Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Gecondoleerd en nogmaals sterkte!

@ moeders voor moeders: ga ik niet doen. Wel bij de eerste gedaan, maar dat beviel me heeeel slecht. Het was het enige ‘zichtbare’ aan de zwangerschap en ik vond het zo vies en stinken dat ik de vorige keer besloten heb om het mezelf te besparen. Nu ben ik sowieso nog in de ontkenning dat ik zwanger ben, maar wil ik hoe dan ook een zo chill mogelijke zwangerschap voor mezelf en daar past mvm niet bij..

Qua kwaaltjes ben ik vooral steeds zo licht in m’n hoofd en zie ik sterretjes bij het opstaan en ben ik een beetje op en af misselijk. Ow en rond dit tijdstip echt hondsmoe..

Ook namens mij gecondoleerd en veel sterkte ♥️

Wat naar allemaal Oleander, dikke knuffel.

MvM doe ik dit keer ook niet, bij de eerste wel. Eigenlijk precies wat jij zegt LasVegas, even teveel gedoe. Wij zitten in een verbouwd huis wat nog laaaaang niet af is dus vind dat wel even uitdaging genoeg!

Verder vooral chagrijnig als kwaal haha. En stinkoksels, hoe goed en vaak ik ook douche😭 En moe inderdaad.

Gecondoleert oleander als het allemaal nog leest en sterkte! :rose

Ik ben benieuwd hoe het gaat MvM, hoor veel verhalen over de stank van de flessen 😅 Gisteren even goed geschrokken toen ineens bloed afveegde. Het is gelukkig opgehouden en geen krampen gehad, maar je schrikt toch. 

LaDolceVita: spannend de echo vandaag! 

LaDolceVita vandaag echo? Spannend!!

Ah succes Dolcevita!

Ik zie dat ik de enige ben die ik nog niet weet wanneer de echo is
Volgende week zijn wij een weekje weg en ik denk dat ik daarna het ziekenhuis toch maar eens moet bellen.

Bedankt dames ☺️
Het ging goed. De vk zag meteen een mooi kloppend hartje ❤️ verder wist ze bijna zeker dat het 1 kindje is, dus geen tweeling waar ik een beetje bang voor was haha.

Ik vond het bijzonder om er met ons zoontje te zijn. De laatste keer zat hij in mijn buik en nu ging hij als een stuiterbal door de ruimte.

De uitgerekende datum is 08 maart 2022

De Nipt test werd ook al besproken en 20 weken echo. Het voelt allemaal nog zo ver weg. Over 4 weekjes de 12 weken echo, dan is er nog meer een mensje te zien.

Hoi! Ik vind het ook leuk om mee te schrijven. Ik ben 32, zwanger van de tweede, uitgerekend op 17 maart 2022 en heb op 29 juli de eerste echo. Spannend allemaal weer. Wij hebben niet zo'n leuke babytijd gehad ivm huilbaby, extreem weinig slaap en hierin lange tijd niet serieus genomen te worden, ook hele tijd ziek thuis geweest. Inmiddels een gezellig kind van bijna twee. Ik heb veel bekkenpijn gehad en die komt nu ook alweer opzetten en ben erg moe. Geen misselijkheid gelukkig.

Vraagje voor ouders met al andere kinderen: wanneer en hoe vertellen jullie het aan je kind(eren)?

LaDolceVita, heel leuk, je rondspringende kind erbij dat eerst ook zo'n friemelig babytje op de echo was 😊

Wat fijn LaDolceVita

Wat fijn dat alles goed was!


Welkom mandrona. Vervelend die bekkenpijn. Als je in het Noorden woont weet ik een hele goede bekkentherapeut. Bij de eerste had ik ook last en toen was ik deels ziekgemeld, bij de tweede vanaf 14 weken ook. Toen ben ik naar deze therapeut gegaan en na 4 behandelingen was de pijn weg. Ze behandelen bijna alleen maar zwangere vrouwen en zijn super goed. 

@oleander wat een rottigheid allemaal! Gecondoleerd met je oma en veel sterkte…

Wat fijn dat een aantal al kloppende hartjes hebben kunnen zien!
over MvM, vorige keer niet meegedaan, zat het nu wel te overwegen maar dan zou ik 1 wk voor de zomerstop (van nu tot eind augustus) en 1 wk erna mee kunnen doen, en daarna ivm vakantie weer stop moeten zetten. Dus iets te veel gedoe… 
Hier gaat alles goed, en tot zover zonder kwaaltjes! Nog maar een weekje tot de echo, toch wel weer spannend 🙃

Tinkeltje37 schreef op 22-07-2021 om 20:10:

Vervelend die bekkenpijn. Als je in het Noorden woont weet ik een hele goede bekkentherapeut. Bij de eerste had ik ook last en toen was ik deels ziekgemeld, bij de tweede vanaf 14 weken ook. Toen ben ik naar deze therapeut gegaan en na 4 behandelingen was de pijn weg. Ze behandelen bijna alleen maar zwangere vrouwen en zijn super goed.

Dank je voor de tip, maar helaas woon ik daar niet echt in de buurt. Wat heeft die bekkentherapeut dan gedaan in die 4 behandelingen?😁 Ik heb nu ook een nieuwe en die pakt het op allerlei fronten aan, dus hopelijk ga ik er deze keer ook wat beter doorheen komen.

Ik was bij de eerste bij een fysiotherapeut, maar die keek helemaal niet naar het bekken. De bekkentherapeut voelde dat mijn bekken scheef stond en manipuleerde het. En ik moest thuis nog oefeningen doen.

Fijn Dolcevita!

Welkom Mandrona! Ik weet nog niet wanneer we het onze dochter gaan vertellen. Ze is ruim 3,5 en zal het nu direct aan iedereen vertellen als we het haar vertellen. Daarbij is onze vorige zwangerschap verkeerd afgelopen en wil ik haar dat verdriet niet nog een keer aandoen zeg maar. Al kunnen we het moeilijk pas vertellen als deze baby goed en wel in het wiegje ligt

We wachten iig de 12 weken af of misschien 14, nu er dan de mogelijkheid is tot een uitgebreide echo.

Oh ja, ik denk dat we het hier rond 12 of 14 weken vertellen. Na een goede NIPT. We vertellen het gewoon, maken er niet iets bijzonders van. Ik denk dat het nieuws voor de oudste al genoeg om te verwerken is. Doen we ook niet met familie trouwens. 
Hebben jullie al ideeën bij waar de oudere broers/zussen naar toe gaan bij de bevalling? Wij hebben niet echt een netwerk meer. We kunnen er niet echt op vertrouwen dat opa’s/oma’s kunnen opvangen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.