Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Vader onbekend/prenatale vaderschapstest


BritgetJones007 schreef op 19-02-2024 om 08:16:

[..]

Is dar diezelfde man die van jou als hij uitgaat mag doen ennlaten wat hij wil?

Ja mijn huidige man

Moederkareltje schreef op 19-02-2024 om 09:19:

[..]

Ja mijn huidige man

Het was van hem dus een gevalletje projectie

Ik denk niet dat je erachter gaat komen welke test het meest betrouwbaar is. Het is niet voor niets dat die testen niet zijn goedgekeurd in Nederland. Wat ze over zichzelf beweren zal ongetwijfeld niet betrouwbaar zijn.

Twee dingen zijn waarschijnlijk veel belangrijker dan welke test je kiest:
- De zwangerschapsduur. Neem een marge. Als de test zegt 'vanaf N weken', doe er een paar weken marge bovenop. Dat vergroot de hoeveelheid foetaal DNA in je bloed en de betrouwbaarheid van de test. Doe er nog wat extra weken bij als je overgewicht hebt.
- Weet dat een negatieve uitslag betrouwbaarder is dan een positieve uitslag. Wees voorzichtig met het interpreteren van een positieve uitslag, beschouw dat als voorlopig. 
(Vergelijk het met de test voor de Rhesus D bloedgroep van de baby. Als beide ouders Rhesus- zijn en de baby is Rhesus+ dan kun je dat beschouwen als negatieve vaderschapstest. Dat is redelijk betrouwbaar (niet 100% betrouwbaar, het kan zijn dat de vader toch een Rhesus+ gen heeft dat om een of andere reden niet tot uitdrukking komt). Maar komt uit zo'n test dat de baby Rhesus- is, dan weet je nog helemaal niets. Dan kan je partner de vader zijn, maar dan kan ook een andere man de vader zijn; dan kan de vader zelfs Rhesus+ zijn. Dus zo'n "niet-negatieve" uitslag zegt helemaal niets.)


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.