Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


LaDolceVita schreef op 14-07-2021 om 21:29:

Wat een vreselijk verhaal Lasvegas84. Krijg je ook extra begeleiding bij deze zwangerschap? Kan mij zo voorstellen dat het geestelijk extra zwaar is.

Alle controles bij de gyn, maar verder geen psychische begeleiding ofzo. Kan natuurlijk altijd mochten we daar behoefte aan hebben. 

Ik hoop dat het idd af en toe ook als een normale zwangerschap zal voelen en daarom schrijf ik hier ook graag mee, wil de boel ook niet overschaduwen. 

jeetje Las Vegas, heftig zeg. Wat een ellende is jou overkomen. Ik hoop dat je ondanks alles je zorgen niet de zwangerschap kan laten overheersen.

Aygo: zelfde probleem hier. Gaan dit weekend met het gezin een nachtje naar de Efteling en kids zijn net oud genoeg om de achtbaan in te kunnen. Heb er over gelezen en het verbod gaat met name om de stoten tegen een dikke buik en die heb ik nu nog niet (althans niet als gevolg van de zwangerschap 😬). Ik denk dat ik dus toch een achtbaan probeer. Heb een sporthorloge dus kijk even wat het met mijn hartslag/bloeddruk doet..

Oow let me know!! Denk dat ik dan de rustigere achtbanen nog wel aan zou durven.

Lasvegas84 schreef op 14-07-2021 om 22:16:

Oow let me know!! Denk dat ik dan de rustigere achtbanen nog wel aan zou durven.

Ja is goed! Je hoort het zondag/maandag. Ik sla de baron wel over maar de meeste andere durf ik denk ik wel aan. Ik ga er in ieder geval eentje proberen😬

Er wordt zeker veel geschreven, ik lees alles mee maar zal niet overal op reageren..
Heftige verhalen, maar ook herkenbare dilemma's.

Wij hebben binnenkort 2 bruiloften en moet daar over 2 weken de dieetwensen voor door gegeven hebben, maar vind het aan de ene kant te pril/spannend om te gaan vermelden dat ik zwanger ben, plus weet niet of we tegen die tijd (van de bruiloften) eraan toe zijn om het grote nieuws al te delen 🤐 maar aan de andere kant, moet het wel gaan vermelden zodat de kok er rekening mee kan houden, dus nog even bedenken hoe ik dat tactisch ga doen.

Was niet zo op de hoogte van de regels rondom achtbanen, ben zelf niet zo'n grote achtbanen-fan dus meestal pas ik op de tassen 😇

Leuke grote groep al, gezellig!

En heftige verhalen. Ik kan me voorstellen dat je dan nooit meer onbevangen een zwangerschap ingaat. In mijn omgeving ken ik wel best veel vrouwen die miskramen / missed abortions hebben gehad. Ik zou daarom ook pas echt gerust zijn na de 12wk en nipt. En inderdaad ook een 13 wk echo! Rond 3sept ben ik 13 wk dus ik ga daar zeker achteraan. Fijn dat ze op een eerder moment al op bepaalde aandoeningen kunnen screenen. 

Qua vertellen aan anderen, waarschijnlijk heeft de familie het de komende weken wel door (veel verjaardagen). Maar ik ga er geen speciale aankondiging van maken. Hopelijk kunnen we het rekken tot na de nipt. En dan ook niet te specifiek zijn over de uitgerekende datum, ik vond het super irritant al die vragen of je al bevallen bent... 😉
Ik ben nu om en nabij de 6wk. Qua klachten ben ik vandaag mega moe, maar ook slecht geslapen wat ook een kwaaltje schijnt te zijn. Voor de rest niet misselijk maar wel een weeïg gevoel zo tussen de maaltijden door. 

Ow mannn ik heb zo'n honger de hele tijd, alsof ik een soort bodemloos vat ben. Herken dat wel van m'n eerste zwangerschap, maar probeer er niet aan toe te geven, want ik kwam toen echt veel aan. 
Hoe is dat bij jullie? 

Ik heb af en toe bandenpijn bij mijn lies. Bij de zwangerschap van ons zoontje had ik dit pas na maanden. Er gebeurt ook veel in mijn buik, ik voel gewoon dat er ruimte gemaakt wordt. Bij de eerste zwangerschap had ik dit niet. Ik ben een beetje "bang" dat het misschien een tweeling is, krijg ook al een beetje een buikje. Ik snap er niks van.

Of is dit normaal als je al een keer bent bevallen?

Lasvegas84 schreef op 15-07-2021 om 18:50:

Ow mannn ik heb zo'n honger de hele tijd, alsof ik een soort bodemloos vat ben. Herken dat wel van m'n eerste zwangerschap, maar probeer er niet aan toe te geven, want ik kwam toen echt veel aan.
Hoe is dat bij jullie?

Oh dat is lastig hè! Ik at toen veel brood en (citrus)vruchten. Ik heb nog geen extreme honger maar heb wel meer trek dan normaal.

@lasvegas94 dat herken ik heel goed van mijn vorige zwangerschap. Daarin dan ook bijna 40kg aangekomen🙈. Tot nu toe valt dat gelukkig wel mee. Maar inmiddels al bijna 2 weken continue een weeïg gevoel, waarbij t niet uitmaakt of ik net gegeten heb aan t eten ben of al heel lang niet heb gegeten. Dus probeer een zo normaal mogelijk schema aan te houden om de kilos deze keer te beperken. 

@LaDolceVita ook dit gevoel herken ik. Voelt t bij jou ook als een soort lichte menstruatie achtige krampen aan 1 kant? Geeft mij af en toe een wat onrustig gevoel terwijl ik dat bij de zwangerschap van onze zoon ool veel heb gehad en bij de zwangerschap van de lege vruchtzak helemaal niet.

Ik ga er dus maar van uit dat doordat je al een keer zwanger bent geweest je baarmoeder sneller groeit en daardoor eerder bandenpijn kan hebben?!

Soms wat lichte krampen inderdaad maar vooral veel geschuif en gerommel in m'n darmen en buik. Alsof alles aan de kant wordt geduwd.

Wat is er weer veel geschreven, leuk! Kom op momenten wel moeilijk aangemaakt, maar lees wel alles.
Het verhaal van LasVegas is me bijgebleven, wat ontzettend heftig zeg! Kan me voorstellen dat je dan niet meer onbevangen in een zwangerschap kan staan. Fijn dat alles goed in de gaten gehouden wordt!

Ik vertelde over het etentje bij de Italiaan dat ik met mijn ouders heb gehad.. kreeg gister een appje van mijn moeder dat het haar was opgevallen dat ik geen wijn dronk en geen tiramisu at, oeps! Heb het toch ontkent met een grapje.. voelt ook helemaal niet fijn om het dan over de app te vertellen en liever vertellen we het pas na de eerste echo met 8 weken.

Vind het toch ook wel weer spannend hoor. Twee relatief goede zwangerschappen gehad, dat ik bijna denk: het moet toch nu wel een keer mis gaan.. maar goed, denk dat iedereen deze angst tot op zekere hoogte wel herkend! 

Moeders hebben dat meteen door he. Ojee, ik kan ontzettend slecht liegen dus dat wordt nog wat als ik mijn moeder dit weekend zie.

Bij de vorige zwangerschap had ze ook al een kaart voor me in haar tas toen ik het vertelde..toen wist ze het dus al maar wachtte ze met geven tot ik het tegen haar zei. 

Haha mijn moeder had het de vorige keer ook al gezien toen ik pas een paar dagen over tijd was, iets in m'n uitstraling ofzo?

En Karavaan: ik heb dat soort gedachten (uiteraard) ook, maar ik hou me vast aan de grote groep vrouwen die, zelfs op oudere leeftijd, toch massaal gezonde kinderen krijgt..

Nou, ik kan ook niet stoppen met eten inderdaad. Een bodemloos vat! Maar ik val juist nog een beetje af. 

Jeetje wat een heftige dingen komen er voorbij. Wow Las Vegas wat een verhaal... Weet niet zo goed wat ik moet zeggen behalve een heel dikke knuffel! 

Hier staat de eerste echo gepland op 11 augustus. Kon vanwege vakantie etc. niet eerder helaas. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.