Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 1-15 augustus 2021

Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de laatste loodjes van de zwangerschap, de bevalling en daarna over onze kindjes te delen 


ik ben 29 juli uitgerekend en zit in een andere groep. Maar aangezien ik verlof en tijd teveel heb ga ik hier ook meelezen

Vlinderstruik

Vlinderstruik

15-07-2021 om 18:47 Topicstarter

Aviendha schreef op 15-07-2021 om 18:43:

ik ben 29 juli uitgerekend en zit in een andere groep. Maar aangezien ik verlof en tijd teveel heb ga ik hier ook meelezen

Gezellig Ik weet zelf al dat ik augustus niet ga redden voor de bevalling, ik word in de laatste week van juli ingeleid. Maar hé, dat zit allemaal zo dicht bij elkaar  


Hoe bevalt je verlof tot zover? Verloopt je zwangerschap goed? 

Ah, heb je een medische indicatie dat je eerder ingeleid wordt? Hier gaat alles tot nu toe prima, pas sinds mn verlof dat ik echt merk dat ik moeier word en meer klachtjes krijg doe vooral veel rustige dingen (lezen, gamen, serie kijken). Hoe gaat ie met jou?
Als het hier rustig blijft kun je lekker meeschrijven in het uitgerekend 2e helft juli topic

Vlinderstruik

Vlinderstruik

15-07-2021 om 22:49 Topicstarter

Haha ja typisch is dat hè.. Vorige week gewoon nog 40 uur gewerkt, maar nu gaat alles een tandje trager   Lekker naar de kapper geweest en in huis aan het rommelen vooral.

Maar klopt, ze twijfelen aan de groei van de baby. Dus willen hem met 38 weken laten komen. Dan kan hij doorgroeien in de wieg. Maar hij beweegt lekker, dus ik maak me zelf geen zorgen. Dat meten is toch erg lastig heb ik al gemerkt.. 

Ik zal het andere topic ook eens opzoeken! 

Hi, mag ik hier meeschrijven? 
Ik ben 10-8 uitgerekend.
Ik vind het zo leuk, en spannend, dat je dichterbij komt

Spannend dat je wordt ingeleid. Ik duim voor een mooie, voorspoedige bevalling en een prachtig kind!

Hier sinds eergister verlof, maar weet niet wat ik met m'n tijd aanmoet. Heb de enveloppen al geschreven, de kleding is gewassen, de maxi cosi.staat in de auto...
M'n vluchttas is klaar...
Jullie tips?

Vlinderstruik

Vlinderstruik

16-07-2021 om 10:22 Topicstarter

Leuk dat je mee wilt schrijven Mich-me! Lief! Dankjewel. Ja spannend he, ik kijk er echt naar uit om onze kleine vent te ontmoeten  Verloopt jouw zwangerschap tot nu? 

Qua verlof.. Ik ben leuke dingen aan het doen; terrasje met vriendin of moeder, nog lekker even naar de kapper en er staat nog een gezichtsbehandeling gepland, shoppen, volgende week naar een pluktuin. En ook veel chillen Eigenlijk behandel ik het gewoon als een relaxte vakantie thuis  

Goede tips!

Mijn zwangerschap is echt heel fijn tot nu toe. 
Wel met 24 weken zwangerschapsdiabetes vastgesteld na de ogtt. Maar zonder dieet of aanpassingen goede suikers, dus hoef niet meer te prikken (doe ik, controlebehoeftig als ik ben, toch). Wel leuk dat we drie extra echo's hebben gehad  

En sinds twee weken last van m'n polsen (maar is prima mee te leven).
Tot nu toe nog gewoon kunnen sporten, werken, alles 

Ben wel echt zo benieuwd naar de baby

Yeahhh, ik heb jullie gevonden! Gezellig!

Leuk dat jij ook meeschrijft mich-me. Ik lees al heeeel lang stilletjes mee op het viva forum en jouw nick is me altijd bijgebleven, iets met een mooi verhaal maar ook de klok en klepel, haha, geen idee meer hoe/wat precies.

Ook hier blijft de groei wat achter dus wellicht hier ook eerder inleiden, week 38 denken ze nu. Eigenlijk hetzelfde als bij jou Vlinderstruik, ik denk zelf ook een juli kindje.
Vind alles best maar geniet nu echt van mn verlof. Koffie drinken, lezen, tv kijken en vooral regelmatig een powernapje, zo fijn. Hoezo heb ik tot vorige week nog 40u gewerkt vraag ik me af, haha😁

Aviendha schreef op 15-07-2021 om 22:11:

Ah, heb je een medische indicatie dat je eerder ingeleid wordt? Hier gaat alles tot nu toe prima, pas sinds mn verlof dat ik echt merk dat ik moeier word en meer klachtjes krijg doe vooral veel rustige dingen (lezen, gamen, serie kijken). Hoe gaat ie met jou?
Als het hier rustig blijft kun je lekker meeschrijven in het uitgerekend 2e helft juli topic

Leuk om jou te lezen, Aviendha. Is het ook jouw 1e kindje? (Ben even kwijt wie ik nu van het oude topic "moet" kennen)

Miss-Sixty schreef op 16-07-2021 om 21:45:

Yeahhh, ik heb jullie gevonden! Gezellig!

Leuk dat jij ook meeschrijft mich-me. Ik lees al heeeel lang stilletjes mee op het viva forum en jouw nick is me altijd bijgebleven, iets met een mooi verhaal maar ook de klok en klepel, haha, geen idee meer hoe/wat precies.

Ook hier blijft de groei wat achter dus wellicht hier ook eerder inleiden, week 38 denken ze nu. Eigenlijk hetzelfde als bij jou Vlinderstruik, ik denk zelf ook een juli kindje.
Vind alles best maar geniet nu echt van mn verlof. Koffie drinken, lezen, tv kijken en vooral regelmatig een powernapje, zo fijn. Hoezo heb ik tot vorige week nog 40u gewerkt vraag ik me af, haha😁

Haha ik denk m'n "love Story" waarbij ik het daten maar eng vond en heeeeeeeeeeeel veel steun kreeg vanuit het forum.. en ioddels.dus getrouwd en bezwangerd door mister date/vriend/man/bijna-papa. 

Ik ga denk ik gewoon maar koffie-dates plannen

 Hoop dat het met jullie en de baby's allemaal goed gaat! Zo leuk dit 






Miss-Sixty schreef op 16-07-2021 om 21:47:

[..]

Leuk om jou te lezen, Aviendha. Is het ook jouw 1e kindje? (Ben even kwijt wie ik nu van het oude topic "moet" kennen)

Het is mijn eerste kindje idd. Maar denk niet dat je mij kent van een ander topic op viva schreef ik in uitgerekend in 2e helft juli. Hier is die groep ook, maar dan met de data (15 - 31 juli). Maar doordat ik nu alle tijd vd wereld heb en het leuk en interessant vind te lezen hoe het allemaal gaat met andere mensen (vooral de bevalling straks ) lees ik hier ook mee.

Hoi dames, ik hoop dat ik hier mee mag schrijven. In ben 16-08 uitgerekend. 

Wat fijn om te lezen dat het jullie (op een paar kwaaltjes na) goed afgaat! Spannende tijd gaat eraan komen he! 

Het is mijn 1e kindje, dus alles is nieuw en spannend. Zelf al wel de pech dat ik veel krampen heb gehad en daardoor met 8 weken voor de bevalling al moest stoppen met werken. Nu heb ik regelmatig harde buiken en venijnige steken onderin zeg maar. Maar dat zijn indalingsweeen volgens de verloskundige.

Vlinderstruik

Vlinderstruik

21-07-2021 om 16:57 Topicstarter

Leuk dat je meeschrijft IceTea!
Ja hele spannende tijden.. alles al op orde thuis? Balen van de krampen zeg! 
Hier zit nu de laatste was erin; lakens en alle dekens. Morgen krijgen we als het goed is de datum te horen voor de inleiding en hoe alles in z’n werk gaat. Ik zie er een klein beetje tegenop, maar kijk er vooral ook erg naar uit! Komt erg dichtbij nu 🥰 

Waar ik vorige week nog mega fanatiek van alles ging doen, merk ik dat ik nu toch ook een flink tandje terug doe trouwens. 

vlinderstruik. Wat spannend zeg! Het einde voor jou is nu echt in zicht. Fijn ook je de laatste was erin zit! Het kleintje kan dus komen. 

Ik moet nog wel dingetjes doen, maar merk dat ik uitstelgedrag vertoon...Hier morgen naar de verloskundige. Voor de 36 weken check-up. Hopelijk is de baby ook ingedaald. 

oh wat spannend! 

Hier ook wat rustiger aan, maar nog steeds probeer ik rondjes te fietsen en wandelen.
Heb zelf het idee dat de baby wat is gezakt; hij zit in ieder geval niet meer steeds in m'n longen  dus dat is winst. 
 
Succes met de laatste loodjes.allemaal! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.