Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Wandelvrouwtje schreef op 12-01-2023 om 11:57:

[..]

Ik wil ook niet suggereren dat dit nu aan de orde is. Ik wilde zeggen dat het goed is om het achterhoofd te houden. Zeker na het laatste bericht, waarin het gaat over drugs op tafel waar een kind bij is, is duidelijk dat er aantoonbaar reden is om begeleiding te willen hebben bij de omgang.

Ik snap wat je bedoelt.

Over huisgenoot, drugs op tafel icm kind: overleg met je advocaat en stuur de mail door. Heeft huisgenoot misschien ook een foto ter illustratie? 

Misschien is er al veel wat je wilt bespreken met je advocaat. Zet al je vragen en punten die je wilt bespreken op een lijstje, dat helpt voor meer orde en overzicht. 

Catwoman

Catwoman

12-01-2023 om 12:18 Topicstarter

ik heb vanmorgen gebeld voor informatie over het traject dat mijn ex wil. Ik heb ook her omgangshuis gebeld voor informatie. Die kunnen op doorverwijzen van veilig thuis helpen. Ik heb veilig thuis ook gebeld om te vragen of mijn contactpersoon mij kan bellen vandaag. 

Ik heb voor mezelf op een rijtje gezet wat de opties nu zijn:
1. Traject bor. Dan hebben we (tijdelijk) omgang onder begeleiding en gesprekken met begeleiding. Ze kijken per situatie wat er nodig is.
2. Omgang via het omgangshuis. Op doorverwijzen van veilig thuis. 
3. Via de gemeente naar jeugd en gezin coach. 
4. Niets van dit en het via de rechter laten gaan. 

Ik wil eigenlijk van veilig thuis advies welke van de eerste 3 het beste aansluit bij onze situatie


Hoe het in de tussentijd moet met de omgang ben ik nog niet over uit. Ik probeer eerst een beetje alles op een rijtje te zetten. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-01-2023 om 12:47

Voor zover ik weet is omgang via een omgangshuis op hun eigen locatie en een x aantal keer. Ze krijgen dus geen kijkje in ex z'n huis.

Wat onwijs knap dat je in deze tijd het zo op een rijtje krijgt!
dat is helder.
Nu mag je je eigen voorkeuren voor jezelf helder krijgen.
Zoals eerder genoemd, denk aan feiten, je hebt al helder dat je je kind omgang met vader gunt, maar wel veilig.
volgens mij ben je super bezig!

Catwoman schreef op 12-01-2023 om 09:19:

[..]

Hij heeft ruzie gemaakt met een aantal familie leden en ook was hij steeds aan het klagen over mij tijdens de omgang waardoor veel mensen afhaken. Die hebben geen zin om erbij te zitten als hij alleen maar negatief doet. Ik heb het liefst dat er familie bij is omdat zij de kleine ook kennen en het voor de kleine ook leuk is dat hij hun dan weer ziet

To, je bent net een plaat die blijft hangen. Je ex kan het in jouw ogen nooit goed doen. 

rebmaaviv schreef op 12-01-2023 om 14:34:

[..]

To, je bent net een plaat die blijft hangen. Je ex kan het in jouw ogen nooit goed doen.

Gaat alles goed? Je bent al heel het topic aan het zeiken op TO. Misschien wegblijven als je niks zinnigs te zeggen hebt?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-01-2023 om 14:47

rebmaaviv schreef op 12-01-2023 om 14:34:

[..]

To, je bent net een plaat die blijft hangen. Je ex kan het in jouw ogen nooit goed doen.

Wat loop je te zieken je stom te lullen, ze geeft gewoon antwoord op een vraag. 

To kan beter de post van wandelvrouwtje nog eens aandachtig doorlezen.  Zware middelen zoals bezoek in veilig huis met begeleiding krijg je alleen wanneer een ouder gevaarlijk is of een kind al iets heeft aangedaan. 

Een keer blowen, ruzie met je vader of een grote mond valt daar niet onder, dat is allemaal niet verboden. 

To wil van alles afdwingen, maar het is de vraag of dat lukt. Nu wil zij ook niet meer communiceren, ook niet over alimentatie. To heeft ook zelf een verantwoordelijkheid om een goede ouder te zijn, die de vader niet vervreemd. 

Zijn huisgenoot laat weten dat hij weer aan de speed is, dat is niet gevaarlijk genoeg?

Er zijn zoveel ouders die op bijv een festival iets gebruiken...moeten die ook allemaal in een veilig huis onder begeleiding met hun kind omgaan? 

rebmaaviv schreef op 12-01-2023 om 14:52:

Er zijn zoveel ouders die op bijv een festival iets gebruiken...moeten die ook allemaal in een veilig huis onder begeleiding met hun kind omgaan?

Ik ga je hierbij rapporteren. Ik hoop echt dat je wegblijft uit dit topic, TO heeft helemaal niks aan jou

rebmaaviv schreef op 12-01-2023 om 14:52:

Er zijn zoveel ouders die op bijv een festival iets gebruiken...moeten die ook allemaal in een veilig huis onder begeleiding met hun kind omgaan?

In dit geval heeft de huisgenoot gemeld dat er gebruikt werd en drugs op tafel lagen terwijl zijn kind er was en dat hij dus is verhuisd omdat hij de veiligheid van zijn eigen kind niet meer kon garanderen. Dat is van een totaal andere orde dan een pilletje op een festival. 

Mija schreef op 12-01-2023 om 14:56:

[..]

In dit geval heeft de huisgenoot gemeld dat er drugs op tafel lagen terwijl zijn kind er was en dat hij dus is verhuisd omdat hij de veiligheid van zijn eigen kind niet meer kon garanderen. Dat is van een totaal andere orde dan een pilletje op een festival.

Maar vind je die timing niet, en dit zal wel niet heel lekker over komen, wat ongelukkig? Er komen nu een aantal posts van mensen die toch wel wat kanttekeningen stellen bij alle regels en eisen die TO heeft en nog dezelfde dag is dit gebeurd?

 Ik vind het een tamelijk absurd verhaal eerlijk gezegd. 

Elpisto schreef op 12-01-2023 om 14:59:

[..]

Maar vind je die timing niet, en dit zal wel niet heel lekker over komen, wat ongelukkig? Er komen nu een aantal posts van mensen die toch wel wat kanttekeningen stellen bij alle regels en eisen die TO heeft en nog dezelfde dag is dit gebeurd?

Ik vind het een tamelijk absurd verhaal eerlijk gezegd.

Nee hoor, dat vind ik niet. Ik denk dat het vroeger of later zou gebeuren, dat er een verhaal loskomt waaruit blijkt dat die man inderdaad heel destructief bezig is. Dat hij iedereen, ook de mensen die in principe aan zijn kant staan, tegen zich in het harnas jaagt, is namelijk een slecht teken. 

Je zou het willen he, dat dit soort verhalen niet echt zijn. Maar helaas.

Catwoman

Catwoman

12-01-2023 om 15:35 Topicstarter

Ik ga stoppen met hier te posten. Ik merk dat er voornamelijk discussie ontstaat en daar heb ik niets aan. Berichten over wat ik niet goed doe of heb gedaan zijn ook niet echt helpend. Mocht iemand willen weten hoe het gaat of advies willen geven dan kan dat via een privébericht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.