Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 11:56:

[..]

Als ze hem overal buiten houd zal hij na een tijd geen moeite meer doen en verder gaan met zijn leven, maar ik heb niet de indruk dat zij hem uit het leven van haar kind wil weren of dat ze er naar uit kijkt om alles alleen te gaan doen terwijl hij verder gaat. Daarom zou ik toch ook proberen om zo goed en zo kwaad als het gaat toch contact te houden en faciliteren, door die erkenning niet samen te regelen maar het hem maar alleen uit te laten zoeken helpt ze zichzelf ook niet mee.

Nee, TO zie ik dat ook niet doen, maar het is wel het algemene advies hier. En daar ben ik het dus (nog) niet mee eens. Ik zou het anders aanvliegen.

Ik vroeg me nog af Catwoman, of er contact is met zijn familie? Als dat er niet is, zou ik daar ook misschien iets in proberen voor elkaar te krijgen. Ik probeer altijd maar te bedenken hoe ik zelf behandeld zou willen worden, als ik in een moeilijke situatie terecht kom. Stel, jouw ex is mijn zoon, dan zou ik het misschien ook wel lastig vinden om contact met jou te zoeken. Maar ik zou als oma zeker wel contact willen met (de moeder van) mijn kleinkind. Ik zou me daar, zeker met zo'n zoon, ook verantwoordelijk voor voelen. Maar hoe pak je zoiets aan? Ik weet niet of er contact is, of je dat wil, maar zoals ik al eerder zei, als je nu wegen afsnijdt is het lastig om ze weer te openen. Terwijl je natuurlijk in een later stadium alsnog kunt besluiten dat je beter af bent of je kind beter af is zonder contact. Misschien weet zijn familie het niet eens? Zou ik ook vreselijk vinden, er later achter komen dat je een kleinkind hebt dat je niet kent.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 12:25

Biebel schreef op 05-04-2022 om 12:21:

[..]

Dus ze moet als straf naast haar kind ook nog de verwekker/kleuter aan het handje meenemen zodat hij, och arme het mannetje toch, zich betrokken voelt? Heeft ze straks een baby en een kleuter.

Nee hoor dat hoeft niet maar dan ook niet klagen dat pa geen interesse toont in zijn nog niet geboren kind. En wie weet  komt hij straks iemand tegen waarmee hij aan kinderen kan beginnen en blijkt het een fantastische vader te zijn, je weet het niet he?

Als de vader niet kan komen naar een echo, omdat hij geen vrij kan krijgen of zo, is dat geen probleem als hij dat aangeeft. Maar het gaat erom dat hij zegt dat hij zou komen en vervolgens niet op komt dagen. Dan neem je geen verantwoordelijkheid en dat is verwijtbaar.

Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 12:25:

[..]

Nee hoor dat hoeft niet maar dan ook niet klagen dat pa geen interesse toont in zijn nog niet geboren kind. En wie weet komt hij straks iemand tegen waarmee hij aan kinderen kan beginnen en blijkt het een fantastische vader te zijn, je weet het niet he?

Precies, dat. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Dat geldt voor aandelen, maar zeker ook voor mensen. Zowel de positieve kant op als de negatieve.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 12:31

Jonagold schreef op 05-04-2022 om 12:27:

[..]

Precies, dat. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Dat geldt voor aandelen, maar zeker ook voor mensen. Zowel de positieve kant op als de negatieve.

Mensen laten zich leiden door hun boosheid en verliezen uit het oog wat belangrijk was. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 12:32

MamaE schreef op 05-04-2022 om 12:26:

Als de vader niet kan komen naar een echo, omdat hij geen vrij kan krijgen of zo, is dat geen probleem als hij dat aangeeft. Maar het gaat erom dat hij zegt dat hij zou komen en vervolgens niet op komt dagen. Dan neem je geen verantwoordelijkheid en dat is verwijtbaar.

Lees jij wel? Hij had netjes afgezegd en haar succes gewenst. 

Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 12:32:

[..]

Lees jij wel? Hij had netjes afgezegd en haar succes gewenst.

En daarna ook een hele tijd niks laten horen en nergens op gereageerd m.b.t. nipt-test en als hij dan weer komt heeft hij het vooral over zichzelf.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 12:43

MamaE schreef op 05-04-2022 om 12:37:

[..]

En daarna ook een hele tijd niks laten horen en nergens op gereageerd m.b.t. nipt-test en als hij dan weer komt heeft hij het vooral over zichzelf.

Ze zijn dan ook uit elkaar, dan is het vrij normaal dat je niet meer op elke app direct reageert en die nipttest kan ze ook prima alleen af, hij is haar geen mentale support verplicht. En op dit moment is zijn grootste probleem hij zelf, heel goed dus dat hij dat weer op wil pakken voor haar.

Jonagold schreef op 05-04-2022 om 12:24:

[..]

Nee, TO zie ik dat ook niet doen, maar het is wel het algemene advies hier. En daar ben ik het dus (nog) niet mee eens. Ik zou het anders aanvliegen.

Ik vroeg me nog af Catwoman, of er contact is met zijn familie? Als dat er niet is, zou ik daar ook misschien iets in proberen voor elkaar te krijgen. Ik probeer altijd maar te bedenken hoe ik zelf behandeld zou willen worden, als ik in een moeilijke situatie terecht kom. Stel, jouw ex is mijn zoon, dan zou ik het misschien ook wel lastig vinden om contact met jou te zoeken. Maar ik zou als oma zeker wel contact willen met (de moeder van) mijn kleinkind. Ik zou me daar, zeker met zo'n zoon, ook verantwoordelijk voor voelen. Maar hoe pak je zoiets aan? Ik weet niet of er contact is, of je dat wil, maar zoals ik al eerder zei, als je nu wegen afsnijdt is het lastig om ze weer te openen. Terwijl je natuurlijk in een later stadium alsnog kunt besluiten dat je beter af bent of je kind beter af is zonder contact. Misschien weet zijn familie het niet eens? Zou ik ook vreselijk vinden, er later achter komen dat je een kleinkind hebt dat je niet kent.

Ik las dat haar schoonmoeder mee naar de echo was geweest.

watertoren schreef op 05-04-2022 om 12:45:

[..]

Ik las dat haar schoonmoeder mee naar de echo was geweest.

Hoe vindt die eigenlijk dat haar zoon bezig is?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 12:47

A12345 schreef op 05-04-2022 om 12:46:

[..]

Hoe vindt die eigenlijk dat haar zoon bezig is?

Het blijft haar kind he.

A12345 schreef op 05-04-2022 om 12:46:

[..]

Hoe vindt die eigenlijk dat haar zoon bezig is?

Ik las dat hij niet veel contact zoekt met zijn eigen familie omdat hij dan de wind van voren krijgt.

Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 12:47:

[..]

Het blijft haar kind he.

Ja maar het kind van TO en haar zoon is ook haar kleinkind. Ik ben stapelgek op mijn zoon, maar als zijn vriendin zwanger is zou ik hem toch (liefdevol) aan zijn haren erbij slepen. Want zoon is volwassen, en dat kind is wel zijn verantwoordelijkheid. En als hij die verantwoordelijkheid niet (alleen) aan kan, zou ik toch een deel over willen nemen.

Ik ben me ervan bewust dat ik veel invul hoor, en als schoonmoeder mee is geweest naar de echo is ze zeker al betrokken. Ik zou dan als TO misschien haar meer in haar rol van oma zetten al, en misschien ook weer meer in haar rol als moeder. De opvoeding van haar zoon is blijkbaar nog niet helemaal klaar...

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 12:58

Jonagold schreef op 05-04-2022 om 12:51:

[..]

Ja maar het kind van TO en haar zoon is ook haar kleinkind. Ik ben stapelgek op mijn zoon, maar als zijn vriendin zwanger is zou ik hem toch (liefdevol) aan zijn haren erbij slepen. Want zoon is volwassen, en dat kind is wel zijn verantwoordelijkheid. En als hij die verantwoordelijkheid niet (alleen) aan kan, zou ik toch een deel over willen nemen.

Ik ben me ervan bewust dat ik veel invul hoor, en als schoonmoeder mee is geweest naar de echo is ze zeker al betrokken. Ik zou dan als TO misschien haar meer in haar rol van oma zetten al, en misschien ook weer meer in haar rol als moeder. De opvoeding van haar zoon is blijkbaar nog niet helemaal klaar...

Dan moet hij natuurlijk wel langs gaan bij zijn moeder. En als hij elke keer de wind van voren krijgt stopt dat vanzelf. Ik zou ook niet de problemen met zijn familie gaan bespreken en die ook niet teveel daarbij betrekken.

Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 12:47:

[..]

Het blijft haar kind he.

Ook van je eigen kinderen kun je vinden dat ze niet goed bezig zijn. Ze krijgen het voordeel van de twijfel natuurlijk, omdat het je eigen kinderen zijn, maar als het stadium van twijfel al voorbij is...

Als mijn zoon zich later in zo'n situatie zo gedraagt als de (ex-)partner van TO, dan ga ik hem toch niet liggen pamperen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.