Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 1-15 augustus 2021

Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de laatste loodjes van de zwangerschap, de bevalling en daarna over onze kindjes te delen 


Vlinderstruik

Vlinderstruik

05-08-2021 om 17:00 Topicstarter

Hoi dames! Vorige week met 38+1 is onze kleine, mooie zoon geboren  Ik zou die dag ingeleid worden, maar de kleine man heeft daar niet op willen wachten gelukkig! Onverwacht snelle bevalling geweest, maar ik kijk er heel positief op terug.

Wat is het constant ‘aan’ staan pittig zeg. Maar.. bovenal, wat is dit mooi! Prachtig om te zien hoe man en ik nog sterker zijn geworden als stel en hoe snel we leren. Baby doet het heel goed en ik ben ook heel goed hersteld al! 

Ik was in totaal 16 kilo aangekomen en daar  is nu al 8 kilo vanaf zag ik vanmorgen. 


De laatste dagen voor de bevalling was ik ook niet vooruit te branden trouwens.. Ik denk dat ons lichaam toch een soort in voorbereiding gaat op wat er nog komt. 

Ik snap wat jullie zeggen over straks moet je nog 4 weken.. Je stelt je toch ergens op in he, ben blij dat mij dat bespaart is gebleven.

Heel veel succes met de laatste loodjes dames!! Ik ben heel benieuwd wanneer de volgende baby zich aandient 

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! En wat fijn dat het snel is gegaan en je er positief op terug kan kijken. Geniet ervan!! Ze zijn maar heel kort heel klein. 

Gefeliciteerd

Vlinderstruik van harte gefeliciteerd! Wat mooi om te lezen dat de bevalling toch zelf op gang is gekomen. Geniet van de kleine! 

Vandaag was mij een dagje wel. 
Had een controle bij de verloskundige, die eindigde in het ziekenhuis. Ze hebben een hartfilmpje gemaakt omdat ik de baby iets minder voelde bewegen dan normaal. 

Ik maakte mij geen zorgen, maar mijn verloskundige stond erop. 
Het Hartfilmpje was goed, gelukkig. Maar nu blijkt het dat ik teveel (wist niet dat je teveel kon hebben) vruchtwater heb en moet ik maandag weer naar het ziekenhuis voor een uitgebreidere controle. Ik word ook op suiker getest die dag. 

Het was mij een avontuur wel, ben blij dat ik nu weer lekker op de bank lig. 

Hopelijk (het zal wel niet) komt de kleine dit weekend. En anders ga ik volgende week met de verloskundige bespreken hoe verder. Ze had het al over strippen bij week 40. Ben blij dat ze mij niet door laten lopen tot week 42. 

Wordt vervolgd.

Spannend IceTea, ik had bij de eerste ook teveel vruchtwater. Kan duiden op zwangerschapsuiker. Ben je nu niet medisch nu ze je doorgestuurd hebben naar het ziekenhuis? Blijf je daar nu onder controle? 

Gatekeeper schreef op 06-08-2021 om 20:04:

Spannend IceTea, ik had bij de eerste ook teveel vruchtwater. Kan duiden op zwangerschapsuiker. Ben je nu niet medisch nu ze je doorgestuurd hebben naar het ziekenhuis? Blijf je daar nu onder controle?

En toen? Moest je in het ziekenhuis bevallen? Had je suiker? 

Maandag krijg ik meer onderzoeken, maar ik mag nog bij de verloskundige lopen. Dus hopelijk blijft dit zo, want ik wil niet in het ziekenhuis bevallen. Wil heel graag mijn moeder er ook bij hebben. Thuis mag dit  in het ziekenhuis niet en dat is echt mijn nachtmerrie. 

(Lang Verhaal kort, ik ben ongepland zwanger geraakt, ik heb geen relatie met de vader van ons kindje, maar hij is er wel voor ons! En mijn moeder is in december heel ziek geweest en was bijna overleden. Ben door moeders alleen opgevoegd, dus zij betekent de wereld voor mij)

Dus hopelijk niet medisch 

Bij mij bleek het uiteindelijk geen suiker, ik had gewoon een flink zwembad, maar als je enigszins afwijkt dan wat de norm is bij verloskundige dan moeten ze je doorsturen, het hoeft niet altijd wat te betekenen. Hopelijk is dat bij jou ook zo. 

Je leest nu trouwens niet anders dan dat het zo druk is met een geboortegolf dus dat verloskundigen minimaal 4 ziekenhuizen moeten bellen voor er ergens plek is en dat thuis bevallen beter is.

 

Proficiat Vlinderstruik. Wat leuk en goed te lezen. Jouw verhaal kan de mijne zijn, positieve bevalling, pittige tijd nu, gewichtsverlies nu al en een topteam met partner want...hier ben ik afgelopen week bevallen van ons meisje. Dus geen namenstress uiteindelijk, haha.Ook genieten maar merk dat ik tegelijk super onzeker ben van ieder huiltje, hikje etc. Zullen ook de hormonen wel zijn. Pffff. Jij de kraamtranen al gehad Vlinder?

Ice- Tea. Spannend zeg. Zeker gezien jouw verhaal. Ik duim mee voor jouw moeder!!

Mich- Me... ook nog aan het afwachten? Ben benieuwd of je gelijk krijgt wat betreft datum.

Hoop dat ik niemand vergeten ben nu, ik geef het slaapgebrek de schuld

miss-sixty! Gefeliciteerd alle goeds voor jullie 
Ice Tea, ik duim ook!

Hier alles nog rustig. Wel af en toe een rommeltje in m'n onderbuik, maar we gaan het merken. 

Succes allemaal met de laatste loodjes! En natuurlijk ook succes en genieten voor de nieuwe mama's! (Oh my, jullie zijn mama )

Miss-Sixty, van harte gefeliciteerd. Mag ik vragen wat de naam is van je kleine meid? Ik snap dat je onzeker bent, maar je kunt het!

Zo bijzonder dat jullie al moeder zijn en mich_me en ik nog niet. 

Mich_me, spannend he! Bij elk krampje/rommeltje in mijn buik denk ik meteen... is dit het begin? Heb jij dat ook? 

gefeliciteerd Miss-Sixty met jullie dochter! Geniet ervan! 

IceTea schreef op 06-08-2021 om 23:53:

Mich_me, spannend he! Bij elk krampje/rommeltje in mijn buik denk ik meteen... is dit het begin? Heb jij dat ook?

Ja! Maar tot nu toe steeds gewoon een "lekker gegeten"-, "ik heb trek"-gerommel...

Spannend!

Vandaag onderzoeken gehad in het ziekenhuis. Helaas heb ik dus zwangerschapsdiabetes. Gelukkig zit ik al in week 39, dus ze kunnen er niks aan doen behalve inleiden deze week. 

Hoe en wat hoor ik morgen, maar gelukkig heb ik wel de zekerheid gekregen dat mijn moeder erbij mag zijn. 

Erg jammer dat ik net in de laatste week medisch ben geworden, maar goed het is niet anders. 

Heel raar idee dat ik deze week ga bevallen..
Ik vind het allemaal ineens heel spannend worden.

Dat is even schrikken IceTea. Gelukkig mag je moeder erbij zijn in het ziekenhuis. Het kan niet lang meer duren.

In mijn geval zijn vliezen vanmiddag gebroken, maar tot op heden geen weeën. 
Als de weeën na 24 uur nog niet zijn begonnen moet ik ook naar het ziekenhuis. Het is afwachten nu.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.