Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
femmetje

femmetje

06-11-2008 om 15:54

Vacuum pomp bij 2de bevalling?

Ik ben zwanger van ons tweeede wondertje!! Nu ruim 25 weken en ja de bevalling komt toch al weeer wat dichterbij zeg maar dus ga je daar weer over nadenken...
Bij mijn zoontje hebben ze de vacuumpomp gebruikt omdat het een aaa ligging was oftewel de sterrekijker! MMhhh ik ben daar nu zo bang voor geworden want het deed zo ontzetttend ZEER!!! ik wil dat niet nog eens heb dat ook al wel aangegeven hoor bij mijn gyn..
Maar zijn er ook dames die bij baby 1 wel de pomp hadden en bij baby 2 niet???
Fem

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

06-11-2008 om 16:04

Ja,

mijn zus: bij de eerste ook een sterrekijker en veel gedoe met duwen en trekken en uiteindelijk een vacuum omdat kind er op een gegeven moment echt uit moest. Nummer 2 is geboren zonder gedoe of vacuum. Gewoon een goede bevalling en een ervaring waar ze heel blij mee waren. Het kan echt.
Groetjes en een goede bevalling gewenst,
Carolien

Carolien

Carolien

06-11-2008 om 16:06

Euh, 'ja' dus op je laatste vraag en 'nee'

op de vraag in de aanhef van je posting. Hoe dan ook, wat er de eerste keer gebeurde is niet maatgevend voor de tweede keer, vooral omdat het de li9gging was die bij jou zoon de boosdoender was.
groetjes

Geen vacuumpomp, maar...

Ik heb gelukkig nog nooit een vacuumpomp van dichtbij gezien.

Maar mijn oudste was ook ene sterrekijkertje. Die is na een uur hard persen en een flinke knip gelukkig gewoon geboren.
De jongste lag gewoon, bij haar heb ik 3 minuten persweeen gehad (en tegen moeten houden), toen is ze min of meer gelanceerd. Terwijl de vk eigenlijk wilde controleren hoeveel ontsluiting ik had gleed er zo een kind in d'r handen. Die bevalling zou ik zo overdoen, de eerste hoeft niet zo nodig.

CEA

CEA

07-11-2008 om 08:59

Geen vacuum maar tang

Hoi Femmetje,

mijn oudste is geboren met tang, ook erg pijnlijk. Hij lag wel goed met z'n hoofd, maar het persen vorderde niet goed (heeft 2 uur geduurd). Toen ik zwanger was van de 2e vertelde de VK al dat de kans op een kunstverlossing bij de 2e veel kleiner is. Mijn jongste is 2 maanden geleden gewoon thuis geboren zonder toestanden. Mijn jongens waren trouwens allebei 9-ponders.
Groetjes

femmetje

femmetje

07-11-2008 om 09:35

Bedankt!

Voor jullie verhalen!!
Word er weer wat rustiger van.. Jammer dat ik niet even kan kijken hoe het zal zijn... Maar ga er nu wat rustiger in!!
Bedankt!

Petr@

Petr@

07-11-2008 om 11:34

Ja hoor

De oudste was ook zo'n dwarsligger (nu weer trouwens nu hij aan het puberen is) en daardoor moest ik tijdens de bevalling naar het ziekenhuis waar hij m.b.v. de tang geboren is, en de jongste is probleemloos eruit gekomen (en lekker thuis!).

gr.
Petr@

3 kids mam

3 kids mam

07-11-2008 om 12:13

Femmetje

Ik heb geen ervaring met de vacuümpomp maar ik heb wel ervaren dat de tweede en derde er veel makkelijker uit kwamen. Bij de eerste heb ik behoorlijk lang geperst terwijl de tweede er met 2 persen was. De derde was ruim 4 kilo en ook een sterrenkijker toch was hij er na een paar minuten persen (duurde iets langer als de tweede maar ging nog steeds erg makkelijk).
Ik zou er in jou geval dus maar van uit gaan dat de weg is vrijgemaakt en dat de tweede er een stuk makkelijker uit zal komen. Je weet het natuurlijk nooit maar die kans is gewoon verreweg het grootst.

Juul M

Juul M

08-11-2008 om 22:37

Meer kans op niet

In de meeste gevallen hebben vrouwen die de eerste keer een vaccuum hebben gehad, de tweede keer een normale bevalling hebben. Het hoeft natuurlijk niet, maar omdat de spieren toch wat slapper zijn en je lichaam vaak beter 'weet' wat het doet, is de tweede over het algemeen sneller en makkelijker. Maar ja, beloven kan je het natuurlijk niet. Soms is de baby in distress en moet die er wat sneller uit of weer een sterrekijker en moeite met hem/haar eruit krijgen. Om dat te voorkomen kan je aan het eind van de zwangerschap ervoor zorgen dat je niet achterover in de banken hangt en tijdens de bevalling veel rechtop staat, zit, loopt. Trappen lopen helpt ook om baby in betere positie te hebben. Maar weer, je kan vanalles eraan doen, sommige babies zijn gewoon koppig.... Sta in ieder geval positief tegenover de bevalling en blijf open voor alle opties...

SUcces
Juul

Hoi femmetje

Hoi fem,
Onze oudste is ook met de vacuuum geboren omdat hij niet helemaal goed lag en daardoor had ik geen persweeen en kwam hij er niet uit. Ik vond het ook een zeer pijnlijke ervaring. Onze 2e is gewoon thuis geboren zonder hulp. Volgens onze huisarts toen, gebeurt het maar heel zelden dat een vrouw na een 1è vacuuum bij de 2e bevalling weer een vacuuum nodig heeft. Ook gaat een 2e bevalling heel vaak veel gemakkelijker.
Ik hoop voor je dat je in de gemiddelde klasse valt
Groetjes Lieuwkje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.