Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Speelt er misschien wat meer met buurvrouw en ex?

 .

Ik heb ook kinderen met een lastige man en ik heb ook wel eens suboptimale oplossingen moeten accepteren, waar ik dan zenuwachtig van werd. Maar je hebt er binnen grenzen aan te wennen want dit is nou eenmaal de vader van je kind. Dat is niet meer terug te draaien.

Jij schrijft waar ik de ochtend over loop te malen. Of en hoe ik het op papier ga krijgen. Ik heb dezelfde ervaring helaas.


PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

11-01-2023 om 13:42

Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 13:36:

Speelt er misschien wat meer met buurvrouw en ex?

Is echt nul relevant, dus waarom zou je erover speculeren?

Aangezien de maatschappelijk werkers hebben gezegd dat hij niet leerbaar is én zijn eigen inbreng en rol niet ziet, is het “licht zien” onhaalbaar. Je hoopt het natuurlijk maar het is mi vergelijkbaar met een zwart gat. Dat dáár ooit het licht aangaat is onmogelijk. Er kan van alles in maar er komt nooit wat uit. 

Mija schreef op 11-01-2023 om 13:33:

[..]

Ik heb ook kinderen met een lastige man en ik heb ook wel eens suboptimale oplossingen moeten accepteren, waar ik dan zenuwachtig van werd. Maar je hebt er binnen grenzen aan te wennen want dit is nou eenmaal de vader van je kind. Dat is niet meer terug te draaien.

Dat lijkt mij vreselijk. Dan komt het me voor dat er in de maatschappij met twee maten wordt gemeten. 

Mijn man, de vader van mijn kinderen, en ik zijn nog bij elkaar. Dus dat scheelt. Wij zaten ooit in het ziekenhuis met een kinderpsycholoog en kinderarts toen de kinderen nog baby waren. Het was een uitgebreide kinderc ontrole waar het bad(ritueel) in besproken werd (ivm huidaandoening). Ik zei toen dat ik de kinderen in bad deed want daarin vertrouwde ik de vader niet (hij kan het niet en is vreselijk onhandig maar dat hoefde ik niet eens te verklaren). Dat was geen enkel punt van discussie want als moeder het niet veilig vindt, heeft ze daar gelijk in. Ik heb mij wel verbaast dat het geen discussie  of zelfs maar een vraag of opmerking opleverde.

En kennelijk als je niet meer samen bent met de vader, is dat wel een discussiepunt, de veiligheid van je kind.

Philou schreef op 11-01-2023 om 14:02:

[..]

Dat lijkt mij vreselijk. Dan komt het me voor dat er in de maatschappij met twee maten wordt gemeten.

Mijn man, de vader van mijn kinderen, en ik zijn nog bij elkaar. Dus dat scheelt. Wij zaten ooit in het ziekenhuis met een kinderpsycholoog en kinderarts toen de kinderen nog baby waren. Het was een uitgebreide kinderc ontrole waar het bad(ritueel) in besproken werd (ivm huidaandoening). Ik zei toen dat ik de kinderen in bad deed want daarin vertrouwde ik de vader niet (hij kan het niet en is vreselijk onhandig maar dat hoefde ik niet eens te verklaren). Dat was geen enkel punt van discussie want als moeder het niet veilig vindt, heeft ze daar gelijk in. Ik heb mij wel verbaast dat het geen discussie of zelfs maar een vraag of opmerking opleverde.

En kennelijk als je niet meer samen bent met de vader, is dat wel een discussiepunt, de veiligheid van je kind.

Natuurlijk is dat een discussiepunt. Want wat is onveilig genoeg om een ouder het contact met zijn/haar kind te ontzeggen? Zie maar eens een eenduidig antwoord op die vraag te krijgen. Er staat aan twee kanten nogal wat op het spel dus hoe valt het oordeel uit? 

Het is trouwens de vraag of de aanwezigen bij jouw stellingname daadwerkelijk hebben gedacht dat ‘moeder gelijk heeft als ze het niet veilig vindt’. Ze kunnen ook gedacht hebben dat je een control freak bent, of een aansteller. Ze kunnen van alles hebben gedacht. Het doet er alleen niet toe zolang je man jouw grens accepteert. Maar als jullie uit elkaar waren gegaan en je had de kinderen bij hem willen weghouden omdat hij ze anders in bad zou laten verdrinken, dan zou je echt geen bijval hebben gekregen als je man zich daartegen had verzet. 

Wandelvrouwtje schreef op 11-01-2023 om 13:42:

[..]

Is echt nul relevant, dus waarom zou je erover speculeren?

Er wordt hier continu gespeculeerd voor het geval je het niet opgevallen was, speculaties over wat en hoe ex gaat reageren, het gedrag van ex of dat die buurvrouw het wel aankan enzovoort enzovoort. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

11-01-2023 om 15:17

Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 15:03:

[..]

Er wordt hier continu gespeculeerd voor het geval je het niet opgevallen was, speculaties over wat en hoe ex gaat reageren, het gedrag van ex of dat die buurvrouw het wel aankan enzovoort enzovoort.

En dat gebeurt omdat TO vragen heeft over haar ex en hoe de omgang zal gaan. Een eventuele nieuwe relatie van de ex is niet van belang om die vraag te beantwoorden. Zij wil toezicht bij de omgang, hij draagt iemand aan.

Wandelvrouwtje schreef op 11-01-2023 om 15:17:

[..]

En dat gebeurt omdat TO vragen heeft over haar ex en hoe de omgang zal gaan. Een eventuele nieuwe relatie van de ex is niet van belang om die vraag te beantwoorden. Zij wil toezicht bij de omgang, hij draagt iemand aan.

Ik krijg uit dit topic meer het idee dat de ex het vleesgeworden kwaad is in eigen persoon en dat omgang vooral gecontroleerd moet zijn, een nieuwe vrouw in zijn leven zou ik alleen maar toejuichen, dat weerhoudt hem wel van ongewenst gedrag vertonen en biedt uitkomst voor de toekomst. Ik ben ook van mening dat sommigen hier ernstig doordraven met het duiden van het gedrag van iemand die ze niet kennen en dat TO zich met hun adviezen wel eens flink in de vingers kan snijden. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

11-01-2023 om 16:09

Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 15:50:

[..]

Ik krijg uit dit topic meer het idee dat de ex het vleesgeworden kwaad is in eigen persoon en dat omgang vooral gecontroleerd moet zijn, een nieuwe vrouw in zijn leven zou ik alleen maar toejuichen, dat weerhoudt hem wel van ongewenst gedrag vertonen en biedt uitkomst voor de toekomst. Ik ben ook van mening dat sommigen hier ernstig doordraven met het duiden van het gedrag van iemand die ze niet kennen en dat TO zich met hun adviezen wel eens flink in de vingers kan snijden.

Ja, eens. Ik dacht dat je in je comment juist ook daarop doelde: 'het zal zijn nieuwe vlam wel zijn, moet je dat wel willen?' Zoiets. Maar zo was het dus niet bedoeld.

Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 15:50:

[..]

Ik krijg uit dit topic meer het idee dat de ex het vleesgeworden kwaad is in eigen persoon en dat omgang vooral gecontroleerd moet zijn, een nieuwe vrouw in zijn leven zou ik alleen maar toejuichen, dat weerhoudt hem wel van ongewenst gedrag vertonen en biedt uitkomst voor de toekomst. Ik ben ook van mening dat sommigen hier ernstig doordraven met het duiden van het gedrag van iemand die ze niet kennen en dat TO zich met hun adviezen wel eens flink in de vingers kan snijden.

Misschien is het beter als je de discussie vanaf het begin terug leest want dan lees je ook dat het maatschappelijk werk een melding heeft gedaan nav wat zij zagen gebeuren tussen TS en ex. Daarbij heeft maatschappelijk werk tegen TS gezegd dat haar ex zijn eigen rol niet ziet en ook niet leerbaar is. Dat zeggen ze niet zomaar natuurlijk en is ook een pittige uitspraak. Zo had TS het in elk geval nooit gezien (corrigeer even waar nodig want ik weet niet of ik het zo goed verwoord). Dan zit je al op het geestelijk niveau van een kind, kan je je ook afvragen of er een geweten en/of moraal is. Als die er zou zijn, zou je zeggen dat je leerbaar bent. TS zegt wel dat alles meestal zijn fout niet is. 
Wat TS wel ziet en vertelt is het manipulative van ex en zijn verslavingen. 

Maar lees anders mee vanaf het begin. 

Wandelvrouwtje schreef op 11-01-2023 om 16:09:

[..]

Ja, eens. Ik dacht dat je in je comment juist ook daarop doelde: 'het zal zijn nieuwe vlam wel zijn, moet je dat wel willen?' Zoiets. Maar zo was het dus niet bedoeld.

Nee, ik ben van mening dat die vader evenveel rechten als de moeder heeft en de zorg voor het kind gelijkmatig verdeeld zou moeten worden, TO klinkt bijna teleurgesteld dat hij niet op haar aanbod om er dan zelf bij te zijn ingaat. 

 Ex geeft een volwassen reactie door aan te geven dat contact tussen hen uitdraait op ruzie en hij daar in het belang van hun kind boven staat. TO daarentegen krijgt het advies om haar kont in de krib te gooien en eisen te blijven stellen, hij gaat al ver mee in haar eisen door zelf begeleiding die zij eist te regelen maar hier wordt geadviseerd om alleen maar begeleiding te regelen die TO kent en vertrouwd. Je kunt het uiteraard ook te ver doordrijven. 
Bij de rechter houden TO haar eisen waarschijnlijk geen stand want de vader heeft nog geen kans gekregen om zich te bewijzen en het moet eerst fout gaan voor er iets gedaan wordt, ik gok dat TO niet wil worden afgeschilderd als dwangmatig controlerende moeder die ook al een hoop andere psychische issues heeft. Ze heeft er meer aan om de adviezen en ervaringen van mensen die hier echt ervaring mee hebben te lezen en in haar voordeel inzetten dan adviezen van vrouwen die hier hun complete onderbuik laten leeglopen omdat ze 100 jaar geleden een ervaring met weinig weerstand hadden. 

Philou schreef op 11-01-2023 om 16:14:

[..]

Misschien is het beter als je de discussie vanaf het begin terug leest want dan lees je ook dat het maatschappelijk werk een melding heeft gedaan nav wat zij zagen gebeuren tussen TS en ex. Daarbij heeft maatschappelijk werk tegen TS gezegd dat haar ex zijn eigen rol niet ziet en ook niet leerbaar is. Dat zeggen ze niet zomaar natuurlijk en is ook een pittige uitspraak. Zo had TS het in elk geval nooit gezien (corrigeer even waar nodig want ik weet niet of ik het zo goed verwoord). Dan zit je al op het geestelijk niveau van een kind, kan je je ook afvragen of er een geweten en/of moraal is. Als die er zou zijn, zou je zeggen dat je leerbaar bent. TS zegt wel dat alles meestal zijn fout niet is.
Wat TS wel ziet en vertelt is het manipulative van ex en zijn verslavingen.

Maar lees anders mee vanaf het begin.

Ik heb deze discussie gevolgd vanaf het begin, ik denk dat jij weinig ervaring hebt met dit soort zaken, je zegt nota bene zelf dat je nog bij de vader van je kinderen bent en je toevallig geen weerwoord kreeg mbt het in bad doen van de kinderen, je profileert jezelf als ervaringsdeskundige terwijl het vooral  jouw onderbuik gevoel is wat je uit, niet gebaseerd op eigen ervaring aangezien je blijkbaar nog samen bent met de vader van je kids, je baseert je adviezen op die ene ervaring dat niemand tegen jou inging. En adviseert op basis van dat andere mensen. 

Flowerfairy schreef op 11-01-2023 om 16:29:

[..]

Ik heb deze discussie gevolgd vanaf het begin, ik denk dat jij weinig ervaring hebt met dit soort zaken, je zegt nota bene zelf dat je nog bij de vader van je kinderen bent en je toevallig geen weerwoord kreeg mbt het in bad doen van de kinderen, je profileert jezelf als ervaringsdeskundige terwijl het vooral jouw onderbuik gevoel is wat je uit, niet gebaseerd op eigen ervaring aangezien je blijkbaar nog samen bent met de vader van je kids, je baseert je adviezen op die ene ervaring dat niemand tegen jou inging. En adviseert op basis van dat andere mensen.

Ja, én dus? Ga van jezelf uit. Jij stelt dat jij wel ervaring hebt. Nou waar bestaat die uit?

ik zie dat jouw berichten een paar keer geknipt is omdat je op de man speelt. 

Philou schreef op 11-01-2023 om 17:04:

[..]

Ja, én dus? Ga van jezelf uit. Jij stelt dat jij wel ervaring hebt. Nou waar bestaat die uit?

ik zie dat jouw berichten een paar keer geknipt is omdat je op de man speelt.

Mijn vrouw zat in een eenzelfde dynamiek tot haar pa besloot om zich terug te trekken en zij overgeleverd was aan haar moeder en pleegzorg. Ik zie haar problemen. 
En ja je hebt zelf blijkbaar 0 ervaring met dit onderwerp. Geen idee ook wat je precies probeert te bereiken, zelf 0 ervaring maar toch dwingend advies geven hoe en wat

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.