Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat.

Kleding: De kleine man draagt nu meestal nog maat 56, soms maat 62 (hangt een beetje van het merk af). Het zal niet lang duren voordat maat 56 echt niet meer past. 

Ik had trouwens ook de kleding van onze oudste bewaard. Deze heb ik nu uitgezocht en een deel bewaard voor de kleine man. Echter koop ik ook een paar nieuwe kleertjes voor hem, want ik vind niet dat hij alle afdankertjes van zijn broer hoeft te dragen.

Trap: Ik wist niet dat je eigenlijk de eerste 6 weken stapje voor stapje de trap op moet lopen. Ik heb dit dan ook niet gedaan na beide zwangerschappen. 🙈 Scheelt misschien ook dat ik geen last heb van mijn bekkenbodem. 

Mirriemirrie: Heel herkenbaar dat het nog lastig is om je aandacht tussen je kinderen te verdelen. Ik merk ook dat dit niet altijd gaat zoals ik graag zou willen. Nu helpt het ook niet mee dat onze oudste echt aan het 'peuterpuberen' is. Hij zoekt echt de grenzen op (thuis en op het kdv), maar gelukkig niet richting zijn broertje. 

@phlora, hoe gaat het daar? Hoe was de observatie en nog goede tips/nachten gehad?

Trap, hier altijd gewoon de trap gelopen maar wel in het begin het aantal keer trap op/af beperkt. Dus man liep voor me op en neer en ik liep in het begin ook zonder spullen/kind (dus zonder extra gewicht). 

Hier gisteren de intake gehad van de kinderopvang. We hebben geen echte we dagen want de opvang zit mega vol... Dus de eerste dagen zijn wel iets korter maar wel gelijk op mijn eerste werkdag. 
Verder vroeg ze naar ons ritme/gewoontes. Voelde me een beetje een slechte moeder omdat ik geen idee heb van het ritme overdag. Ik volg mijn dochter daar heel erg in. Of naja iedere 3 uur (ongeveer) eten en daartussenin wakkere momenten en slapen. Slapen doet ze overal, dus box/reiswieg/draagzak, maar volgens de opvang moest dat echt in het bedje want dat moet hier ook. Gistermiddag voelde ik me sowieso minder maar na dit gesprek helemaal. Gelukkig wist man alles te relativeren, de kleine is 's avonds prima in staat om zelf in slaap te vallen in haar wieg (en we hebben nog een maand om overdag te oefenen). 

Neweve hier slaapt de kleine ook overal... en ben zeker niet van plan dat af te leren want het maakt mijn leven een stuk makkelijker! Ik snap het KDV niet echt want als baby overal slaapt gaat het in hun bedjes ook wel goedkomen toch zou me er niet slecht over voelen, juist fijn en goed dat je een chille moeder bent! 

@aviendha, daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Zeker aangezien ze 's avonds gewoon in haar eigen bed in slaap valt. 

Trouwens, over ritme gesproken, ik heb het gevoel dat de kleine de laatste tijd standaard rond kwart over 9 in slaap valt om wel tot 1 u door te tukken (zn langste rit). Hele avond is die aan het dreinen en clusteren en opeens is het klaar en valt ie in slaap bij het boertje laten. Dan leggen we hem in de box en brengen we hem naar boven als we zelf gaan. Heb hem nu wel op bed boven gelegd, en vanaf morgen ga ik om 9 u met hem naar boven. Hopelijk gaat dat werken en blijft dat ook zo voorlopig. Als ik verstandig zou zijn ging ik dan ook gelijk naar bed.... maar die paar babyloze uren zijn ook erg fijn. 

Verder heeft ie vandaag wat nieuws bedacht, namelijk woest worden en huilen als hij klaar is met drinken (ipv gewoon in slaap vallen... die goeie ouwe tijd). Dit heb ik op het moment zelf steeds niet door waardoor ik blijf aanleggen/forceren omdat ik denk dat het hem niet lukt ofzo. Maar hij wil gewoon niet meer! Het is erg lastig om te onderscheiden want soms huilt hij omdat ie nog 2 slokjes wil. Hopelijk gaat het morgen beter/doe ik het dan beter (zo voelt het voor mij).

Neweve, het is alleen maar fijn dat je kind overal slaapt. En dat ze nu willen weten wat je ritme is, vind ik vreemd, want over 1 maand kan dat weer totaal anders zijn. Je weet nu echt nog niet hoeveel je kind over een maand drinkt en hoe laat hij 's ochtends wakker wordt. Dus lekker van je af laten glijden.

Aviendha,  wel herkenbaar. Onze dochter kan ook soms boos worden tijdens de fles. Laatst krijste ze de hele boel bij elkaar. Ik dacht echt dat ze pijn had of dat ze heel erg last had van een dwarszittende boer, stond de hele tijd op dr rug te kloppen, maar bleek dat ze honger had haha

qua kleding had ik trouwens meer longsleeves van maat 56 gehaald, omdat het zo'n slecht weer was, maar afgelopen weken heeft dochter alleen maar t-shirtjes gedragen en ik betwijfel of 56 straks nog past. Zo jammer, want had echt schattige dingen die bijna ongedragen zijn

Lenthe_ schreef op 19-09-2021 om 14:22:

Neweve, het is alleen maar fijn dat je kind overal slaapt. En dat ze nu willen weten wat je ritme is, vind ik vreemd, want over 1 maand kan dat weer totaal anders zijn. Je weet nu echt nog niet hoeveel je kind over een maand drinkt en hoe laat hij 's ochtends wakker wordt. Dus lekker van je af laten glijden.

Daar hebben jullie helemaal gelijk in. En fijn dat ook jullie alles een beetje relativeren. Ritme kan inderdaad nog veranderen (sterker nog, dat doet het gevoelsmatig continu). Ik kan het zelf inmiddels ook prima relativeren maar had vrijdag echt mijn dag niet. 

Kleding, Ik twijfel ook over wat aan te schaffen in maat 62. Heb in ieder geval wat rompertjes gekocht want die hadden we niet zoveel. Twijfel of een vest/jas handig is, war we hebben (gekregen van vrienden) zijn allemaal kleine maatjes. 

Trap: na de tweede week ging ik ook weer normaal de trap op en af. Daarvoor lukte het niet door de pijn. Tegen mij is ook niet specifiek gezegd dat ik voetje voor voetje moest, alleen dat ik geen dingen moest doen die pijn deden. En niets zwaarders tillen dan de baby. Daar heb ik me wel aan gehouden. 

Aviendha: de kleine hier doet dat soms ook, bozig worden als hij genoeg heeft gehad. Wij noemen dat zijn babydramamomentjes. Na een paar minuutjes is hij dan altijd wel weer rustig. Maar oef, nog steeds elke 2 uur voeden, dat klinkt pittig, zeker 's nachts!

Neweve: handig juist als ze overal toch wel slaapt! En een ritme verwachten op deze leeftijd is wel een beetje raar, zeker als ze denken dat dat over een maand nog hetzelfde is. Onze zoon slaapt overdag nog steeds alleen op ons. Soms kunnen we hem een half uurtje slapend wegleggen maar dat is ook de max. Ook hier slaapt hij 's nachts dan weer wel prima in zijn bedje, gelukkig.

Kleding: ik heb van de week maat 68 maar eens compleet gemaakt, daar kan de kleine binnenkort wel in. Alles met lange mouwen en 2 iets dikkere shirts. Vesten en jassen lijken me niet zo nodig, voorlopig voldoen dekentjes wel denk ik. 

Hier heb ik gisteren maar eens een kolfapparaat aangeschaft en uitgeprobeerd. Werkt goed! Er ligt al 250 ml in de vriezer inmiddels, en de laatste kolfbeurt had ik zelfs een heel flesje van 150 ml vol. Toen ik klaar was had de kleine ook meteen honger dus die is er ook meteen ingegaan en dat was ook genoeg. Fijn dat dat goed gaat, dan kan ik misschien binnenkort weer eens een middagje op pad zonder de kleine. 

Hebben jullie alweer zin om aan het werk te gaan? Ik totaal niet, terwijl ik normaal gesproken mijn werk echt wel leuk vind. Maar ik vermaak mij prima in mijn babybubbel eigenlijk. Het zal hopelijk wel weer goed komen als ik eenmaal weer bezig ben, maar zie er dus wel een beetje tegenop. 

Ik heb gemixte gevoelens over werk. Ik mis de intellectuele uitdaging maar heb geen zin in de meetings (waar ik moet mediaten/sturen naar een gemeenschappelijk resultaat).   

@Phlora hoe is het met jou?

Dat van die trap had ik nog nooit eerder gehoord. Heb mij daar dus ook niet aangehouden haha.

Werk, ik ben alweer een week aan het werk (eigen horeca zaak). Vind het erg zwaar en moeilijk om de kleine 'achter' te laten. Gelukkig is mijn partner 3 weken (nu nog 2) vrij en maak ik dagen van 10 tot 5, dus dat scheelt. Wat iemand hier al zei, werk kan mij zo weinig schelen. Herken dat totaal niet van mijzelf. 

Kinderdagverblijf, vandaag intake en rondleiding gehad. Vrijdag eerste wendag. Zie er vreselijk tegen op! Komr vast goed hoor, maar pfff die hormonen. Heb er best last van.

Ritme, hebben wij langzaamaan wel. Vooral de avonden en nachten slaapt ie echt bijna de hele tijd. Overdag wat meer wakker, soms best wat uren achter elkaar. Dan wilt ie gewoon lekker kletsen en spelen. Is ook zo ontzettend nieuwsgierig en een echte kletsmajoor met een hoop lachjes. Heerlijk!

 

Trap: Dat wist ik ook niet en dus nooit gedaan. Heb gelukkig ook geen last van mn bekken gehad.

Kleding: Wij zitten nu sinds een weekje in maatje 56, maar ik denk dat we snel doorgroeien naar kleine 62. Van maat 50 en (kleine 56) heb ik een pakket gemaakt voor een kennis die in verwachting is en in een lastige situatie zit. Als wij een tweede kindje krijgen, ken ik mijzelf goed genoeg om te weten dat ik toch alles nieuw koop haha. 

Werk: Ik ben ook alweer aan het werk (eigen bedrijf). Wel grotendeels thuis als de kleine slaapt met af en toe een afspraak buiten de deur. Moet zeggen dat ik het wel lekker vind om weer iets te doen. Onze zoon is gisteren voor het eerst bij opa en oma geweest die een ochtendje hebben opgepast. Vond ik best moeilijk, maar is natuurlijk helemaal goed gegaan.

KDV: Wij hebben in oktober een kennismakingsgesprek en dan in de tweede helft vd maand 2 wendagen. Vanaf november gaat hij dan echt naar de opvang.

Neweve: Die vraag over ritme vind ik ook bijzonder, dat verandert bij die kleintjes toch continue. Ik zou me er (proberen) niet te druk over te maken. 
FTM: Lijkt me pittig om weer zoveel buiten de deur te zijn! Gelukkig is je vriend wel thuis. Wel leuk overigens, een eigen horecazaak. 

Voor de dames die flesvoeding geven: hoeveel drinkt jullie kindje nu?Onze zoon heeft nu bij 7,5 week echt opeens fors behoefte aan meer, vooral in de avond. Vorige week dronk hij 100-110 en nu 130 tot wel 150 per fles. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is.

Kleding: van het weekend maar wat maatje 62 ingeslagen. 56 kan nog net. Nu wel nog rompers met korte mouwen, maar wel truitjes met lange mouwen. Ook al wat dikkere. Nu in de ochtend is het erg fris als ik zoon wegbreng naar school, dus ook al maar een wat dikker jasje gekocht. Deze overigens nog wel een maat groter, dat vind ik wel handig.

Werk: ik heb er geen zin in, maar dat ligt niet zo aan het feit dat ik niet wil werken, maar meer dat ik het niet meer naar mijn zin heb. Ben afgelopen jaar deels van functie veranderd en dat valt toch wel tegen, team past me ook niet helemaal. Ben dus ook al weer naar vacatures aan het kijken. Maar vind het toch wel spannend, ik werk al bijna 12 jaar voor dezelfde werkgever en vind het moeilijk om de stap te zetten naar iets nieuws. Maar het verlof doet me nu wel beseffen dat ik niet op de juiste plek zit nu. 

KDV: het is hetzelfde KDV als zoon tot vorige maand naar toe ging, dus wat dat betreft is het prima. Het is een kleine verticale groep ( dus alle leeftijden) met lieve leidsters. Voor wat betreft slapen, heb ik gemerkt destijds bij zoon, dat de kindjes het toch ineens anders doen op de opvang dan thuis. Thuis moesten we zoon heel lang nog ingebakerd laten slapen, op KDV deed hij het prima zonder. Ook kregen we pas een goed ritme toen zoon naar KDV ging, daarvoor was het grotendeels allemaal op verzoek voeden. Ik verwacht dat dat dit keer ook zo zal zijn.

Slapen: sinds een paar dagen kan ik dochter eigenlijk elk slaapje wakker wegleggen in haar bed. Ze slaapt dan ong. 45 min en dan nog even bij mij. Dat geeft wel wat meer rust voor mijzelf, en ik kom weer eens toe aan het huishouden en echt tijd voor mijzelf. Af en toe moet ik haar nog even over het bolletje aaien of een handje vasthouden, maar dat heb ik met liefde voor haar over. 

Vivavette: ik bied sinds twee dagen flessen van 5 scheppen aan. Die drinkt ze niet allemaal leeg. Gemiddeld drinkt ze nu 150cc per fles. Ik merkte dat de 4 scheppen flessen allemaal schoon leeg gedronken werden en ze werd enorm boos nadat de fles op was. Bij ons ligt de enorme behoefte vooral in de ochtend, omdat ze dan een lange ruk heeft gemaakt in de nacht. 

Mirrie: Hoeveel flessen drinkt ze dan per dag?
Vervelend dat je niet meer op je plek zit, maar ook wel fijn dat je verlof je dat inzicht gegeven heeft. 12 jaar is lang, maar misschien is het ook wel juist fijn om een keer iets "nieuws" te doen. Zijn er veel vacatures in je werkgebied?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.