Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Wat vervelend dat je niet zo op je netwerk kunt bouwen. Ik denk dat ik hem wel naar mijn ouders zal brengen tegen die tijd. Die wonen hier ook om de hoek, dus daar hebben we heel veel geluk mee.

Wij willen het hem ook nog niet vertellen, omdat het nu nog heel abstract zal zijn voor hem. Maar mensen die het vertellen door hun kind een rompertje aan te doen, heeft dat kind dan niets door na de reacties? Wij hebben het onze ouders en broer en zus trouwens al heel vroeg verteld, omdat we het fijn vonden om al te delen en ook dat ze mee zouden kunnen leven mocht het misgaan.

Ik ben zwanger via kid, eerste poging gelukt, echt totaal niet verwacht. Zijn er hier trouwens nog anderen met een vrouw samen? Het lijkt me voor onze zoon voor de balans fijner om nog een broertje te krijgen, maar ik zou zelf een meisje ook wel leuk vinden, hoewel het allebei hartstikke prima is. Ik grap wel eens dan maar een jongen-meisje tweeling, maar mag ik van mijn vrouw niet zeggen😁

Bedankt allemaal!

@mvm, doe ik niet aan mee. Ook nooit echt serieus overwogen eigenlijk. 
@bekkenklachten, lijkt me heel vervelend! Tot nu toe geen ervaring mee gelukkig.

@Vertellen, na de 12 weken echo denk ik. Je begint het bij mij ook al te zien dus vrees dat we het dan ook wel moeten vertellen haha.

@Tinkeltje, daar heb ik nog helemaal niet bij nagedacht waar ons zoontje heen kan met de bevalling. Ik denk naar mijn ouders, of dat ze hier komen. Hij heeft nog nooit ergens gelogeerd. Het voelt allemaal zo ver weg voor mij. Ik hoop dat ik tegen de tijd dat het maart is echt besef dat er een kindje komt 🤣

mvm doe ik niet aan mee. Vind t mooi om andere vrouwen te helpen, maar ben van de tandpasta al een uur misselijk😉

Wij zullen t onze zoon na de echo denk ik vertellen. Van de week wel gevraagt of hij een broetje of zusje wil. Hij wil wel een baby zusje🤣

Zoon zal zeer waarschijnlijk naar mn schoonouders gaan. Wonen op max 5 min afstand en daar logeert hij nu ook wel eens. Mochten zij net niet in de buurt zijn bellen we wel bij de buren aan!

Ik doe niet mee aan mvm. Ik vind het allemaal wat te veel gedoe eigenlijk.

Hebben jullie ook dat de ene dag de symptomen heftiger zijn dan de andere? Gisteren was ik amper misselijk en nu de hele dag weer veel erger. Ik begin nu toch ook wel nieuwsgierig te worden naar de echo. 

Ja heb ik ook! En herinner ik me ook wel van de vorige zwangerschappen. Toch voel ik me geen moment helemaal normaal zeg maar.

Herkenbaar Tinkeltje. Het verschilt echt per dag, vandaag bijvoorbeeld super misselijk en de geur van avondeten laat mijn maag omkeren.

De echo duurt nog erg lang, ben er echt voor aan het aftellen.

Bij mij is het ook herkenbaar, ik voel me vandaag ineens ontzettend moe. Erg vervelend want ik wilde juist even doorpakken met dingen maar er is niets uit m’n handen gekomen. Af en toe ben ik ook misselijk. Ik voel me meer zwanger dan toen ik zwanger was van ons zoontje. Misschien is het toch wel een meisje haha

@theetuin,
jouw eerste echo duurt inderdaad nog eventjes zie ik! Ik heb die dag al de 12 weken echo. Die zal jij er dan kort achteraan hebben denk ik? Vervelend als je zo aan het aftellen bent. 

Waar ik vaak nog “vergeet” dat ik zwanger ben heeft mijn vriend zich al een paar keer versproken 🙄 vanmorgen waren we op visite bij z’n broer en daar stond een stoel. Leuke stoel zegt hij, o ja die hadden ze ook bij de verloskundige! Gelukkig hoorde niemand het door de gillende kinderen. 🤣

ik had mijn eerste echo kunnen vervroegen en een kloppend hartje gezien. Uitgerekende datum blijft hetzelfde. 😍

Ah gefeliciteerd Citroentaart!

ah wat goed! Gefeliciteerd Citroentaartje 

Wat fijn citroentaart!

super!!

Fijn Citroentaart!

Klopt LaDolceVita vanwege vakantie kan het niet eerder, de 12 weken echo is al 2 weken erna.

Wat fjn citroentaart een kloppend hartje! 
Mooi om te zien dat de tabel langzaam gevuld wordt met hartjes. 

Hier voel ik mij iets meer misselijk wrode door de dag heen en erg moe. Verder wel oké. Wachten tot de echo duurt voor mijn gevoel wel lang zo na de positieve test deze keer. 

Hier weinig te melden, misselijkheid komt met vlagen en tegen einde van de dag ben ik helemaal op. Wachten op de echo duurt lang, maar daarvoor hebben we ook nog leuke dingen staan dus ik focus mij eerst daar op 😄

Leuk dat de tabel zich vult met mooie kloppende hartjes! 

Wij gaan het komend weekend vertellen aan onze ouders, die komen komend weekend langs voor een verjaardag (en wonen allebei wat verderder weg) dus dat leek ons een mooi moment om het te delen. En de rest van de familie/vrienden doen we op ons eigen tempo vanaf 12 weken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.