Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 1-15 augustus 2021

Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de laatste loodjes van de zwangerschap, de bevalling en daarna over onze kindjes te delen 


Haha Gatekeeper, wij zeiden hier precies hetzelfde. We hebben nu bewijs dat ze hoort, nu nog het luisteren.
Hoe vinden jullie andere kindjes hun nieuwe broertje? Fijn dat ie al zo meedraait en dat de nachten zo goed gaan.

Mich, ik geef flesvoeding.
Hier vannacht eindelijk een nacht met wat meer slaap. Om 10u, 2u een 6u flesje gegeven en inmiddels lukt het me steeds beter om na de fles snel in slaap te vallen.

IceTea ik kan niet met je meepraten over buikkrampen maar als ik het zo lees en op de cursus hoorde dan is dat wel normaal. Ik was meer dan 15 kg aangekomen en waar ze ineens gebleven zijn geen idee maar aan mij is niet te zien dat ik 2.5 week geleden bevallen ben. Fysiek nergens last van (even afkloppen)

Ik geef ook flesvoeding. Man geeft de fles laat in de avond, begin vd nacht en ik in de vroege ochtend. Stuwing heb ik al gehad, mijn borsten zijn weer als vanouds. Zo jammer dat die niet blijvend zijn.
@IceTea, ik had alleen krampen in mijn baarmoeder als de kleine man begon te huilen. Ik kreeg geen toeschietreflex omdat ik de borst niet geef, maar soort van weeen weer. Vergeet niet dat je een buikoperatie hebt gehad dus het is niet zo raar als je krampen hebt in je buik. 
@Miss Sixty, ik ben ook al een hoop kilos kwijt maar ik heb nog wel een klein buikje. Ik krijg nu 3 knopen dicht van mijn spijkerbroek. Nu de bovenste nog 😜

Mijn dochter vindt haar broertje heel leuk. Als hij een kick geeft dan holt ze er al naartoe om zijn speen te geven. Mijn zoon is meer geïnteresseerd in de iPad dan in zijn broertje. 

icetea, herkenbaar. Bij lachen, opstaan weet ik wat voor drukverhoging in m'n buik.. pijn! Maar probeer de paracetamol te laten staan en naar m'n lijf te luisteren.

Inmiddels ben ik elke twee uur aan het voeden... En zit as we speak te kolven voor de.nacht. maar ben zo verdrietig dat ik m'n kind hoor huilen hoort er allemaal bij.
En verlenging van kraamzorg gaat niet lukken omdat het druk is. En dat vind ik ook stom

Maar de kleine man doet het goed, is alweer boven z'n geboortegewicht
En wat kan je veel van iemand houden die je nog geen week kent 
Hebben jullie toevallig ook last van je duimen (de Quervain)? Ik word er gek van. Maar de fysio kan niks doen 
Slaap lekker allemaal zo!

Hoe gaat het bij jullie allemaal?
Mich, jij zonder kraamzorg inmiddels. Red je het? Is jouw partner ook nog thuis?
Hier sinds vorige week alleen, even wennen maar begin mn draai te vinden

miss sixty, spannend wel, alleen met de kleine. Fijn dat je een ritme begint te vinden.
Hier is manlief nog 2,5 week fulltime thuis, daarna 3 dagen werk per week voor een aantal weken.

Hier begint het langzaam te wennen, kraamtranen nemen af... Ben niet gewend van mezelf dat ik überhaupt moet huilen om dingen,.dus dit is weer iets nieuws 

Miss-Sixty, wat spannend zo alleen thuis! Eigenlijk belachelijk dat vaders zo snel weer aan het werk moeten en de moeders het dus maar moeten zien te rooien thuis!

Mich_me, ik heb geen last van mijn duimen. Wat fijn dat jij het nog even same kunt doen met je partner! De mijne blijft ook nog even thuis. Zou ook niet weten hoe ik het alleen moet doen, aangezien ik zelf niet mijn bed uit kan komen vanwege de pijn. 

Hier gaat het steeds beter. Borstvoeding lukt goed en de kleine man is snel tevreden. Ik merk dat ik stiekem wel eens kijk of hij het nog wel doet, want jeetje wat kan mijn zoon stil en rustig slapen.  Ook het zelf slapen op de dag gaat steeds beter. 
Enige vervelende is de buikkramp en de pijn rondom het litteken en het niet alleen op kunnen staan.

Hoe is het met jullie?

wat fijn dat de borstvoeding goed gaat! En ik herken het helemaal, als het ineens heel stil is. Soms is onze kleine net een hamstertje met dat gepiep en dan ineens helemaal stil. 

Hier lukt borstvoeding redelijk. Wel vind ik het lastig wanneer hij genoeg heeft. Als ik wacht tot hij zelf loslaat, ben ik 1,5 per voeding bezig. De lactatie deskundige gaf aan na 15 min wisselen van kant. Maar dan heeft hij soms nog honger... Ingewikkeld. Hoe doe jij dat?

En hoe is het met de rest? 

Mmm ik dacht dat ik gisteren gereageerd had maar toch niet op plaatsen gedrukt denk ik😬

De 1e week ging prima. Ook wel fijn om zelf weer ritme te gaan vinden. En vriend werkt voorlopig 4 dagen dus toch nog een lang weekend samen. Maar idd niet voor te stellen dat tot enkele jaren terug mannen maar enkele dagen hadden, niet voor te stellen.
Hoe doen jullie dat IceTea als ik dat vragen mag? Ik las eerder dat jij niet samen bent met de vader maar wel dat je een partner hebt. Of haal ik nu verhalen door elkaar? Als je niet wil antwoorden ivm privacy snap ik dat uiteraard ook. 

Hier ook een slapend meisje van piepende hamster of knorrend biggetje tot zo stil als een muisje. Ik ga ook regelmatig kijken of het wel goed gaat, ben niet de enige dus. 

Hoe gaat jullie herstel? Lukt het met alle beperkingen die een ks met zich meebrengt?

Voor mij ook herkenbaar hoor om te controleren of de baby het nog “doet” 😂 Bij mijn dochter hield ik soms wel eens een klein spiegeltje onder haar neus om te kijken of ie besloeg haha. 
Bij de vorige 2 kinderen had mijn man idd maar 2 vrije dagen. Hij heeft nu de hielprik meegemaakt en hij was verbaasd dat de baby zoveel slaapt per dag haha. Dat had hij bij de vorige twee niet bewust meegekregen. 
En hoe bevallen de gebroken nachten? 😜 De man met de hamer komt bij mij meestal iets voor etenstijd langs. Dan kak ik helemaal in.
De zomervakantie is weer voorbij. Maandag begint het gewone leven weer en gaan dochter en zoon weer naar school. *doet vreugde dansje*

haha ja, onze Toet slaapt ook veel. Maar niet altijd in de nacht 
Vannacht was hij ontroostbaar, heb 'm uiteindelijk op m'n borst laten slapen.
Wat doen jullie, het lukt ons nog niet goed om hem alleen in z'n cosleeper te laten slapen, ook niet echt overdag. Ik denk dat we de slaapsignalen missen...
Maar goed, voordat hij 18 is, slaapt hij vast in z'n eigen bed 

..hoe is het met jullie?



Herkenbaar Mich. Ik wilde ons mupke ook in de cosleeper of in de box laten slapen maar dat inslapen duurt dan vaak wat langer. En na de fles om 3u in de nacht wil ik vooral zelf vlot in slaap vallen dus ik slaap ook vaak met haar op mijn borst of lekker tussen ons in. Is toch geen uitzondering want op kraamvisites vertellen veel nichtjes en vriendinnen dat dat bij hun ook zo was en dat kindjes die geborgenheid toch nog nodig hebben

dat is zo. 

Hoe is het met jullie?

Hier net een rondje gewandeld. Verder wisselen de nachten van 2x snel wakker tot 2 uur ontroostbaar huilen.

Fijne avond

Hi meiden hoe gaat het met jullie? Kleine man is inmiddels alweer 4 weken oud. Wat gaat dat snel he. Vandaag had hij zijn eerste apk-tje bij het consultatiebureau. Hij is bijna een kilo aangekomen en 5 cm gegroeid. Je ziet ook dat hij wat meer spek op zijn benen krijgt. 
Verder is het nog steeds een heel makkelijk kind, die overigens ook tussen ons in ligt in een babynestje want in de wieg ligt hij alleen maar te mopperen. Zodra je hem tussen je in legt valt ie als een blok in slaap. Hoe klein ze ook zijn, ze kunnen je nu al bespelen. 

Hier gaat het goed. Alle cliches zijn zo waar, maar wat gaat het snel zeg. Het gaat alweer richting de 2 maanden, waar blijft de tijd.
Hier slaapt ze op haar eigen kamer in de middag (vaak een slaapje van ong 2u) en avond/nacht maar dan wordt ze na een uur of 5 wakker en gaat ze niet meer zonder ons slapen. Ik denk niet zozeer dat het bespelen is Gatekeeper maar echt nog die behoefte aan geborgenheid en nabijheid. Het zal met de tijd vast beter worden denk ik maar.

leuk om van jullie te "horen". 
Hier alles goed. Over het algemeen gaat het steeds wat beter. Hij slaapt s nachts redelijk door (1x wakker rond 3-4 uur en daar a half zeven). Eerste apk pas volgende week. 
Nu met humpie naar het park.

En woensdag heb ik een hele dag zonder hem, ik moet verplicht ergens heen vanuit m'n opleiding.  .dat vind ik nogal wat. 
Hoe zouden jullie dat doen met kolven?

Ik moet om 9.30u weg en ben waarschijnlijk pas om 21.30u thuis.
Ik zorg dat er wat voorraad is qua melk. Maar daar... Vind ik lastig..en hoe lang blijven koelelementen echt koud... Vragen vragen vragen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.