Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Utrogestan

hallo,

Ik neem utrogestan vaginaal . Nu heeft de gyn mij nieuwe voorschriften gegeven en is het om oraal te nemen. Heb dit nu pas door. En heb deze al een paar dagen vaginaal genomen. Zou dit kwaad kunnen ? Ik ga morgen bellen maar maak me wat ongerust

lijkt me niet. Als het van die bollen zijn, die heb ik zelf altijd vaginaal genomen, nooit oraal. Al staat dat wel op het doosje inderdaad. 

Ik denk dat je kans hebt dat de Utrogestan minder goed werkt vaginaal. Dus als je het gebruikt om zwanger te worden, dus voor stimuleren eisprong dan is de kans op eisprong kleiner als je de Utrogestan niet goed gebruikt. Maar goed, je hebt ze maar paar dagen niet goed gebruikt.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-01-2023 om 21:00

Is de dosering wel hetzelfde? En is het uiterlijk hetzelfde?

Treurniet schreef op 01-01-2023 om 20:51:

Ik denk dat je kans hebt dat de Utrogestan minder goed werkt vaginaal. Dus als je het gebruikt om zwanger te worden, dus voor stimuleren eisprong dan is de kans op eisprong kleiner als je de Utrogestan niet goed gebruikt. Maar goed, je hebt ze maar paar dagen niet goed gebruikt.

Utrogestan is progesteron, dus dat is juist na de eisprong nodig om een eventuele zwangerschap in stand te houden. Oraal innemen werkt minder goed omdat je lever dan een deel van de progesteron afbreekt. Vaginaal inbrengen werkt dus beter maar staat inderdaad niet op de bijsluiter.

er zijn verschillende methoden volgens de bijsluiters, kijk dus op je verpakking welk type je hebt.
Kan best dat je net wat anders van de apotheek mee hebt gekregen omdat ze andere toedieningsvorm niet hadden dan wat de arts had bedacht of omdat je verzekering het niet vergoed.

Jamalu

Jamalu

02-01-2023 om 08:08 Topicstarter

ik mag ze vaginaal verder nemen. Ik ben 9 weken zwanger

Jamalu schreef op 02-01-2023 om 08:08:

ik mag ze vaginaal verder nemen. Ik ben 9 weken zwanger

Oke, bedankt voor de update.

Jamalu schreef op 02-01-2023 om 08:08:

ik mag ze vaginaal verder nemen. Ik ben 9 weken zwanger

Gefeliciteerd 

gefeliciteerd! 

oké.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.