Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend juli 2022

Hoi dames! Zijn er hier mensen die ook uitgerekend zijn in juli en gezellig mee willen schrijven? 

Hoi!
Ja, ik ben in juli uitgerekend. De dag weet ik nog niet precies. Hoop ik morgen te horen. Zal rond 21 juli liggen.
Heb een vroege echo gehad om te kijken of het op de goede plek zat en het hartje klopte.
Volgens mijn cyclus zou ik 6 weken+6 dagen zijn. Wat ze gemeten had kwam daarmee wel overeen.
Maar ze zei ook, met die termijn is een mm ernaast zitten meteen een verschil in dagen.

En jij? Wanneer uitgerekend? Hoe lang zwanger?

Reflectione

Reflectione

14-12-2021 om 21:00 Topicstarter

DGHK schreef op 14-12-2021 om 14:03:

Hoi!
Ja, ik ben in juli uitgerekend. De dag weet ik nog niet precies. Hoop ik morgen te horen. Zal rond 21 juli liggen.
Heb een vroege echo gehad om te kijken of het op de goede plek zat en het hartje klopte.
Volgens mijn cyclus zou ik 6 weken+6 dagen zijn. Wat ze gemeten had kwam daarmee wel overeen.
Maar ze zei ook, met die termijn is een mm ernaast zitten meteen een verschil in dagen.

En jij? Wanneer uitgerekend? Hoe lang zwanger?

Wat leuk! Gefeliciteerd! Spannend morgen weer een echo, ben benieuwd op welke datum ze komen.

Ik heb met bijna 8 weken een echo gehad en ben 19 juli uitgerekend. 

Reflectione schreef op 14-12-2021 om 21:00:

[..]

Wat leuk! Gefeliciteerd! Spannend morgen weer een echo, ben benieuwd op welke datum ze komen.

Ik heb met bijna 8 weken een echo gehad en ben 19 juli uitgerekend.

Dank je wel, jij ook gefeliciteerd natuurlijk!
Ik sta voor nu op 21 juli.

Ik vind het voor morgen wel heel spannend. Heb vorig jaar een missed abortion gehad. Bij de termijnecho (bijna 12 weken) was het hartje gestopt, al bijna 2 weken. Die termijn ben ik nog niet langs, dus durf me ook niet zwanger te voelen.

Eerder dit jaar een vroege miskraam gehad met 5 weken. We gaan nu dus voor de 3 maal is scheepsrecht.

Reflectione

Reflectione

14-12-2021 om 21:57 Topicstarter

DGHK schreef op 14-12-2021 om 21:53:

[..]

Dank je wel, jij ook gefeliciteerd natuurlijk!
Ik sta voor nu op 21 juli.

Ik vind het voor morgen wel heel spannend. Heb vorig jaar een missed abortion gehad. Bij de termijnecho (bijna 12 weken) was het hartje gestopt, al bijna 2 weken. Die termijn ben ik nog niet langs, dus durf me ook niet zwanger te voelen.

Eerder dit jaar een vroege miskraam gehad met 5 weken. We gaan nu dus voor de 3 maal is scheepsrecht.

Bah wat vervelend 😑 ik duim voor je dat het nu goed gaat! Ik ken het helaas ook, sindsdien toch onzekerder. 

Reflectione schreef op 14-12-2021 om 21:57:

[..]

Bah wat vervelend 😑 ik duim voor je dat het nu goed gaat! Ik ken het helaas ook, sindsdien toch onzekerder.

Vervelend hè, hoe zoiets je zo onzeker kan maken.

En alles en iedereen om me heen wordt maar zwanger en blijft zwanger. Oud-collega is net 3 maanden samen met haar vriend, hup zwanger. Buurvrouw (20) zegt in januari totaal nog geen kinderen te willen, is nu al 20 weken zwanger.

Nou, zeurmodus uit. Ik hoop voor ons allebei dat het deze keer goed mag gaan en dat we volgend jaar in juli een wolk van een baby krijgen.

Reflectione

Reflectione

15-12-2021 om 12:43 Topicstarter

DGHK schreef op 15-12-2021 om 08:47:

[..]

Vervelend hè, hoe zoiets je zo onzeker kan maken.

En alles en iedereen om me heen wordt maar zwanger en blijft zwanger. Oud-collega is net 3 maanden samen met haar vriend, hup zwanger. Buurvrouw (20) zegt in januari totaal nog geen kinderen te willen, is nu al 20 weken zwanger.

Nou, zeurmodus uit. Ik hoop voor ons allebei dat het deze keer goed mag gaan en dat we volgend jaar in juli een wolk van een baby krijgen.

Ja inderdaad! Ik duim voor ons succes met je echo!

Ik heb een goede echo gehad. Ben 2 daagjes teruggezet, klopt nu precies met wat ik dacht, sta nu op 8+4 weken. Het is al 1,9 cm, 2 weken terug nog 0,5 cm, absurd hoe snel dat toch gaat.
Hartje klopte prima en snel. Begin van de armpjes en beentjes was al te zien.
29 december de termijnecho.
Wanneer heb jij de volgende echo?

Reflectione

Reflectione

18-12-2021 om 09:56 Topicstarter

DGHK schreef op 15-12-2021 om 15:58:

Ik heb een goede echo gehad. Ben 2 daagjes teruggezet, klopt nu precies met wat ik dacht, sta nu op 8+4 weken. Het is al 1,9 cm, 2 weken terug nog 0,5 cm, absurd hoe snel dat toch gaat.
Hartje klopte prima en snel. Begin van de armpjes en beentjes was al te zien.
29 december de termijnecho.
Wanneer heb jij de volgende echo?

Ik vind het sowieso bizar hoe alles zo kan ontwikkelen en wat er in korte tijd al is! Echt bijzonder! 

Ik heb vrijdag termijnecho, de spanning neemt toch wel weer toe.. :/ 

Reflectione schreef op 18-12-2021 om 09:56:

[..]

Ik vind het sowieso bizar hoe alles zo kan ontwikkelen en wat er in korte tijd al is! Echt bijzonder!

Ik heb vrijdag termijnecho, de spanning neemt toch wel weer toe.. :/

Oh spannend.
Ik weet niet of je een partner hebt en of die al mee mocht naar de verloskundige/eventueel ziekenhuis, maar ik hoop zo dat dat blijft mogen.
Vorig jaar met de lockdown in december mocht het hier wel.
Zoiets levert toch veel te veel stress op voor een zwangere vrouw.

Reflectione

Reflectione

18-12-2021 om 15:41 Topicstarter

DGHK schreef op 18-12-2021 om 15:11:

[..]

Oh spannend.
Ik weet niet of je een partner hebt en of die al mee mocht naar de verloskundige/eventueel ziekenhuis, maar ik hoop zo dat dat blijft mogen.
Vorig jaar met de lockdown in december mocht het hier wel.
Zoiets levert toch veel te veel stress op voor een zwangere vrouw.

Daar had ik nog niet eens aangedacht. Ik hoop inderdaad dat hij mee mag! Ik hoop dat ze ook niet gaan afschalen in aantal controles enzo  

Reflectione schreef op 18-12-2021 om 15:41:

[..]

Daar had ik nog niet eens aangedacht. Ik hoop inderdaad dat hij mee mag! Ik hoop dat ze ook niet gaan afschalen in aantal controles enzo

Hoop ik ook niet. Ze hielden vorige lockdown het gewone controleschema aan, alleen bij echo's mocht de partner mee. Nu mag overal de partner bij zijn en kinderen ook.
Laat dan de kinderen wegblijven en partner wel erbij.
Ik ga de termijnecho echt niet alleen doen. Daar is het vorig jaar misgegaan. Hij heeft toen vanalles geregeld en besproken met de verloskundige. Ik kon niks meer uitbrengen.
Ik hoop dat ze snel iets laten weten.

Reflectione

Reflectione

18-12-2021 om 19:53 Topicstarter

DGHK schreef op 18-12-2021 om 17:26:

[..]

Hoop ik ook niet. Ze hielden vorige lockdown het gewone controleschema aan, alleen bij echo's mocht de partner mee. Nu mag overal de partner bij zijn en kinderen ook.
Laat dan de kinderen wegblijven en partner wel erbij.
Ik ga de termijnecho echt niet alleen doen. Daar is het vorig jaar misgegaan. Hij heeft toen vanalles geregeld en besproken met de verloskundige. Ik kon niks meer uitbrengen.
Ik hoop dat ze snel iets laten weten.

Kinderen mochten hier al niet, zoon vond dat wel jammer maar neem aan dat hij vast een keer mee mag of anders een pretecho. Heb jij ook al andere kinderen? 

Ik hoop dat mijn man gewoon mee mag inderdaad. 

Reflectione schreef op 18-12-2021 om 19:53:

[..]

Kinderen mochten hier al niet, zoon vond dat wel jammer maar neem aan dat hij vast een keer mee mag of anders een pretecho. Heb jij ook al andere kinderen?

Ik hoop dat mijn man gewoon mee mag inderdaad.

Ik heb nog geen kinderen, hoopt dat deze zwangerschap goed blijft gaan. Maandag belt de verloskundige voor de telefonische intake. Hoop dat ze dan meer kan vertellen of man gewoon mee mag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.