Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 1-15 augustus 2021

Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de laatste loodjes van de zwangerschap, de bevalling en daarna over onze kindjes te delen 


Hoe is het met iedereen??

Ik voel mij elke dag vermoeider worden, maar het slapen gaat ook steeds slechter. Nu 37+2 dus het zal nog wel even gaan duren eerder voordat de baby er is. 

Ben het zo zat. ..

Wat vervelend dat slapen niet goed meer gaat! Bah...

Hier alles ok. Bij de vlos vorige keer hogere bloeddruk, bedacht me pas later dat ik een vrij grote hoeveelheid drop had geheten   maar alles ok nu gelukkig.
Aan de ene kant "verveel" ik me een beetje, maar aan de andere kant kan ik me niet tot klusjes zetten. Dus nu zit ik met de kat op schoot te lezen en niksen.

Ben ook benieuwd hoe het met de rest is

Hier ook vermoeid, slapen gaat op zich nog wel, het is gelukkig niet zo heel warm. Wel last van onrustige benen en flinke indalingspijnen. Ik ben er ook wel klaar mee. Wij hebben de baby na 16 weken niet meer gezien op de echo want toen ging hij dwarsliggen, later in stuit en nu ligt hij goed maar ligt hij steeds met zijn beentjes of handjes voor zijn gezicht dus ik ben knetter nieuwsgierig hoe hij eruit gaat zien. 

Zijn jullie veel aangekomen? Ik nu in totaal 10 kilo en ik heb alleen een buik. Van achter zie je bv niet dat ik zwanger ben. 

Ohh dat kan ik me voorstellen! 
Ik had het "geluk" dat er zwangerschapsdiabetes was vastgesteld waardoor we extra echo's kregen en er steeds een echoscopist of arts in opleiding was en ze de tijd namen. En het echte geluk dat ik blijkbaar toch geen zwangerschapsdiabetes heb ( snap er niks van, ben gewend dat je als je in een protocol zit er haast niet meer uitkomt ) Gezien ik gewoon pizza, pannenkoek, fruit, aardappel alles kan eten...

Ik ben 1 kg aangekomen tot nu toe (38+2) en dat is denk ik vocht want kan geen vuist maken, heb m'n sokken in m'n enkels.staan.

1 kg maar? Dat doe je goed, hoeft het straks ook niet meer af. Was je in het begin afgevallen? 

nee, snap het zelf ook niet.
Ben wel zwaarder van mezelf, maar niets anders gedaan qua eten.
Maar ben er wel blij mee. Was een beetje bang echt heel veel aan te komen en dan niet meer te kunnen afvallen daarna.

Hoe is het met jullie vandaag?

Hier alles goed en rustig. Ben er ook klaar mee in de zin van dat ik me nergens toe kan zetten. Slapen gaat deze week juist wel weer stukken beter. Gelukkig is de temperatuur voor ons als zwangeren nog prima en zie ik ook nog geen tropische temperaturen aankomen

Heel jaloers op jullie gewicht! Ik ben er 15 aangekomen terwijl dat niet te zien is. Ook hier kun je aan de achterkant niet zien dat ik zwanger ben dus waar die kilo's dan zitten, I don't know🙄

Oh en hier nog even namenstress. We weten de jongensnaam écht niet, twijfel tussen 2. Wat dat betreft mag baby nog lekker even blijven zitten😄

ahh die namenstress... Wij hadden er een en nu zijn er twee jongetjes geboren die ook zo heten. Niet heel dichtbij, maar toch. Een van sporten en een uit de buurt... en nu ga ik weer twijfelen.
En wat als het toch een meisje wordt ... Dan weet ik het al helemaal niet 

Spannend allemaal!

Lastig he Mich. Zegt je gevoel ook dat het een jongen wordt? En ook moeilijk om te zeggen in hoeverre je rekening met de omgeving gaat houden. 

Mijn gevoel zegt een jongen terwijl we de meisjesnaam al lang hebben. Over die jongensnaam blijf ik dus maar dubben omdat ik denk dat we die echt nodig gaan hebben. Al zegt dat niet alles. Een nichtje van mij en haar hele omgeving waren overtuigd van een meisje, hadden ook alleen een meisjesnaam en bij de 20 weken echo bleek het een jongen te zijn. Oeps. Dus ik heb nog hoop voor mijn meisjesnaam🤣

gatekeeper Kan je de baby niet zien op de echo indien hij/zij in stuit ligt? Fijn dat het slapen beter gaat. Het is inderdaad goed te doen met dit weer! 

mich_me 1 kilo??? Zet er bij mij maar 19 bij... Ben 20 kilo aangekomen. Ik ben van mijzelf al best iel, dus de kilo's komen er dan sneller aan denk ik? Wat spannend dat je nog niet weet wat voor geslacht de baby zal hebben. Ik was hier veel te nieuwsgierig voor. 

Miss-Sixty Wat vervelend dat er al 2 jongensnamen in de buurt zijn gegeven. Ik snap dat je dan iets anders wilt. Bij mij zie je trouwens ook enkel aan de voorkant dat ik zwanger ben. En hoe! Mijn buik hangt inmiddels voor mijn gevoel op mijn knieën. 

Wij hebben hier nog geen naam. Ik had een naam, maar partner is daar niet zo blij mee. Ik denk dat wij pas een naam hebben op het moment dat de baby is geboren. Dat je voelt dat een naam bij dit kindje past. Zo van 'jaaa.. dit is echt een lisa/levi'

Terwijl ik dit typ heb ik menstruatiepijn die komt en gaat. (Maar ik ga nergens van uit, want ze zeggen dat je weeën echt herkent) Leef al 2 dagen voor mijn gevoel in bed, wil nergens heen, niks doen, enkel slapen/liggen. Toch probeer ik elke dag een stuk te lopen/fietsen. Nu precies 38 weken. Het idee dat dit nog 4 weken kan duren, dat is echt frustrerend. Maar aan de andere kant begint het besef ineens te komen dat wij heel snel ouder zullen zijn en dat gevoel benauwd mij. Zucht het is momenteel niet gauw goed bij mij!

@Icetea, toen de baby in stuit lag, zag je alleen rug en zijn achterhoofd. We laten ons gewoon verrassen. 
Ik ben morgen 38 weken, maar ik moet er niet aan denken om nog 4 weken door te lopen. Ben er wel klaar mee haha. Ik zet in op deze week, net als bij mijn zoon. 38,3. 

Ik dacht trouwens dat het vorige week zou beginnen. Ik voelde ineens een straal “water” langs mijn benen lopen en dacht dat mijn vliezen waren gebroken. Je kan dat checken door op de rug van je hand te blazen en als je het dan voelt lopen dan zijn ze gebroken, maar het was waarschijnlijk gewoon waterige afscheiding. Het is niet zo ineens van plens wat je in films ziet. 

@Naam. Wij hadden al vrij snel een naam. We hebben een unisex naam, dat voor zowel een jongen als meisje kan dus dat was makkelijk. Alleen de tweede naam is onlangs gewijzigd. 
@MissSixty, knap hoor dat je het geslacht niet wil weten. Ik ben daar veel te ongeduldig voor. 

@Gatekeeper spannend zeg! Vooral als je dacht dat het al zover was, maar toch niet. 
Je bent er bijna, nog even volhouden... 

Wij zijn er allemaal bijna...
Maar die verdomde laatste loodjes.

@IceTea, precies dat gevoel herken ik. We zijn straks gewoon ouders en hebben dan een enorme verantwoordelijkheid voor altijd en eeuwig. En dat terwijl.ik rationeel ook wel weet dat wij dit kunnen en dat het wel goed komt...

Die plens uit de film, nee zo gaat het volgens mij haast nooit. Ik ben nu ook steeds aan het checken op de wc, heb ik geplast of was het toch vruchtwater

En we zijn er inderdaad bijna..ik heb heel erg het gevoel dat ik volgende week woensdag of vrijdag ga bevallen, geen idee waarom.

En met betrekking tot de naam, we kijken hoe de baby eruit komt. We hebben een Scandinavische optie en een meer internationale optie. Ik ben zelf half Aziatisch en manlief is wit, met blond haar en groene ogen.. we kijken dus nog even, maar het zou me ook niks verbazen als we ineens iets nieuws bedenken...

Succes met de laatste loodjes allemaal!

Ik breek even in als mama van een juli kind en augustus kind lees ik graag nog mee met deze topics 😁 
Heel veel succes nog deze laatste loodjes! Gelukje dat het geen bloedhete zomer is en vooralsnog wordt zodat je hele warme zweet kraamperiode hebt 😉 

En mijn bevallingen begonnen beide met gebroken vliezen, bij bevalling 1 was het heel duidelijk dat mijn vruchtwater gebroken was, bij bevalling 2 was het letterlijk een plons water toen ik me stond af te drogen in de douche. Ik boog iets naar voren, voelde iets knappen en plons, daar lag een plas vruchtwater! 
Dus het gebeurt ook zeker wel buiten films 😊 
Ik sluip weer weg! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.