Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 1-15 augustus 2021

Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de laatste loodjes van de zwangerschap, de bevalling en daarna over onze kindjes te delen 


Hoi 👋
Inmiddels 38 weken hier! Vind het zo onwerkelijk allemaal. Had net een goede echo. Baby ligt goed en is aan het indalen, fijn nieuws gezien de versie 2 weken geleden dus succesvol was. Baby wordt wel weer aan de grote kant geschat, nu 3500 gram. Ze laten mij sowieso niet tot 42 weken doorlopen, 41 is de max. Volgende afspraak staat op exact 40 weken, als er dan nog geen reden is mag ik ook zelf bepalen of ik ingeleid wil worden. Iemand daar ervaring mee? 

Vlinderstruik

Vlinderstruik

23-07-2021 om 14:11 Topicstarter

Spannend Jinger! Ik hoop dat baby zich gewoon bij 39 weken aandient dan 😊 Dat scheelt toch weer.. Fijn dat baby in ieder geval op de juiste manier ingedaald is, geeft rust he!

Ach Icetea, de meeste dingen kunnen ook prima blijven liggen toch  Ik had nog wat dingen op willen ruimen en uit willen zoeken, maar ik heb er gewoon geen zin meer in.. Hahaha. Hoe was de afspraak bij de verloskunde? 

Wat goed dat je nog zo lekker in beweging blijft mich_me. Ik probeer ook wel elke dag te gaan wandelen, al is het maar naar de supermarkt hier verderop. Heb het idee dat iets fit aan de bevalling beginnen wel goed is. 

Hier gaan ze dinsdag de inleiding starten. Ik zag er tegenop, maar kijk er nu vooral naar uit! Laatste weekend met z'n tweetjes

Hoi allemaal,

Hoe is het met iedereen? Alles nog rustig? De tijd vliegt, ik heb geen idee wat ik nou de hele dag doe in mijn verlof maar een week is zo om

@ mich.... aah dan (her)ken ik je daar van! Super leuk en zo moedig was jij destijds. Ik heb een soortgelijk succesverhaal en heb stiekem toen toch wel wat aan jouw verhaal/voorbeeld gehad.

Hier overigens hetzelfde qua bewegen, ik dwing mezelf iedere dag te fietsen of wandelen al vind ik wandelen steeds meer van mn rug vragen. Gelukkig is het mooi weer en is een ijsje gaan halen een goed smoesje om toch even van huis af te gaan, haha.

@ aviendha, jouw uitgerekende datum komt nu wel dichterbij. Spannend. Ben je er klaar voor?

@ ice-tea welkom. Dat klinkt idd als indalingsweeeen, tenminste dat zei mijn vk ook. Bij jou dus ook 1e kindje en alles nieuw/spannend. Hier ook, enerzijds ben ik er klaar voor maar anderzijds ook totaal geen idee waar ik klaar voor moet zijn.

@ Vlinderstruik. Fijn dat je nu een datum hebt voor de inleiding. Lijkt me bijzonder om de uiterlijke datum al te weten maar geeft miss ook wel rust. Wij horen as maandag ook of het een inleiding wordt ivm grootte. Lukt het je om rustiger aan te doen of dwingt je lichaam je daartoe?

@ Jinger, leuk jij ook hier! Ik heb geen ervaring met zelf bepalen van inleiding, wij horen as maandag wat de gyn ook adviseert over inleiden en daar ga ik maar op vertrouwen

Succes allemaal met de laatste loodjes, ik ven heel benieuwd naar het babynieuws!

Mag ik ook meeschrijven? Ik ben 17 aug uitgerekend, maar de baby ligt al vrij diep in de bekken dus de verloskundige denkt niet dat ik de 40 weken haal. 
Dit is ons derde kindje. We hebben al een dochter van bijna 6 en een zoon van bijna 5. Nu krijgen we weer een zoontje. 
Ik heb aardig last van mijn bekken en nu de kinderen schoolvakantie hebben is het best pittig nu ik niet zo mobiel meer ben. 

Leuk je hier te zien, Gatekeeper. Dat klinkt inderdaad niet alsof je jouw uitgerekende datum gaat halen, al weet je het natuurlijk nooit. Hoe was dat bij de oudste 2?
Wat pittig, met de kinderen thuis en bekkenklachten. Gelukkig al wel wat zelfstandig, geen dreumes ofzo, maar wel leeftijden die jou nog hard nodig hebben. Is bij jou de schoolvakantie al begonnen? Zijn ze hele dagen thuis of heb je ook nog opvang oid zodat je een moment voor jezelf hebt?

Miss-Sixty schreef op 23-07-2021 om 17:06:

Leuk je hier te zien, Gatekeeper. Dat klinkt inderdaad niet alsof je jouw uitgerekende datum gaat halen, al weet je het natuurlijk nooit. Hoe was dat bij de oudste 2?
Wat pittig, met de kinderen thuis en bekkenklachten. Gelukkig al wel wat zelfstandig, geen dreumes ofzo, maar wel leeftijden die jou nog hard nodig hebben. Is bij jou de schoolvakantie al begonnen? Zijn ze hele dagen thuis of heb je ook nog opvang oid zodat je een moment voor jezelf hebt?

De eerste kwam 1 dag voor de uitgerekende datum en de tweede 10 dagen voor de uitgerekende datum. Ik hou zelf ergens begin augustus aan. Dus weer rond de 38 weken. 

Schoolvakantie is deze week begonnen en mijn verlof ook. Ze gaan 2 dagen naar de opvang. We hebben zo’n vakantiepakket afgenomen waarbij ze per keer allemaal leuke activiteiten gaan doen. Win-win. Zij vinden het leuk en ik kan rusten. 

ik vind het zo leuk dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. 
Wat bijzonder, het laatste weekend met z'n tweetjes! 
Inleiden, raar idee dat dat gewoon kan..maar kan denk ik inderdaad ook rust geven.

Ik zat me vandaag ineens te bedenken dat ik niet weet hoe een wee voelt. Maar dat herken je vast als het zo ver is
En dat ik me eigenlijk helemaal niet voor kan stellen hoe anders m'n leven gaat zijn binnen nu en 4,5 week...
Whaaaahhhh

mich_me schreef op 23-07-2021 om 19:45:

Ik zat me vandaag ineens te bedenken dat ik niet weet hoe een wee voelt. Maar dat herken je vast als het zo ver is
En dat ik me eigenlijk helemaal niet voor kan stellen hoe anders m'n leven gaat zijn binnen nu en 4,5 week...
Whaaaahhhh

Dat heb je snel genoeg door 

Ik weet nog bij de eerste dat het begonnen was, ik belde de vlos helemaal blij van het is begonnen. Toen zei ze bel maar terug als ze om de 5 minuten komen dan lach je niet meer. Toen dacht ik echt nou dat is ook geen nachtmens.   

Gatekeeper schreef op 23-07-2021 om 19:56:

[..]

Dat heb je snel genoeg door

Ik weet nog bij de eerste dat het begonnen was, ik belde de vlos helemaal blij van het is begonnen. Toen zei ze bel maar terug als ze om de 5 minuten komen dan lach je niet meer. Toen dacht ik echt nou dat is ook geen nachtmens.

Hahahaha ik heb nu de thee in m'n neus 😁

Vlinderstruik

Vlinderstruik

24-07-2021 om 14:55 Topicstarter

Whahaha Gatekeeper, lekker dan.. jij helemaal enthousiast 🙃 Klinkt als goed geregeld voor de oudste 2! Lijkt me erg pittig nu zo hoogzwanger, dus fijn dat ze 2 daagjes onder de pannen zijn ☺️

Bizar idee he, dat er straks echt een hummeltje in dat bedje ligt  Ik vind het ook een raar/ spanned/ mooi idee, over een paar daagjes naar het ziekenhuis en dan als we thuiskomen zijn we met z’n drietjes! 
Dat van het ijsje halen herken ik Miss-Sixty! Zo krijg ik man ‘s avonds nog wel eens mee om te wandelen met me 😄

Ik heb eigenlijk altijd heel goed geslapen nog, maar nu de laatste 2 nachten kom ik slecht in slaap als ik ‘s nachts ben wezen plassen.. Lig niet echt te piekeren ofzo, maar het lukt me niet goed om weer verder te gaan slapen. Verder gelukkig echt nergens last van, behalve dat ik waggel 

herkenbaar, dat slapen.
Ik droom steeds raar. Vannacht dat mister Man kind elke 5 minuten wilde draaien omdat het geen plat.hoofd krijgt dan, gisteren dat ik per ongeluk ineens ging bevallen in de praxis, ik ben een beetje raar  gheghe

Maar wel echt spannend, leuk, mooi en een beetje eng idee.

Maar dit kunnen wij!

mich_me Wat goed dat je nog zo aan het bewegen bent. Ben ik van de week ook weer mee begonnen op advies van de verloskundige. 

Jinger6 Week 38! Nog maximaal 4 weken dus en dan heb je jouw kindje in je armen. Ik weet niet of ze je gaan inleiden als het te lang duurt. Ben hier wel benieuwd naar. 

Miss-Sixty het is ook jouw eerste kindje? Spannend hoor, wanneer ben je precies uitgerekend? 

Vlinderstruik Dinsdag inleiden? Woow wat spannend! Het duurt voor jou dus echt niet zo lang meer. Vind je het zelf ook spannend? 
Afspraak bij de verloskundige was prima. Baby is goed ingedaald. 

Gatekeeper Hoi Hoi leuk dat je ook meeschrijft. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je schrijft dat dit je derde kindje gaat zijn, is de bevalling dan even spannend? Of is het minder spannend omdat je het al eerder hebt ervaren? Ik heb geen idee wat mij te wachten staat. 
Ik snap dat het, als je zoveel last hebt van je bekken, fijn is als de baby eerder gaat komen. Ik hoop ook dat onze baby eerder komt.. maar ik ben het gewoon zat.

Wat doen jullie zoal om de dag door te komen? En tips voor baby gerelateerde dingen zijn ook welkom.

Ik probeer dus iets aan beweging te doen, verder de afwas/eten maken/keuken opruimen.
Daarnaast boeken lezen, series kijken... En soms een dutje   
En ik ben naar de kapper geweest, en naar het strand, het stadje verderop... Je moet toch wat ...

Is het voor een ieder van jullie het eerste kindje? 
@Mich_me, een bevalling blijft spannend, maar hetgeen je bij de eerste in je hoofd hebt is spannender omdat je niet weet wat je kan verwachten. De angst die men heeft is het leed dat men vreest. Achteraf zei ik “oh was dit het nou”. Je krijgt het niet cadeau, maar het was voor mij nou ook niet de hel op aarde ofzo. 
De ontsluitingsweeen vond ik vervelender dan de persweeen. De ontsluitingsweeen moet je wegpuffen, bij persweeen mag je tenminste wat doen. 
Wij hebben vandaag de box in elkaar gezet en de kinderwagen van zolder gehaald. De kinderkamer was al klaar en ik moet alleen mijn vluchttasje nog klaarmaken. 
Hebben jullie wensen qua bevalling? Ik wil dit keer graag een badbevalling, maar dat hangt puur af van hoe snel het gaat. In het ziekenhuis in mijn eigen stad doen ze dat niet. Ik moet dan naar een andere stad en het duurt ongeveer 45 min om zo’n bad vol te laten lopen. Man vindt een thuisbevalling te eng. 

Fijn Gatekeeper dat je kinderen 2 dagen bso hebben. Win-win voor iedereen zij een leuke dag en jij rustig aan doen.
Ik ben stiekem wel benieuwd naar hoe een wee voelt, zeker na wat jij zegt. Heb steeds meer lage rug- en buikpijn, hoop iedere keer dat dit "het begin" is maar helaas.

Echt onwerkelijk dat er in het bedje volgende week of over een paar weken ons mannetje of dametje ligt. Zijn jullie al over de naam uit? Ik twijfel steeds, vriend wordt er gek van, haha. Zullen de hormonen wel zijn

Omdat ze bij ons ook mogelijk gaan inleiden ga ik ook uit van ons laatste weekend samen (1e kindje hier inderdaad Ice tea). Vandaag nog maar lekker van genieten en terrasje op duiken vanmiddag.

Herkenbaar Vlinder van het slapen (niet slapen vooral). Geen gepieker maar na het plassen weer slapen lukt me ook niet. Gelukkig val ik tegen 6u vaak weer in slaap en ging de wekker van vriendlief vanmorgen niet, dus heb nog wel iets meegepikt van slaap.
Succes dinsdag!! Jij kunt echt aftellen nu!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.