Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Sperma onderzoek


Alice12 schreef op 28-09-2023 om 18:27:

[..]

Hij denkt dat onvruchtbaar betekent dat hij niet een biologisch kind kan krijgen.

Nee, dat betekent het gelukkig niet. Het betekent dat je het niet zonder hulp kunt verwekken.

Alice12

Alice12

28-09-2023 om 19:26 Topicstarter

Ik heb hem net weer even gebeld en hem verteld wat jij hier schreef, Meesje. Hij was er blij mee en zei dat het niet meer zo gitzwart was in zijn hoofd. Gelukkig gaat het heel goed tussen zijn vrouw en hem. Ze steunt hem enorm en verwijt hem helemaal niks.

Alice12 schreef op 28-09-2023 om 19:26:

Ik heb hem net weer even gebeld en hem verteld wat jij hier schreef, Meesje. Hij was er blij mee en zei dat het niet meer zo gitzwart was in zijn hoofd. Gelukkig gaat het heel goed tussen zijn vrouw en hem. Ze steunt hem enorm en verwijt hem helemaal niks.

Zolang er zaad is gevonden kunnen ze nog heel wat. Er is zelfs nog een mogelijkheid om Mesa/Tese te doen, dat mag nu ook in Nederland (  ).

Maar er word eerst gekeken of er dingen zijn waardoor het zaad verbeterd kan worden, kijken of het zaad opgewerkt kan worden (iui) en pas daarna kom je ivf ed. Er is heel veel mogelijk.

Meesje schreef op 28-09-2023 om 11:19:

[..]

Dat kan toch bij elkaar passen? Bij een morfologiescore van 0 ben je onvruchtbaar. In de zin dat je niet een vrouw zwanger kan maken door seks. Maar dat kan dan opgelost worden door icsi/ivf

Dat las ik ook, vandaar dat ik vroeg of Alice eroverheen had gelezen....  dacht die zal wel blij zijn met de mogelijkheden. 

Blijkbaar is jou uitleg wel betrouwbaar, Meesje 

Yumi schreef op 28-09-2023 om 21:49:

[..]

Dat las ik ook, vandaar dat ik vroeg of Alice eroverheen had gelezen.... dacht die zal wel blij zijn met de mogelijkheden.

Blijkbaar is jou uitleg wel betrouwbaar, Meesje

Haha, ik denk dat er een spraakverwarring zat bij 'onvruchtbaar'. 

Daargelaten dat ik natuurlijk ook heel betrouwbaar ben 😉

Meesje schreef op 29-09-2023 om 08:40:

[..]

Haha, ik denk dat er een spraakverwarring zat bij 'onvruchtbaar'.

Daargelaten dat ik natuurlijk ook heel betrouwbaar ben 😉

Zo zie je maar, dat zelfs een website die duidelijkheid wil geven over een vruchtbaarheidsprobleem voor spraakverwarring kan zorgen  

Betrouwbare meesjes zijn onmisbaar 

Alice12

Alice12

29-09-2023 om 15:00 Topicstarter

Yumi schreef op 28-09-2023 om 21:49:

[..]

Dat las ik ook, vandaar dat ik vroeg of Alice eroverheen had gelezen.... dacht die zal wel blij zijn met de mogelijkheden.

Blijkbaar is jou uitleg wel betrouwbaar, Meesje

Nee hoor Yuri, ik vind jou net zo betrouwbaar. 😊

Alice12 schreef op 29-09-2023 om 15:00:

[..]

Nee hoor Yuri, ik vind jou net zo betrouwbaar. 😊

Haha dat is lief 

Alice12

Alice12

08-10-2023 om 22:26 Topicstarter

Update:
Vrijdag zijn mijn vrienden naar het ziekenhuis gegaan voor de uitslag van het sperma onderzoek. Iets  eerder dan gepland. Het ziekenhuis had eerder ruimte.
Tot hun stomme verbazing vindt het ziekenhuis de uitslag prima.
Morfologie 0 was geen probleem, de VCM was 18, dus goed.
Mijn vriendin kreeg een inwendige echo en ze had 2 rijpe eitjes. Slijmdikte was goed, dus de eisprong kon elk moment komen.
Heel fijn weekend, zei de arts.

Ach dat betekent dat al die spanning voor niets was? 🤔Waarom dan dat telefoontje met de mededeling dat de uitslag niet goed is?

Vreemd hoor, maar... 
Ik hoop dat ze de ongerustheid weg konden nemen en er binnenkort wat te vieren valt ☺️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.