Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend Januari 2022

Hoera een positieve test en een kleintje op komst.

Wie is er ook uitgerekend in januari 2022 en schrijft er gezellig mee?



NaamU.DLeeftijdHoeveelste
Kindje
Bijzonderheden
Wolkenkrabber06/01/202229/35

1e
💙
Broodjegezond16/01/202235/322e💗

Lulu16/01/202239/391e en 2e Verwacht een tweeling

Broodjegezond

Broodjegezond

10-07-2021 om 06:10 Topicstarter

Hoi meiden,

Zijn er hier meer dames zwanger en uitgerekend in januari 2022?

Voor ons wordt het ons tweede kindje. We hebben al een zoon van 1,5. Hij zal net twee zijn als zijn broertje of zusje komt.

Momenteel ben ik 12+6 en ik wacht nog op de uitslag van de nipt. We hebben deze zwangerschap ook nog niet met onze omgeving gedeeld. Ik hoop dat we de nipt uitslag snel kunnen verwachten. Maandag de 19e hebben we een geslachtsecho gepland staan bij 14+1.

Ik heb deze zwangerschap ook wel wat last van misselijkheid, maar beduidend minder dan in de zwangerschap van mijn zoon.

Super leuk en wat spannend joh! Ook voor je kleine dat hij grote broer wordt. Geniet er lekker van en gefeliciteerd!

Hoi, kan ik ook meeschrijven? Ik schreef eerst op viva maar dat forum stopt er mee en het topic daar was ook al niet meer actief.

Als eerste; gefeliciteerd Broodjegezond!

ik ben Lulu en momenteel 13 weken zwanger van een tweeling. Het is mijn eerste zwangerschap. Afgelopen week de uitslag van de NIPT gehad, deze was gelukkig zonder afwijkingen. 

Broodjegezond

Broodjegezond

11-07-2021 om 20:20 Topicstarter

Hai Lulu 

Wat leuk een tweeling, gefeliciteerd! 

Hoe voel je je nu

Ik merk dat bij mij de misselijkheid inmiddels wat afzakt, de vermoeidheid is er wel nog steeds.

Uiteraard ben je welkom om hier mee te schrijven. Ik hoop dat er nog meer dames volgen.

Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook meegeschreven in een uitgerekend in topic en met deze meiden nog steeds contact. 

Ik hoop ook dat er nog meer dames volgen! 

ik voel me redelijk goed eigenlijk, alleen zo vreselijk moe steeds. En veel honger! Maar ik realiseer me dat ik niet mag klagen, want verder weinig last van kwaaltjes tot nu toe. 

Wil je het geslacht van de baby weten? Ik kan echt niet wachten om het te weten te komen. 

Hee! Ik schrijf ook graag mee in dit topic  Ik kom ook van het Vivaforum, heb meegeschreven in het "zwanger worden vanaf september 2020" topic. Mijn nickname daar was Herinnering. En ik ben 6 januari uitgerekend, dus ik ben nu 14+4 weken zwanger van mijn eerste kind.

Broodjegezond, wij hebben op dezelfde dag een echo gepland staan! Volgende week maandag, de 19e, hebben we 'm staan en dan zullen we ook het geslacht te horen krijgen, vind het zo leuk en spannend allemaal. Ben ook zo blij dat mijn kwalen meer naar de achtergrond verschuiven, ik slaap alleen niet al te best, word veel wakker. 

Beide natuurlijk ook gefeliciteerd! En wat spannend Lulu een tweeling en dan ook nog eens voor de eerste keer zwanger!

Broodjegezond

Broodjegezond

12-07-2021 om 14:25 Topicstarter

Lulu die vermoeidheid herken ik wel. Ik ben ook echt ontzettend moe en als het lukt doe ik ook een middagdutje. Maar ik merk dan wel dat ik 'Savonds weer lastiger in slaap val en 'snachts word ik ook wel vaker wakker. 
Wij willen het geslacht wel weten en de echo hiervoor staat al gepland. 
Wil jij weten wat het wordt? 
Wolkenkrabber welkom en wat leuk dat je ook mee komt schrijven. 
Spannend hè, ik ben heel benieuwd of dit een jongetje of een meisje wordt. Mijn voorgevoel zegt een jongetje. 

Ik heb vandaag de uitslag van de nipt test gekregen en deze was goed. 
Einde van de middag moet ik nog even voor bloeddruk controle omdat deze bij de termijn echo wat hoog was. 

Broodjegezond, fijn de goede uitslag van de NIPT! Hier ook een goede uitslag gekregen eventjes geleden, nipt + nevenbevindingen. Vervelend wel van die hoge bloeddruk, hopelijk is ie nu weer gedaald. 

Het is nu 3,5 week geleden dat ik een echo heb gehad en wil zo graag de baby weer zien. Tot nu toe ben ik maar een halve kilo aangekomen (sinds een paar dagen). Ik heb expres geen doppler gekocht zodat ik mezelf niet gek kan maken . Op de dinsdag is er een gratis spreekuur bij de verloskundige om naar het hartje te kunnen luisteren, dus morgen ga ik langs. Hebben jullie een doppler?

Broodjegezond gefeliciteerd met de goede NIPT. Is toch weer een geruststelling. Jaaa, ik wil dolgraag weten welk geslacht de kindjes hebben. Zelf heb ik het gevoel dat er in ieder geval een meisje bij zit (ze zijn twee- eiig, dus alle combinaties kunnen) maar mijn voelsprieten werken geloof ik niet zo goed, was ook helemaal verbaasd dat het er twee waren, zag het echt niet aankomen.

Wolkenkrabber van harte met je zwangerschap! En fijn van ook een goede NIPT bij jou. Leuk dat jullie praktijk een hartjes-luister-spreekuur heeft. Ik heb zelf geen doppler en ik ga die ook niet aanschaffen. Ben bang dat ik er alleen maar onzeker van word, als ik de hartjes niet kan vinden ofzo.

Ik heb trouwens ook de 19e een echo, wat toevallig dat jullie allebei ook moeten. Ik ben dan 14+1

Broodjegezond

Broodjegezond

14-07-2021 om 07:55 Topicstarter

ik heb een tabel gemaakt zodat het overzichtelijk is voor iedereen.
Mochten jullie je gegevens aan willen vullen dan pas ik het even aan. 
Dopler ik heb een angelsound van mijn eerste zwangerschap. Ik vond het fijn toen na meerdere miskramen, zo gaf het me wat zekerheid tussen de echo's door. Vanaf dat ik mijn kindje voelde bewegen heb ik het uiteindelijk niet meer gebruikt 
Momenteel heb ik hem nog niet gebruikt, afgelopen maandag hebben we het hartje gehoord bij de verloskundige 

voor de tabel; 
leeftijd: vriend en ik zijn beide 39
Kind 1 en 2
UD 16-01-2022

Broodjegezond: ja ik kan me voorstellen dat een doppler ook wel een soort van geruststelling geeft, zeker na een miskraam of meerdere. Dat is zo vreselijk om mee te maken (zelf 1x meegemaakt) 

Doppler Kan me voorstellen dat het een geruststelling kan zijn, vooral na een miskraam, maar lijkt me zo zenuwslopend als je inderdaad het hartje niet kan vinden of zoiets. Geen idee ook hoe gevoelig die dingen over het algemeen zijn.

Gisteravond ook weer een kloppend hartje gehoord dus ben helemaal tevreden Nu kan ik echt niet meer wachten op de echo komende maandag. Wat grappig dat we alledrie op dezelfde dag een echo hebben!

Zou leuk zijn als er nog wat meer vrouwen aansluiten om mee te schrijven Een groepje van drie is wat aan de kleine kant

Voor de tabel: leeftijd ik en man 29/35 en het is ons eerste kindje. 

Broodjegezond

Broodjegezond

14-07-2021 om 19:30 Topicstarter

Ik heb de gegevens aangepast en toegevoegd in de tabel. 
Echo's hebben we nu maandag alle 3 de geslachtsecho? 
Ik vind het heel spannend! Wij hebben al een zoon en vooral mijn vriend zou een meisje nu heel leuk vinden, maar een jongen is uiteraard ook welkom.

In tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap heb ik nu al een naam in gedachten voor zowel een jongen als een meisje. Bij een jongen vond ik het juist in mijn eerste zwangerschap heel lastig. 
Lulu zijn er van het eerdere groepje waar je in mee schreef geen dames die hier ook mee willen schrijven of heb je daar geen contact meer mee? 
Uiteraard is iedereen welkom om mee te schrijven in dit groepje. 

ik heb maandag niet specifiek een geslachtsecho maar gewoon een extra kijkje. Ik weet niet of ze het al kunnen zien, wat de kindjes zijn. Bij een tweeling schijnt het lastiger te zijn. Ik ga het in ieder geval wel vragen😄 Alle pretecho bureaus in de buurt zitten al een soort van vol qua boekingen of zijn dicht voor de zomervakantie. 

Mijn vriend heeft al een zoon dus hij heeft een sterke voorkeur voor een meisje. Mij is het om het even, het zwanger worden ging vrij moeizaam dus ik ben sowieso dolgelukkig. Maar mijn gevoel zegt dat er in ieder geval 1 meisje bij zit. 

En wat namen betreft... we hebben 1 meisjesnaam, al heel lang. Verder moeten we echt nog op zoek naar mooie namen.

Wat betreft namen, ik vind het maar lastig. We hebben een lijstje voor zowel een jongen als een meisje, maar het lijstje voor een jongen ben ik nog niet tevreden over, ik vind ze allemaal zo nét niet. Mijn man is daar makkelijker in en denkt dat iedere naam, als het kindje eenmaal geboren is, gaat passen en goed gaat voelen. Ik weet het niet. Ons lijstje voor de meisjesnaam vind ik mooier, daar zitten al 4 namen tussen waar ik tevreden mee zou zijn. Man daarentegen vindt een aantal van die namen weer mwah 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.