Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 1-15 augustus 2021

Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de laatste loodjes van de zwangerschap, de bevalling en daarna over onze kindjes te delen 


Hallo allemaal, 

Sorry voor de late reactie, maar ben 2 dagen helemaal gedesoriënteerd geweest door de morfine en de moeheid. 

Na 15 uur weeën, waarvan 3 uur persweeën weg moeten zuchten met 10cm ontsluiting en zelfs 1 uur lang echt mogen persen... Is onze zoontje alsnog geboren met een keizersnede. Sterrenkijkertje noemen ze het ook wel!

Het was een hele bevalling. Volgens de verzorgers hier heb ik het hele pretpakket gekregen. Ik lig daarom nog in het ziekenhuis. 
Met ons kereltje gaat het goed, ik voel mij minder, maarja komt ook weer goed! 

Mich_me, van harte gefeliciteerd! Vond jij het ook zo heftig allemaal? En ging de keizersnede bij jou ook zo bizar snel? Voor ik het wist was de kleine er ineens uit.

gefeliciteerd IceTea met de geboorte van je zoon, pfoeh jij hebt ook al zo’n heftige bevalling gehad. Rust goed uit. Hij is er gelukkig. 

Proficiat IceTea! Fijn dat jullie in het ziekenhuis nog goed verzorgd worden en hopelijk snel aangesterkt naar huis!

Nu zijn we allemaal mama! 
Jeetje, wat een andere wereld ineens he! 

Blijven we hier wel gezellig verder kletsen? Tenminste als daar behoefte aan is. Ik zelf vind het wel leuk om af en toe eens te weten hoe het met iedereen gaat (en tips and tricks zijn ook altijd handig)

IceTea, gefeliciteerd!!!!
Ja, gek hè. Ik had ook de bingokaart vol 
Het ergste vond ik de weeën onderweg naar de OK. Die zijn dan echt voor niks.
De hele tijd was ik best rustig en in mezelf gekeerd, tot dat moment. Toen was ik zeg maar vrij duidelijk in wat ik vond

Maar de ruggenprik, wow. Alleen bleef ik naar schudden en trillen. En inderdaad supersnel. Ik lag net en werd aan omhoog geduwd omdat ik ons kind te zien kreeg door een venster in het steriele doek.

Mijn herstel lijkt wel te snel te gaan. Binnen 12uur de katheter eruit, de morfine maar 3x gebruikt en nu lekker thuis. 

M'n eerste huilbui al gehad, kon ineens geen pakje vinden voor baby en voelde me zo'n enorme slechte moeder. Borstvoeding lukt in het ziekenhuis helemaal niet. Met de kraamzorg is het hem gelukt  maar zelf blijf ik het lastig vinden dus voor nu en combi borst en kunst/fles.

Ik vind het gezellig om door te kletsen

Ohhh Mich, zo herkenbaar die huilbuien. Om alles heb ik gejankt. Die kraamtranen had ik echt overschat maar wat een ellende zeg. Van mn broodbeleg tot kleertjes, iedereen deed alles fout en de hele wereld was tegen me voor mijn gevoel. Gaat wel weer over gelukkig.
Alhoewel ik nog wel een emotioneel monster ben en waar ik nooit hoef te huilen, jank ik nu snel bij dingen die ik op tv zie. De gevluchte mensen op het vliegveld in Afghanistan of de beelden van de watersnood in Limburg, ik zit direct met tranen in mn ogen en dat is niks voor mij.
" het is een faaaaaase" hoop ik

Voor mij ook herkenbaar die kraamtranen... normaal ben ik echt een bikkel. "Niet klagen maar dragen" is mijn moeders motto en daardoor ook van mij. Zelfs tijdens en na de bevalling heb ik niet gehuild. Hooguit 1 traantje vloeide er toen de baby op mijn borst lag. Maar op dag 7 brak ik dan eindelijk. Kan het iedereen aanraden. Ik voel me opgelucht als ik gehuild heb.

Ik heb nog geen kraamtranen gehad deze keer. Je kan in deze periode beter even geen nieuws kijken. Ik weet nog bij mijn vorige bevalling was dat 2-jarige Syrische jongetje aangespoeld op het strand. Echt tranen met tuiten en in mijn dromen kwam dat beeld steeds terug. Echt vreselijk. 
Ik had gisteren wel kraamvrouwenkoorts. Ik lag in bed en ik kreeg het ineens zo koud. Klappertanden en alles. Het is ongeveer 25 graden in huis dus niet koud. Man heeft toen maar een extra deken over me heen gelegd. Nu voel ik me weer beter. 
Ik vind het ook leuk om hier te blijven kletsen. 

Kraamvrouwenkoorts: check. Wist niet dat dat bestond maar iedere avond begin ik met een dun lakentje en in de ochtend lig ik met een dekbed erbij.
Hoe zijn jullie eerste dagen Mich en IceTea?
En hoe gaat het bij jou Gatekeeper? Heb ik het nu goed dat jullie alledrie een zoontje hebben?

hier inderdaad een zoontje. Kraamvrouwenkoorts heb ik nog niet. Die tranen wel
En de neiging veel te veel te doen. Ik ben al te keer naar bed gestuurd door de kraamverzorgende... Oeps

Hebben jullie ook dat het zo dubbel voelt, aan de ene kant heb ik ineens een kind, aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ik zaterdag middag niet dit hummeltje in m'n leven had

Hoe is het met jullie?

Ohhh Mich, fijn dat je je goed voelt om al eea te doen, maar zeker na een ks zou ik jezelf en je herstel goed in acht nemen! 6 weken niet tillen etc toch, staat er voor?

Het blijft onwerkelijk vind ik, dat ons meisje ons meisje is en dat ze er ooit niet was. 

Vandaag is onze zoon een week oud en voor mijn gevoel is dat al zoveel langer geleden. We boffen echt met hem, hij is zo makkelijk en tevreden. Hij draait al helemaal mee in het gezin. 

De nachten zijn ook goed te doen. Hij slaapt redelijk door. Als hij om 01:00 uur gegeten heeft komt hij pas om 05:30 uur. 
Maandag heeft hij de gehoortest en de hielprik gehad. Hij kan iig horen of hij straks luistert is een tweede. Die twee die ik al heb die zijn niet geslaagd voor luisteren 

Vandaag de laatste dag van kraamzorg. Jammer hoor. Ze is echt fantastisch. 
@Mich ik herken het om teveel te willen doen maar doe rustig aan hoor. Je komt jezelf echt tegen. En jij hebt nog een buikoperatie gehad dus laat je lekker verwennen door de kraam en geniet ervan. Heb je trouwens extra kraamzorg met een keizersnede?

hi, alweer een week, wow!
Ik heb eens een mail gestuurd over de duur.van de zorg, geen idee

Ik doe m'n best om.rustig aan te doen.

Hoe gaat het voeden bij jullie? Ik doe een combi: borst, kolf en fles omdat het nog niet soepel loopt allemaal. Voel me soms.wel.een koe🐄 haha maar voor het goede doel.

Mich, alles wat je zegt van die keizersnede, heb ik precies zo ervaren. Die rit naar de OK met weeën was echt een hel! En dan moet je nog van je bed overstappen naar het andere bed, terwijl de weeën blijven doorgaan. En dan lig je net en voor je het weet is de kleine er ineens. 

Heb mij de eerste dagen wel echt ellendig gevoeld hoor. Lichamelijk en ook geestelijk. Want ineens is daar een kindje wat voor altijd van jou is en dat voelde zo surrealistisch. 

Ik heb nu pas het idee (dag 6) dat het een beetje begint te wennen. BV komt ook op gang, gelukkig. Alhoewel ik mij tijdens het kolven echt zo als een koe voel.. Vanmiddag met kraamzorg maar eens aanleggen weer! 
Het enige dat zo jammer is, is dat ik zelf nog niet veel kan, maar dit wel graag wil...

Hij eet wel veel vind ik en vaak haha, maar als hij slaapt, heeft hij er soms momenten van 4 uur bij zitten, maar hij kan ook gerust zo 2/3 uur niet slapen haha.

Miss-sixty, raar gevoel he! Dat onze kleintjes voorheen in onze buik zaten. 

Gatekeeper, 1 week  jeetje gaat snel! Fijn dat hij zo goed meedraait en dat zijn testen goed zijn. 

Aviendha, ik heb ze volgensmij nog niet gehad. Ja in het ziekenhuis heb ik 1 uur gehuild om alles. Maar dat was al dag 2. Gaat het nu alweer iets beter met niet huilen? Alhoewel het er gewoon bijhoort.

Hebben jullie ook zo'n last van buikkrampen? Mich_me heb jij ook zo pijn in je buik tijdens het hoesten, lachen, gapen, opstaan etc? Heeft de rest dit ook? Of is dit een typische keizersnede kwaaltje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.