Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


@violetje wat naar dat je je down en moe voelt, maar super goed dat je hulp hebt ingeschakeld! Hopelijk voel je je snel beter.

Onze 13 wk echo kon bijna niet doorgaan. Werd een dag van tevoren afgezegd, maar we zouden gelijk erna op vakantie gaan. Maar gelukkig konden we gelijk terecht donderdag, en ook onze 13 weken echo was helemaal goed! Zo mooie echo beelden, echt zo veel al te zien! Baby had aan het begin de hik dus sprong alle kanten op. Nog weinig van geslacht kunnen zien dus nog even geduld 🤗 

Ik ben een tijdje afwezig geweest.(ziektegeval in de familie) Maar probeer het hier weer op te pakken! 
Wat leuk dat een aantal hier het geslacht al weten, ik ben jaloers! Haha.
Bij mijn dochter hebben wij een pretecho gedaan met 16 weken voor het geslacht. Maar toen moesten we een paar keer terug omdat het te onduidelijk was. Dat wil ik dit keer dus niet. 
Onze 13 weken echo op 1 September was echt heel goed. Ze kunnen echt al heel veel zien. Alles ziet er goed gezond uit.
Bij ons wilden ze het geslacht helaas niet vertellen, super jammer. 5 oktober hebben wij de 20 weken echo. Dan weten we of ik een jongetje of meisje in mijn buik heb. 

Hier ook een goede 13 weken echo! En inderdaad wauw, wat is er al veel te zien.  Maar qua geslacht hier ook niks gemeld of zichtbaar, dus ook afwachten inderdaad.

Nu vakantie dus doe het heerlijk rustig aan.

Wat fijn dat er nog steeds allemaal goede berichten binnen komen! En wat en verschil in praktijk. Dat de ene zich aan de regels houd en t geslaniet verklapt en de ander t gewoon lekker wel verteld. Wij mogen nog 2 dagen wachten. 
Hier helaas nog steeds niet fit. Moeheid blijft wel een dingetje maar zag dat hb op de ondergrens zit, even afwachten wat de gyn er aan wil doen. Misselijkheid leek beter te gaan maar bij tandenpoetes elke keer braakneigingen wat gisteravond toch en niet te stoppen was. 
Weet nog niet zo goed of t echt door t poetsen kwam of ik stiekem een buikgriepje te pakken heb😔

Wat fijn al die goede echo’s. Ik vond de 13 weken echo ook super mooi.


Ah wat naar Aygo. 

Hier nog steeds ook heel moe. Mijn haar valt ook nog steeds uit, dus de medicijnen doen nog niet zo veel. De misselijkheid lijkt sinds vandaag wel weg te zijn, maar ik heb er maagzuur voor terug gekregen.

Tinkeltje37 schreef op 14-09-2021 om 20:52:

Wat fijn al die goede echo’s. Ik vond de 13 weken echo ook super mooi.


Ah wat naar Aygo.

Hier nog steeds ook heel moe. Mijn haar valt ook nog steeds uit, dus de medicijnen doen nog niet zo veel. De misselijkheid lijkt sinds vandaag wel weg te zijn, maar ik heb er maagzuur voor terug gekregen.

Wat balen dat je nog geen verbetering merkt. Hoelang slik je de medicatie nu?

Ahh gatsie nu al maagzuur😖  hopelijk ben je daar snel weer van af.

Super zeg al die goede echo’s! ♥️ 

Hier ook een goede en mooie 13 weken echo gehad! 
29 sep de geslachtsecho 
27 okt de 20 weken echo

Fijn al die goede 13 weken echo's. 
Hier vandaag ook de echo gehad en ook alles was goed. 
We hebben 26 oktober de 20 weken echo staan.

Weet niet of ik dat al eerder had gemeld maar de uitgerekende datum is 16 maart. 

Hier weer controle gehad. NIPT was goed! En de 13 weken echo gelukkig ook! Helaas zijn ze in t VU door slechte ervaringen in het verleden afgestapt van t (geschatte) geslacht vertellen. Begrijpelijk maar erg jammer😔

Fijn al die goede echo's! Hier best wel druk geweest de afgelopen tijd. We hebben een kinderwagen gekocht, een tweedehands Joolz Day 3 Brilliant Black. Erg blij mee!

Ons huis is inmiddels ook bijna klaar. Dit weekend gaan we wat grote spullen verhuizen en volgende week komt de bank. Dan kunnen we er eigenlijk wel intrekken, en dan zijn het vooral nog wat kleine dingen die we moeten schoonmaken en opknappen. Zal nog wel even duren tot het echt 'af' is, al vraag ik me af of dat ooit zo is met een huis. In ieder geval hebben we dan weer ons eigen plekje, dus dat is fijn.

Eigenlijk gaat alles goed

Wat fijn bean! Jullie gaan nu echt in snel tempo naar huisje-boompje-beestje haha. Trouwen, zwangerschap en nieuw huis. Leuk hoor!

Vanmiddag afspraak bij de vk gehad. Voor het eerst het hartje gehoord met de doptone, prachtig.
Mijn bloeddruk en ijzer zijn aan de lage kant, dat kan de vermoeidheid verklaren. En een drukke dreumes helpt ook mee natuurlijk 🤣

Wat fijn al die goede echo’s! Ik zal eind deze week de tabel weer even bijwerken.

Aygo: ik slik de medicatie nu een week of 2. Over 2 weken moet ik weer bloedprikken en controle. In het verleden heb ik wel eens speciale haarproducten gehaald toen mijn haar erg uitviel, en dat hielp toen goed. Ik denk dat ik dat binnenkort weer even ga halen bij de kapper. 

Bean: wat fijn jullie eigen plekje. Een huis moet ook groeien, dus hoort er bij. 

Hier een beetje een hectische week. Zoon en ik zijn beide besmet met Corona en de jongste moet nog een week in quarantaine. Ik ben nu extra blij dat ik gevaccineerd ben. Verder hebben we te horen gekregen dat onze zolder veel eerder verbouwd gaat worden dan we dachten, dus we gaan dit weekend alvast bezig met opruimen. We zijn er heel blij mee dat ze eerder komen, dan zijn de kamers straks allemaal mooi op tijd af. En kan ik in alle rust de babykamer inrichten. 

Super fijn de goede uitslagen en echo's!
Gaaf Bean, zo leuk alle spullen uitzoeken en kopen. Ik twijfel nog over een nieuwe wagen, man is nogal een buitenmens dus wagen is helemaal versleten in bossen en duinen. 

Tinkeltje beterschap!

Hebben jullie soms ook van die stomme/gekke opmerkingen. Mijn schoonmoeder zei van de week 'weet je zeker dat het er een is want ik vind je buik wel erg groot voor 13 weken'... En bedankt...

haha sommige mensen zijn echt lomp hè?

Gister liep ik met onze dreumes door de straat. Zegt een vrouw van een paar huizen verderop: wat wordt hij groot hè? Och jee!! Je bent alweer zwanger zie ik??!!

Dus ik zeg: ja.

En toen zei ze niks.
😂 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.