Sneller herstellen na de bevalling: 7x tips om je te helpen!
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


ook ik wens je succes. Boos of niet; jij wil het beste voor jouw kind. En dat heeft niets aan beloftes of wensen of verwachtingen. Je hebt de afgelopen tijd gemerkt dat je het zelfstandig echt goed redt. Houd je daaraan vast, als hij probeert je te overtuigen dat hij toch xyz mag hebben/krijgen/doen.
Hij zal altijd een rol spelen in het leven van je kindje, maar dat wil niet zeggen dat hij altijd wat te zeggen heeft óver je kind of jou.

Biebel schreef op 01-04-2022 om 13:40:

ook ik wens je succes. Boos of niet; jij wil het beste voor jouw kind. En dat heeft niets aan beloftes of wensen of verwachtingen. Je hebt de afgelopen tijd gemerkt dat je het zelfstandig echt goed redt. Houd je daaraan vast, als hij probeert je te overtuigen dat hij toch xyz mag hebben/krijgen/doen.
Hij zal altijd een rol spelen in het leven van je kindje, maar dat wil niet zeggen dat hij altijd wat te zeggen heeft óver je kind of jou.

Ik zou dat laatste ook formeel zoveel mogelijk proberen te beperken. Kies zelf de naam uit i.p.v. dat met hem te overleggen, laat hem zelf uitzoeken hoe erkenning en gezag werkt, etc. 

A12345 schreef op 01-04-2022 om 14:20:

[..]

Ik zou dat laatste ook formeel zoveel mogelijk proberen te beperken. Kies zelf de naam uit i.p.v. dat met hem te overleggen, laat hem zelf uitzoeken hoe erkenning en gezag werkt, etc.


Precies dat. Niet jij, maar hij mag zich daarin verdiepen. Lees de post van Temet van een aantal weken geleden nog eens door, want die geeft tips waar jíj bij het zorgen voor je kindje rekening mee kunt houden. 

En helaas voor de verwekker- dat betekent dus niet dat hij zijn stempel op de baby mag zetten - ofwel de naam bedenken. 

Catwoman

Catwoman

01-04-2022 om 19:02 Topicstarter

Hij is langs geweest voor een gesprek en het is een heel ander gesprek geworden dan ik van te voren had bedacht en ook had voorbereid. Hij kwam er nu namelijk mee dat hij wil stoppen met blowen. Die zag ik niet meer aankomen. Hij zegt dat hij het er heel moeilijk mee heeft dat hij zoveel van de zwangerschap mist en dat hij het zonde vind dat alles nu stuk is alleen maar vanwege het blowen. Ik heb gezegd dat ik het even moet laten bezinken en er over na moet denken

nou dat kan ie dan mooi laten zien voor je het geloofd.  Maar niks over zijn verantwoordelijkheid nemen tov zijn kind?

Ik zou hem alsnog laten weten: goed idee, veel succes en als je over een maand nog helemaal clean bent dan praten we weer verder

Leuk voornemen, maar laat het hem eerst bewijzen. De vorige keer is het hem ook niet gelukt.

Kan het ook zijn dat zijn familie hem eens stevig verteld heeft wat voor oelewapper hij is?

Ik zou toch ook iets hebben van "te laat qua relatie" en "laat eerst maar eens minstens een half jaar zien dat je clean kan blijven voor kind".

Catwoman schreef op 01-04-2022 om 19:02:

Hij is langs geweest voor een gesprek en het is een heel ander gesprek geworden dan ik van te voren had bedacht en ook had voorbereid. Hij kwam er nu namelijk mee dat hij wil stoppen met blowen. Die zag ik niet meer aankomen. Hij zegt dat hij het er heel moeilijk mee heeft dat hij zoveel van de zwangerschap mist en dat hij het zonde vind dat alles nu stuk is alleen maar vanwege het blowen. Ik heb gezegd dat ik het even moet laten bezinken en er over na moet denken

Is dit het enige waar jullie het over gehad hebben? Niets over de naam van het kind? En belangrijker: geloof je hem? Na jouw ervaringen met hem?

Catwoman schreef op 01-04-2022 om 19:02:

Hij is langs geweest voor een gesprek en het is een heel ander gesprek geworden dan ik van te voren had bedacht en ook had voorbereid. Hij kwam er nu namelijk mee dat hij wil stoppen met blowen. Die zag ik niet meer aankomen. Hij zegt dat hij het er heel moeilijk mee heeft dat hij zoveel van de zwangerschap mist en dat hij het zonde vind dat alles nu stuk is alleen maar vanwege het blowen. Ik heb gezegd dat ik het even moet laten bezinken en er over na moet denken

Ja, stoppen met blowen. Hoeveel keer heeft hij dat al niet beloofd? HIj toont zelf bar weinig betrokkenheid en verantwoordelijkheid bij de zwangerschap. Alleen als er een naam verzonnen moet worden, wil hij meedoen. 

Ik snap dat het voor mij als buitenstaander makkelijk praten is, maar ik had deze meneer al heel lang op flinke afstand gehouden.

Catwoman schreef op 01-04-2022 om 19:02:

Hij is langs geweest voor een gesprek en het is een heel ander gesprek geworden dan ik van te voren had bedacht en ook had voorbereid. Hij kwam er nu namelijk mee dat hij wil stoppen met blowen. Die zag ik niet meer aankomen. Hij zegt dat hij het er heel moeilijk mee heeft dat hij zoveel van de zwangerschap mist en dat hij het zonde vind dat alles nu stuk is alleen maar vanwege het blowen. Ik heb gezegd dat ik het even moet laten bezinken en er over na moet denken

Als ik dit lees denk ik: 'Praatjes vullen geen gaatjes', oftewel 'met praten alleen komt men er niet, er moet ook wat gedaan worden'.
Oftewel: eerst zien, dan geloven.
Maar ik ben dus vooral heel benieuwd of je hem gelooft. En zo ja, waarom dan?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-04-2022 om 22:48

Catwoman schreef op 01-04-2022 om 19:02:

Hij is langs geweest voor een gesprek en het is een heel ander gesprek geworden dan ik van te voren had bedacht en ook had voorbereid. Hij kwam er nu namelijk mee dat hij wil stoppen met blowen. Die zag ik niet meer aankomen. Hij zegt dat hij het er heel moeilijk mee heeft dat hij zoveel van de zwangerschap mist en dat hij het zonde vind dat alles nu stuk is alleen maar vanwege het blowen. Ik heb gezegd dat ik het even moet laten bezinken en er over na moet denken

Gek genoeg is dat punt er al eerder geweest en dat heeft hem niet tegengehouden om weer te gaan blowen. 

Catwoman schreef op 01-04-2022 om 19:02:

Hij is langs geweest voor een gesprek en het is een heel ander gesprek geworden dan ik van te voren had bedacht en ook had voorbereid. Hij kwam er nu namelijk mee dat hij wil stoppen met blowen. Die zag ik niet meer aankomen. Hij zegt dat hij het er heel moeilijk mee heeft dat hij zoveel van de zwangerschap mist en dat hij het zonde vind dat alles nu stuk is alleen maar vanwege het blowen. Ik heb gezegd dat ik het even moet laten bezinken en er over na moet denken

Nogmaals; actions speaks louder than words.


Catwoman

Catwoman

02-04-2022 om 02:57 Topicstarter

ArianneH schreef op 01-04-2022 om 22:45:

[..]

Als ik dit lees denk ik: 'Praatjes vullen geen gaatjes', oftewel 'met praten alleen komt men er niet, er moet ook wat gedaan worden'.
Oftewel: eerst zien, dan geloven.
Maar ik ben dus vooral heel benieuwd of je hem gelooft. En zo ja, waarom dan?

Ja die mening deel ik. Hij zal het dan soiezo eerst moeten laten zien. En of ik hem geloof, daar probeer ik nu bij mezelf achter te komen. 

Ik zou zijn wens om te stoppen bij hem laten. Hij weet de weg naar de huisarts, daar heeft hij jou niet bij nodig. Het is een mooi verhaal, maar zonder actie is het ook niet meer dan dat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.