Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Alette

Alette

08-01-2009 om 14:35

Veel harde buiken

Hoi, ik ben nu 18 weken zwanger en al vanaf 12 weken regelmatig last van harde en soms pijnlijke buiken. Ik rust bijna elke middag een uurtje, maar dat lost het nog niet op. Met drie kinderen, jongste nog thuis, kan ik ook niet de hele dag op de bank gaan zitten, maar heeft er iemand nog raad of tips om het aantal hbs te verminderen? en kan het kwaad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even vk bellen

en waarschijnlijk zegt zij dat je rustig aan moet doen (tja) en dat het verder niet zo'n kwaad kan. Als het echt pijn doet zou ik zeker even bellen.

Hier

Heb ik bij beide zwangerschappen gehad vanaf 16 weken. Volgens de gyn heb ik een geirriteerde baarmoeder (?). Dus bij de geringste beweging stond hij strak en bleef dat ook. Kan verder geen kwaad. Zou voor de zekerheid wel even de vk bellen.

liefs lisa

ps moet er wel bij vertellen dat de oudste met 33 weken geboren is maar zulen nooit weten of dat met die harde buiken te maken had. De 2e kwam netjes met 38 weken

Ook beide keren

Ik heb ook beide zwangerschappen veel harde buiken gehad. Volgens mij vk had ik ook een "gevoelige uterus (=baarmoeder). Rusten maakte niets uit, ik kreeg ze ook als ik gewoon lag te rusten. Of in de auto zat, sliep, kookte, zat te lezen etc.

Linda

p.s. altijd even bellen bij twijfel.

Baarmoedermond

Sommige harde buiken doen niks en gebeurt er niks maar je kunt ook harde buiken krijgen die er voor zoreg dat je baarmoedermond verstrijkt. Dus als ik jouw was zal ik het laten controleren.

Ik had ook altijd harde buiken en ik ben nu toen met 28 weken in het ziekenhuis beland aan de weeenremmers, bij mij verstreek dus mijn baarmoedermond.

Maar maar je geen zorgen het hoeft niet maar ik zou het wel laten onderzoeken.

Alette

Alette

09-01-2009 om 11:28

Bedankt

voor jullie reacties. Ik zal het zeker volgende week bij de vk weer noemen, misschien ook even laten controleren

Bij de jongste had ik pas in de zevende maand heel veel harde buiken, ik dacht zelfs dat ze eerder zou komen, maar ze is tot 41 weken blijven zitten. Daar hoop ik nu ook weer op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.