Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Bizar, zo'n opmerking van zo'n buurvrouw... 

Onze 13-wekenecho was helemaal prima en ook onze echoscopiste wilde niets over geslacht zeggen. Heel leuk om te zien hoe lekker actief de baby al aan het bewegen was. 

Ik heb helaas in rap tempo steeds meer pijn in mijn bekken en de moeheid klaart ook nog niet echt op.

Gelukkig ook bij ons een meevaller in de snelheid van zolderverbouwing, heel fijn, niet op het laatste moment.

wat gaan jullie doen met de zolder? Wij hebben al een mooie zolderkamer en zitten er aan te denken om daar zelf te gaan slapen. De baby slaapt de eerste 6 maanden toch bij ons op de kamer. Daarnaast is het gewoon een ruime kamer wat prettig is en ons zoontje wordt dan hopelijk niet steeds wakker van nachtelijk gehuil.

Net terug van vakantie en eigenlijk bijna 2 weken offline geweest, dus ga proberen bij te lezen! Hier is de energie weer terug en mijn buik groeit eindelijk niet meer. Hopelijk blijft dat een tijdje zo!

Voor iedereen: fijn dat alle echo’s goed zijn…nu is het aftellen naar de 1e 20-weken echo’s. 

Citroentaartje, leuk een meisje!! 

Vera, heb jij nu dan ook meer kans op bekkenklachten? 

Bean, herkenbaar ik had echt wel een buikje voor de zwangerschap, maar die is best hard gegroeid dit keer..zeker in vergelijking met mijn vorige zwangerschap. Zijn jullie in de buurt verhuisd of echt andere omgeving?

Violet, hoe gaat het nu? Is er al hulp? Gaat het al beter?

Summerloving: ach het is zo 5 oktober dat je het geslacht weet. En beter in 1x goed dan die twijfel.

Aygo: hoe gaat het nu met jou? Al minder moe en misselijk?

Tinkeltje: jij ook al meer klachten? Of valt het allemaal mee? En nog last gehad van de Corona?

LaDolceVita: herkenbaar van die dreumes, ben na mijn mama-dag echt helemaal afgedraaid als ie weer een stuiterbal is. 

Theetuin: weinig stomme opmerkingen hier. Soms mijn moeder die vindt dat je je tegen moeheid kunt zetten. Ach ik weet wie het zegt…ze bedoelt het goed. En ik kan iedereen die zegt dat moet “genieten” van de zwangerschap wel schieten. Zwanger vind ik gewoon niet zo leuk. 

Zo ik hoop dat ik op iedereen op gereageerd, als ik iemand bent vergeten, excuus! Maar er is redelijk veel geschreven. 

Heeft iedereen de opvang/kraamvrouw al rond?

Ik duik mijn bed maar weer eens in: morgen weer vroeg beginnen. Komende weken werk ik 5 dagen ipv 4 omdat het druk is op werk. Gelukkig is dat maar een maandje. 

Welkom terug van vakantie Leeuw! Mijn buik groeit ook hard hoor deze keer. Bij de tweede ook al, maar nu nog meer. Maar mijn ervaring bij de tweede was dat het vanzelf stabiliseert. Uiteindelijk was mijn buik (en baby) zelfs te klein, dus het zegt niet zoveel. 

Hier vandaag een goede nipt uitslag gehad 

Volgende week de geslachtsecho. Als ik uit ga van "de nub" krijgen we (denk ik) nog een jongetje! 

Kraamzorg en kinderopvang heb ik vorige week aangemeld inderdaad! 

Fijne vakantie gehad Leeuwtje? 
Hier gaat t met kleine stapjes de goede kant op qua misselijkheid en vermoeidheid. Merk helaas dat op werkdagen waarop ik veel sta ik mn bekken al ga voelen. Nu heb ik ook t gevoel dat mn buik al mega is🤪

Kraamzorg en opvang hier ook al geregeld. Las ergens dat de opvang waar zoon ook zit er een wachtlijst is tm december 2022 dus hoop dat broetjes/zusjes voorrang krijgen😖

Hier gaat het beter met vermoeidheid en misselijkheid. Helaas inderdaad ook al bekkenklachten. Hopelijk gaat zwangerschapszwemmen daarbij helpen.

Aygo schreef op 21-09-2021 om 20:54:

Kraamzorg en opvang hier ook al geregeld. Las ergens dat de opvang waar zoon ook zit er een wachtlijst is tm december 2022 dus hoop dat broetjes/zusjes voorrang krijgen😖

Ach jeetje! Dat speelt bij ons in de regio helemaal niet (Noord Nederland).

Ons zoontje is net begonnen op een hele leuke kinderopvang. Vandaag toen ik hem daar "achterliet" moest hij erg huilen. Ik heb zelf ook een potje zitten janken in de auto. Door de hormonen ben ik extra emotioneel, wel irritant soms.

Ik denk dat we straks de baby meteen naar het kdv gaan brengen. Dus niet eerst oma laten oppassen. Ik merk dat dit voor ons als ouders ook wat rust geeft. Het lijkt me aan de ene kant wel pittig om een babytje daar te laten. Aan de andere kant vind ik het nu ook pittig dus waarschijnlijk is dat altijd het geval in het begin.

Hier ook Noord Nederland. Ik heb de baby gelijk na de eerste echo ingeschreven en kreeg ook terug dat dat wel verstandig was. Ik heb de jongste na de geboorte ook gelijk ingeschreven voor de bso. 

Het waren hier even pittige dagen met de quarantaine, dus nog geen puf gehad om de tabel te updaten. Ik zal er aankomende dagen even naar kijken.

Wat betreft bekken klachten. Ik raad aan om een goede bekken therapeut te zoeken. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook veel pijn gehad en toen ben ik gewoon naar een fysio gegaan, wat niks hielp. Bij de tweede weer klachten en toen ben ik naar een bekkentherapeut gegaan die bijna alleen maar zwangere vrouwen behandeld. Na 3 behandelingen was ik pijnvrij. Er is vaak dus echt wel wat aan te doen. Als iemand wil weten waar het was, stuur dan even pb. Ik heb begrepen dat ze ook van ver naar hen toe komen. 


Ik begin trouwens al last van nestel drang te krijgen. Nou ja last..ik vind het heerlijk. Ik ben enorm aan het opruimen. Ik heb ook nu al zin dat na deze baby al het baby spul gewoon weg kan en dat het het niet allemaal bewaard (in de weg staat) moet worden voor een volgende.

Tabel is bijgewerkt.

Iemand vroeg nog wat we gingen doen op zolder. Onze zolder is een hele grote ruimte van 7,5 bij 3,5. Dit wordt opgedeeld in 2 kamers. Een werkkamer en een slaapkamer voor onze oudste zoon. Daarnaast worden er 2 grote Velux dakramen geplaatst zodat hij ook 2 mooi grote ramen heeft. 

Ik heb zojuist een goede 13 weken echo gehad! Gisteren toevallig ingeschreven bij een gastouderbureau.

Wat fijn theetuin! Konden ze alles goed zien? Bijzonder he?

Vakantie was idd heerlijk, nog lekker er even uit voor het najaar weer begint. Had ook echt het gevoel dat het vakantie was dit keer! Is wel een anders geweest met zieke man en/of kind.

@Theetuin fijn dat alles goed is!

@Aygo dat hoop ik dan ook, december 2022 is nog lang. En dat blijft lastig in het begin het wegbrengen, al vond ik het eigenlijk wel heerlijk . Even tijd weer voor mezelf. 

Bekkenklachten: helaas ik dit keer ook. Dus heb al een fysio gebeld, mijn vaste verloskundige moest lachen met mij. Eigenlijk moet ik op letten met van alles en nog wat, maar ja ik sport weer/nog 6 a 7 uur in de week. Dus moest vooral opletten dat het niet erger werd. Zwemmen ga ik weer oppakken als de competitie is afgelopen en vanaf 25 weken een personal trainer denk ik tot aan de bevalling en daarna weer vanaf 8 weken na de bevalling, 

Ik twijfel enorm: eigenlijk zou ik 7 of 8 maanden met verlof gaan, maar ben bang dat ik gillend gek ga worden. 

LaDolceVita inderdaad super bijzonder hoe goed alles al te zien is!

Ik ben aan het uitzoeken of ik iets eerder met verlof kan gaan door ouderschapsverlof van mijn dochter in te zetten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.