Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Vader onbekend/prenatale vaderschapstest


Bij de geboorte van mijn eerste kind heb ik de huisarts gevraagd om een vaderschapstest. Ze zei dat huisartsen dat niet doen en verwees mij door naar het CWZ in een heel andere stad aan de andere kant van het land Nijmegen om daar naartoe te bellen. Zij doen dit vaker zei ze en die moest ik contacteren. Bij de vraag aan de huisarts toen de baby nog in de buik zat zei ze dat ik op internet moest zoeken. Ze wist dat zelf ook niet. Ik vind dat ook echt naar om zo de jungle ingestuurd te worden terwijl het zo duur is. 

Het was overigens gewoon kind van man maar die kreeg ineens koudwatervrees over alle verantwoording en wilde het zeker weten. 

Moederkareltje schreef op 15-02-2024 om 13:15:

Bij de geboorte van mijn eerste kind heb ik de huisarts gevraagd om een vaderschapstest. Ze zei dat huisartsen dat niet doen en verwees mij door naar het CWZ in een heel andere stad aan de andere kant van het land Nijmegen om daar naartoe te bellen. Zij doen dit vaker zei ze en die moest ik contacteren. Bij de vraag aan de huisarts toen de baby nog in de buik zat zei ze dat ik op internet moest zoeken. Ze wist dat zelf ook niet. Ik vind dat ook echt naar om zo de jungle ingestuurd te worden terwijl het zo duur is.

Het was overigens gewoon kind van man maar die kreeg ineens koudwatervrees over alle verantwoording en wilde het zeker weten.

Ja het is toch ook eigen verantwoordelijkheid dat je zelf weet wie de vader is?

Nick90 schreef op 15-02-2024 om 13:20:

[..]

Ja het is toch ook eigen verantwoordelijkheid dat je zelf weet wie de vader is?

Ook als je als vrouw het weet wie de vader is zoals ik wil soms de vader wel eens bewijs. Die moet maar geloven op de ogen van vrouw wie de vader is. 

Moederkareltje schreef op 15-02-2024 om 13:29:

[..]

Ook als je als vrouw het weet wie de vader is zoals ik wil soms de vader wel eens bewijs. Die moet maar geloven op de ogen van vrouw wie de vader is.

Als mijn man daar destijds ook maar een seconde aan had getwijfeld was hij echt mijn man niet meer nu.

het is trouwes ook eigen verantwoordelijkheid om veilig te vrijen en zo geen soas op te lopen maar toch is er een manier via begaande paden om dit te laten testen die niet via een jungle op internet moet. 

Jonagold schreef op 15-02-2024 om 13:40:

[..]

Als mijn man daar destijds ook maar een seconde aan had getwijfeld was hij echt mijn man niet meer nu.

Ik vond het ook een zware belediging en was genoeg kwaad erover, daarom noem ik het maar koudwatervrees.

Dymo schreef op 15-02-2024 om 12:52:

Een huisarts of verloskundige gaat hier ook helemaal niet over. Die zijn er voor de gezondheid van moeder en kind en daarvoor maakt het geen biet uit wie de vader van het kind is. Tenzij één van de kandidaten een erfelijke afwijking kan doorgeven, dan kan daarop worden getest. Als een huisarts bij iedere twijfel in actie moet komen om een vaderschapstest uit te voeren, krijgt hij/zij het nog drukker.

Voor het welzijn van moeder en kind kan het van belang zijn om de vader te achterhalen. Ik snap dat dat niet in het basispakket van de huisarts zit maar hij/zij moet toch op z'n minst een idee hebben welke richting TO op kan voor zo'n test?

Mensen gaan wel eens voor minder langs bij de huisarts.

Moederkareltje schreef op 15-02-2024 om 13:15:

Het was overigens gewoon kind van man maar die kreeg ineens koudwatervrees over alle verantwoording en wilde het zeker weten.

Ik hoop dat je man die twijfel reeds ruimschoots goed heeft gemaakt! Als vader herkende ik ons oudste kind direct na de geboorte, wel lekker makkelijk. Ze had zo duidelijk de looks van mijn moeder, een test was niet nodig geweest. De tweede daarentegen...

(er was geen twijfel hoor, maar ze leek zó niet op mijn familie dat je er bijna van ging twijfelen! na het eerste jaar is zij juist meer op mij en mijn familie gaan lijken dan de oudste, gek is dat)

Moederkareltje schreef op 15-02-2024 om 13:42:

[..]

Ik vond het ook een zware belediging en was genoeg kwaad erover, daarom noem ik het maar koudwatervrees.

Was het onverwacht/ongepland dan? Hier zeer bewust en zeer gewenst, dus dat is dan wel een ander uitgangspunt.

Maar dan nog, twijfelen aan de trouw van je partner is op zo'n moment natuurlijk wel heel erg pijnlijk...

Jonagold schreef op 15-02-2024 om 14:10:

[..]

Was het onverwacht/ongepland dan? Hier zeer bewust en zeer gewenst, dus dat is dan wel een ander uitgangspunt.

Maar dan nog, twijfelen aan de trouw van je partner is op zo'n moment natuurlijk wel heel erg pijnlijk...

Het was gepland. We hebben er 3 jaar over gedaan voor zoon kwam. In de periode dat ik zwanger werd tot 32 weken zwanger waren we aan het latten ivm werk aan de andere kant van het land. Latten vergt ook veel vertrouwen. 

Moederkareltje schreef op 15-02-2024 om 14:30:

[..]

Het was gepland. We hebben er 3 jaar over gedaan voor zoon kwam. In de periode dat ik zwanger werd tot 32 weken zwanger waren we aan het latten ivm werk aan de andere kant van het land. Latten vergt ook veel vertrouwen.

Wow, en hoe was het gesteld met jouw vertrouwen in hem dan daarna? Ik kan me de koudwatervrees heel goed indenken, maar je vrouw impliciet van ontrouw beschuldigen terwijl ze pril zwanger is lijkt me wel echt the limit. Is ie daarna wel diep diep diep door het stof gegaan?

Nehalennia schreef op 15-02-2024 om 20:13:

[..]

Wow, en hoe was het gesteld met jouw vertrouwen in hem dan daarna? Ik kan me de koudwatervrees heel goed indenken, maar je vrouw impliciet van ontrouw beschuldigen terwijl ze pril zwanger is lijkt me wel echt the limit. Is ie daarna wel diep diep diep door het stof gegaan?

Toen puntje bij paaltje kwam en ik de test wilde uitvoeren zei hij dat het toch niet nodig was en wel zag dat zoon steeds meer op hem ging lijken. We hebben afgesproken dat hij er dan ook nooit meer over mocht twijfelen of spreken als we de test niet afnemen. Diep door het stof hoefde hij niet te gaan. Een paar keer flink boos geworden en geroepen kom dan gaan we nu de test doen! Ieder heeft zo zijn bagage, hij is vaker bedrogen in het verleden en ik heb ook zo mijn verleden. Zand erover. Over ons nieuwe ongeboren kind is geen twijfel meer gelukkig.

Ik lees overigens op internet dat deze testen niet in Nederland aangeboden worden omdat ze onbetrouwbaar zijn. Dus ik zou me dat geld besparen. TO.

Moederkareltje schreef op 15-02-2024 om 13:15:

Het was overigens gewoon kind van man maar die kreeg ineens koudwatervrees over alle verantwoording en wilde het zeker weten.

Zoo dan! En dat was gewoon je eigen man? In de vraag ligt ook een beschuldiging vind ik. Hoe was dat voor jou? 

Moederkareltje schreef op 15-02-2024 om 20:59:

[..]

Toen puntje bij paaltje kwam en ik de test wilde uitvoeren zei hij dat het toch niet nodig was en wel zag dat zoon steeds meer op hem ging lijken. We hebben afgesproken dat hij er dan ook nooit meer over mocht twijfelen of spreken als we de test niet afnemen. Diep door het stof hoefde hij niet te gaan. Een paar keer flink boos geworden en geroepen kom dan gaan we nu de test doen! Ieder heeft zo zijn bagage, hij is vaker bedrogen in het verleden en ik heb ook zo mijn verleden. Zand erover. Over ons nieuwe ongeboren kind is geen twijfel meer gelukkig.

Is dar diezelfde man die van jou als hij uitgaat mag doen ennlaten wat hij wil?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.