gedacht als jullie bij een echo te horen hadden gekregen dat er iets mis was met de baby, maar je het over 12 dagen wel zouden horen van de gynaecoloog? Dacht het niet……

Vraag het bij Freya, de vereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen. Zij hebben trouwens ook een forum. Het is weliswaar een patiëntenvereniging maar wel een unieke: mensen met 1 wens en diverse problematiek. In mijn ogen heel professioneel. Het is één van de beste zoniet dé beste patientenvereniging die er is.

Op onderstaande site wordt een vraag beantwoord over een 0 score.

Nadat een van onze lezers een morfologietelling van 0% had vastgesteld, stuurde ze ons een e-mail met het verzoek om meer hulp en begeleiding - wat zou haar man kunnen doen om deze score te verbeteren?
Kun je een morfologiescore van 0% verbeteren? - IVF-brabbel (ivfbabble.com)

Alice12

Alice12

27-09-2023 om 20:48 Topicstarter

Philou schreef op 27-09-2023 om 14:48:

Vraag het bij Freya, de vereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen. Zij hebben trouwens ook een forum. Het is weliswaar een patiëntenvereniging maar wel een unieke: mensen met 1 wens en diverse problematiek. In mijn ogen heel professioneel. Het is één van de beste zoniet dé beste patientenvereniging die er is.

Freya heb ik bekeken, dank voor de tip. 

Yumi schreef op 27-09-2023 om 16:35:

Op onderstaande site wordt een vraag beantwoord over een 0 score.

Nadat een van onze lezers een morfologietelling van 0% had vastgesteld, stuurde ze ons een e-mail met het verzoek om meer hulp en begeleiding - wat zou haar man kunnen doen om deze score te verbeteren?
Kun je een morfologiescore van 0% verbeteren? - IVF-brabbel (ivfbabble.com)

Alice hier staat uitgelegd wat een 0 score betekent, overheen gelezen?

Wat betekent een score van 0%?

Spermamorfologietesten kijken naar spermamonsters onder een microscoop en berekenen het percentage sperma met een 'normale vorm' in het totale monster. Een normaal of gezond spermamorfologiebereik ligt tussen 4 en 14 procent. Een score van minder dan 4 procent kan betekenen dat het langer dan normaal duurt om zwanger te worden. Een resultaat van 0 procent betekent meestal dat in-vitrofertilisatie nodig kan zijn voor conceptie.

Alice12

Alice12

28-09-2023 om 08:06 Topicstarter

Nee, niet overheen gelezen. Maar ik ken de site niet en ik weet niet of het een betrouwbare site is. Op andere  sites wordt geschreven over onvruchtbaarheid bij deze score. 

Alice12 schreef op 28-09-2023 om 08:06:

Nee, niet overheen gelezen. Maar ik ken de site niet en ik weet niet of het een betrouwbare site is. Op andere sites wordt geschreven over onvruchtbaarheid bij deze score.

Ahh oke, dat lijkt me verwarrend maar het is sowieso beter om alleen op de uitslag te vertrouwen.

Alice12 schreef op 28-09-2023 om 08:06:

Nee, niet overheen gelezen. Maar ik ken de site niet en ik weet niet of het een betrouwbare site is. Op andere sites wordt geschreven over onvruchtbaarheid bij deze score.

Dat kan toch bij elkaar passen? Bij een morfologiescore van 0 ben je onvruchtbaar. In de zin dat je niet een vrouw zwanger kan maken door seks. Maar dat kan dan opgelost worden door icsi/ivf

Onvruchtbaarheid betekent het onvermogen om je voort te kunnen planten. Als je onvruchtbaar bent, dan kun je niet op de natuurlijk wijze zwanger worden en kinderen krijgen. Onvruchtbaarheid wordt ook wel infertiliteit genoemd.
(Van de Isala kliniek)

Dan klopt de info dus gewoon bij elkaar. 

Alice12

Alice12

28-09-2023 om 18:19 Topicstarter

D.m.v IVF of ICSI een kind proberen te krijgen is prima, vindt mijn vriend. Hij is vooral dankbaar dat hij in een tijd leeft waar deze technieken bestaan. Hij is bang dat bij sperma zoals hij heeft ( alleen een kop) je ook met IVF geen kind kan krijgen. Hij is nu wel een stuk rustiger dan  gisteren. Maar ook heel stil en wel verdrietig.

Alice12

Alice12

28-09-2023 om 18:27 Topicstarter

Meesje schreef op 28-09-2023 om 11:19:

[..]

Dat kan toch bij elkaar passen? Bij een morfologiescore van 0 ben je onvruchtbaar. In de zin dat je niet een vrouw zwanger kan maken door seks. Maar dat kan dan opgelost worden door icsi/ivf

Hij denkt dat onvruchtbaar betekent dat hij niet een biologisch kind kan krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.