Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 13:31

A12345 schreef op 05-04-2022 om 13:28:

[..]

Ook van je eigen kinderen kun je vinden dat ze niet goed bezig zijn. Ze krijgen het voordeel van de twijfel natuurlijk, omdat het je eigen kinderen zijn, maar als het stadium van twijfel al voorbij is...

Als mijn zoon zich later in zo'n situatie zo gedraagt als de (ex-)partner van TO, dan ga ik hem toch niet liggen pamperen.

En wat gaat zn moeder doen? Hem een pak slaag geven en zeggen dat hij heel stout was ofzo? 

A12345 schreef op 05-04-2022 om 13:28:

[..]

Ook van je eigen kinderen kun je vinden dat ze niet goed bezig zijn. Ze krijgen het voordeel van de twijfel natuurlijk, omdat het je eigen kinderen zijn, maar als het stadium van twijfel al voorbij is...

Als mijn zoon zich later in zo'n situatie zo gedraagt als de (ex-)partner van TO, dan ga ik hem toch niet liggen pamperen.

En waar lees je dan precies dat ik hem wel zo gaan 'liggen pamperen'? Goed kunnen lezen is blijkbaar erg moeilijk voor je. Je verplaatsen in een ander ook. Misschien kun je beter ophouden om te stoken in een toch al zeer lastige en precaire situatie? Lijkt me dat niemand, en zéker het kindje niet, beter van wordt.

Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 13:31:

[..]

En wat gaat zn moeder doen? Hem een pak slaag geven en zeggen dat hij heel stout was ofzo?

Gaap. Ouders kunnen toch met hun kinderen praten. Dat begint al met kleine kinderen. Groot verschil tussen ouders die hun kinderen corrigeren als het moet en ouders die alles maar goed praten of wegwuiven. 

A12345 schreef op 05-04-2022 om 13:36:

[..]

Gaap. Ouders kunnen toch met hun kinderen praten. Dat begint al met kleine kinderen. Groot verschil tussen ouders die hun kinderen corrigeren als het moet en ouders die alles maar goed praten of wegwuiven.

Ik vind het werkelijk vreselijk knap van je dat je nu ook al precies weet hoe de ouders van de vader in dit verhaal hun kind (niet) hebben opgevoed. Denk jij wel eens iets positiefs over iemand anders dan jezelf?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 13:40

A12345 schreef op 05-04-2022 om 13:36:

[..]

Gaap. Ouders kunnen toch met hun kinderen praten. Dat begint al met kleine kinderen. Groot verschil tussen ouders die hun kinderen corrigeren als het moet en ouders die alles maar goed praten of wegwuiven.

Ja dan moet er nog wel geluisterd worden en als moeder verstandig is mengt zij zich niet en kiest geen partij. Dat heeft met volwassen kinderen weinig meer te maken      goedpraten of wegwuiven.

Het gaat niet om de vader hè. Er is boosheid en verwarring naar hem omdat hij het laat afweten. En dat is best begrijpelijk. Maar er is straks een kind bij betrokken. Die zal toch echt op de eerste plaats moeten staan. En een kind verdient een vader. Dat betekent dat wrokkig, conflictaanwakkerend, onhelder gedoe geen plaats kan hebben. Structuur aanbrengen? Grenzen stellen? Verwachtingen helder maken? Ja, heel hard nodig! Omdat helder moet worden wat haalbaar is en er duidelijkheid en rust voor het kind moet ontstaan door exact dat haalbare contact aan te gaan en niet meer of minder. Maar: "Omdat hij zo'n loser is denkt 'ie toch niet echt dat 'ie ... etcetera" of "Had 'ie maar .... etcetera"? Nee, die ruimte heb je als ex-partner toch echt niet meer zodra er een kind in het spel is. Dan zul je je eigen emoties in bedwang moeten zien te houden om ervoor te zorgen dat je kind niet wordt gemangeld tussen twee chaotische, gefrustreerde ouders. 

Het pijnlijke is: het gaat niet om nú, een tijdelijk probleempje, over dit even fixen of opzijschuiven. Het gaat om het leven van een kind, een héél leven, van een mens. Waarin zij/hij het met deze twee ouders moet doen. Er zijn geen andere ouders. Dit gaat niet weg. Ik doe het al ruim dertien jaar alleen met twee kinderen en een gecompliceerde ex en dat eindigt nooit. Het 'vervelende' van deze tijd in de geschiedenis is dat je door je keuze een kind te laten komen, weet dat je het je zelf op de hals hebt gehaald. Door de keuze van Catwomen om dit kind te krijgen van deze man, rust er een zware verantwoordelijkheid op haar schouders. Het is echt een pittige opdracht om in zo'n conflictueuze, instabiele relatie met een vader op wie je niet kunt vertrouwen, die chaos verspreidt en geen duidelijkheid geeft, nog te moeten starten met de opvoeding en hier de komende twintig jaar aan vast te zitten. Die frustratie gaat waarschijnlijk niet meer permanent weg, namelijk. Waarschijnlijk steekt hij keer op keer opnieuw de kop op. Ik zou er zelf, wetende wat ik nu weet, echt niet meer aan beginnen. Je kunt het voor je kinderen nooit echt in orde maken namelijk. Ik heb geen idee of je je beslissing om de zwangerschap uit te dragen nog zou kunnen en willen heroverwegen Catwomen? Ik vind het heftig, om een kind in deze relationele chaos ter wereld te laten komen. Maar als je voor het kind kiest, wat je goed recht is, onderschat dan in ieder geval niet hoe de komende twintig jaar er voor jou en je kind uit zullen komen te zien. Schep orde. Hij zal het niet doen. Er zal veel van je gevraagd worden, veel op jou neerkomen. En je kind zal het ermee moeten doen. Ik zou daar dan ook zeker hulp bij zoeken, nu al. Dat zal je kind ten goede komen. 

Volgens mij ging niet schoonmoeder maar schoonzus mee naar de echo - als in de vrouw/vriendin van haar broer. Dus de discussie over wat een schoonmoeder zou doen, gaat niet over To. 
To wil ook helemaal niet de verwekker buiten sluiten. Heeft ze volgens mij ook niet gedaan. Maar als je als volwassen vent niet reageer op vragen om mee te denken, wanneer mag je dan als volwassen vrouw je conclusies trekken? Als de acties van verwekker helaas laten zien dat hij onbetrouwbaar is, mag zij dan haar leven zo inrichten dat hij een extra is? Dus fijn als hij er is, maar niet tot in de treure toe maar achterna zitten tot het hem blieft om haar aandacht te geven? 
En mocht mijn verslaafde kind ooit een vrouw zwanger maken, dan zal ik deze ex-schoondochter  zeker precies hetzelfde adviseren. Ik zou me tot het uiterste inspannen dat het kleinkind het goed heeft, dat de gezonde moeder goed voor hem kan zorgen. Natuurlijk krijgt de zoom te horen dat het een eikel is,  maar ik denk dat mijn interne ‘moeder leeuwin’ meer zou gaan staan voor het belang van het baby’tje, dan voor het belang van het imago van mijn zoon. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 14:43

Biebel schreef op 05-04-2022 om 14:33:

Volgens mij ging niet schoonmoeder maar schoonzus mee naar de echo - als in de vrouw/vriendin van haar broer. Dus de discussie over wat een schoonmoeder zou doen, gaat niet over To.
To wil ook helemaal niet de verwekker buiten sluiten. Heeft ze volgens mij ook niet gedaan. Maar als je als volwassen vent niet reageer op vragen om mee te denken, wanneer mag je dan als volwassen vrouw je conclusies trekken? Als de acties van verwekker helaas laten zien dat hij onbetrouwbaar is, mag zij dan haar leven zo inrichten dat hij een extra is? Dus fijn als hij er is, maar niet tot in de treure toe maar achterna zitten tot het hem blieft om haar aandacht te geven?
En mocht mijn verslaafde kind ooit een vrouw zwanger maken, dan zal ik deze ex-schoondochter zeker precies hetzelfde adviseren. Ik zou me tot het uiterste inspannen dat het kleinkind het goed heeft, dat de gezonde moeder goed voor hem kan zorgen. Natuurlijk krijgt de zoom te horen dat het een eikel is, maar ik denk dat mijn interne ‘moeder leeuwin’ meer zou gaan staan voor het belang van het baby’tje, dan voor het belang van het imago van mijn zoon.

Waar gaat dit dan om? Of TO voldoende aandacht van hem krijgt? Want ik lees niet over welk onderwerp hij dan mee moest denken? Zij wou die nipttest bespreken maar misschien weet hij niet eens wat dat is en ze is boos omdat haar ex niet reageert op haar appjes terwijl ze hem zelf gedumpt heeft en nu dus geen verwachtingen meer zou moeten hebben. Maar om nou te stellen dat hij een waardeloze vader is omdat hij niet op haar reageert of geen tijd of zin heeft om mee te gaan naar echo’s en dergelijke vind ik ook nogal wat.

Ik vind de term 'gedumpt' misplaatst en een vorm van framing als het feitelijk gaat over het stopzetten van de relatie met een verslaafde die zijn terugval verzwijgt...
 

Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 14:43:

[..]

Waar gaat dit dan om? Of TO voldoende aandacht van hem krijgt? Want ik lees niet over welk onderwerp hij dan mee moest denken? Zij wou die nipttest bespreken maar misschien weet hij niet eens wat dat is en ze is boos omdat haar ex niet reageert op haar appjes terwijl ze hem zelf gedumpt heeft en nu dus geen verwachtingen meer zou moeten hebben. Maar om nou te stellen dat hij een waardeloze vader is omdat hij niet op haar reageert of geen tijd of zin heeft om mee te gaan naar echo’s en dergelijke vind ik ook nogal wat.

Om nou te stellen dat zij een wraakzuchtige moeder is omdat ze haar grenzen stelt vind ik nogal wat. Je gaat wel heel ver om te bedenken dat het aan moeder ligt. En niet aan de verslaafde man zelf. 

ALs je groot genoeg bent om wiet te kopen en een baby te verwekken, kun je ook Google gebruiken om te achterhalen wat een Nipt test is en waarom dat belangrijk is. Of je vraagt het je ex zelf, nog beter. Als je kiest om dat niet te doen, haar te negeren en je te wentelen in je verslaving, moet je niet raar staan kijken als je ex verder gaat met haar leven. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 14:53

Jippox schreef op 05-04-2022 om 14:46:

Ik vind de term 'gedumpt' misplaatst en een vorm van framing als het feitelijk gaat over het stopzetten van de relatie met een verslaafde die zijn terugval verzwijgt...

Ja maar dat verandert niks aan het feit dat ze uit elkaar zijn. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 15:01

Biebel schreef op 05-04-2022 om 14:52:

[..]

Om nou te stellen dat zij een wraakzuchtige moeder is omdat ze haar grenzen stelt vind ik nogal wat. Je gaat wel heel ver om te bedenken dat het aan moeder ligt. En niet aan de verslaafde man zelf.

ALs je groot genoeg bent om wiet te kopen en een baby te verwekken, kun je ook Google gebruiken om te achterhalen wat een Nipt test is en waarom dat belangrijk is. Of je vraagt het je ex zelf, nog beter. Als je kiest om dat niet te doen, haar te negeren en je te wentelen in je verslaving, moet je niet raar staan kijken als je ex verder gaat met haar leven.

Dan moet ze dat doen en niet klagen dat pa geen interesse toont of nergens op reageert. Bovendien heb ik ook nergens gezegd dat het aan de moeder ligt. 

Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 12:43:

[..]

Ze zijn dan ook uit elkaar, dan is het vrij normaal dat je niet meer op elke app direct reageert en die nipttest kan ze ook prima alleen af, hij is haar geen mentale support verplicht. En op dit moment is zijn grootste probleem hij zelf, heel goed dus dat hij dat weer op wil pakken voor haar.

Nou, voor haar?
Zo kan je het uitleggen, maar het lijkt toch vooral voor hemzelf.
"Als ik stop met blowen dan wil ik wel als beloning bij jou komen wonen".
Klinkt mij niet alsof hij dat voor haar doet.

Je kunt alles wat krom is recht praten

Ik vind ex (zoals wel meer verslaafden) erg manipulatief en egocentrisch overkomen. Tot nu toe. Ik hoop oprecht dat hij stopt en nooit meer begint en dat hij bijdraait en een fantastische vader wordt, maar ik krijg geen warme gevoelens van zijn gedrag tot nu toe.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-04-2022 om 15:10

ArianneH schreef op 05-04-2022 om 15:05:

[..]

Nou, voor haar?
Zo kan je het uitleggen, maar het lijkt toch vooral voor hemzelf.
"Als ik stop met blowen dan wil ik wel als beloning bij jou komen wonen".
Klinkt mij niet alsof hij dat voor haar doet.

Je kunt alles wat krom is recht praten

Ik vind ex (zoals wel meer verslaafden) erg manipulatief en egocentrisch overkomen. Tot nu toe. Ik hoop oprecht dat hij stopt en nooit meer begint en dat hij bijdraait en een fantastische vader wordt, maar ik krijg geen warme gevoelens van zijn gedrag tot nu toe.

Dat was een afspraak die ze blijkbaar al hadden gemaakt en ik zie deze sprong van hem als een soort uiterste redmiddel om de relatie terug te krijgen. Verder kennen wij deze ex niet en vond TO hem goed genoeg om bij hem te blijven voor hij naar de kliniek ging en goed genoeg, met de wetenschap van zijn verslavingsproblematiek,  om aan een kind te beginnen. 

Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 15:10:

[..]

Dat was een afspraak die ze blijkbaar al hadden gemaakt en ik zie deze sprong van hem als een soort uiterste redmiddel om de relatie terug te krijgen. Verder kennen wij deze ex niet en vond TO hem goed genoeg om bij hem te blijven voor hij naar de kliniek ging en goed genoeg, met de wetenschap van zijn verslavingsproblematiek, om aan een kind te beginnen.

Zullen we over die discussie een keer stoppen?
Ik word daar een beetje moe van.

Ja, TO heeft een verkeerde inschatting gemaakt destijds, niet wetende dat hij als verslaafde terug kon vallen. Dat kan ze niet meer terugdraaien.

We leven nu, en TO weet nu dat hij een verslaafde is en tot nu toe onbetrouwbaar is gebleven.

Ik zou zeggen: sluit hem niet volledig buiten, maar ga vooral niet alles doen om het hem naar de zin te maken. Dat kost jou, TO, vast veel te veel moeite. Kijk vooral wat jij kunt opbrengen, wat goed voor jou is. Zodat je zo min mogelijk stress hebt om de zwangerschap goed door te komen.

Daarnaast, vraag je hem zo concreet of hij al gestopt is met blowen?
Zo nee, waar wacht hij op? 
Vage antwoorden zijn dan een veeg teken.
Koppelt het hij aan jou, stelt hij voorwaarden aan jou? Dan is hij manipulatief bezit. Zie het en trap er niet in.

En allerbelangrijkste: heb vooral geen verwachtingen over ex.
Je mag wel 'verwachtingen' uiten naar hem, als je voor jezelf maar helder hebt dat je niets van hem verwacht. Dan kan je ook niet teleurgesteld worden.
Hopen mag wel .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.