Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Oudere moeder

Oudere moeder

13-11-2008 om 10:16

Vierde zwangerschap maar heel onzeker

Denk je alles te weten bij de vierde zwangerschap, maar nee. Ik voel me zo onzeker. Ik ben 12 weken zwanger, en ik kan er nog helemaal niets van zien aan mijn buik, de huisarts kan het hartje nog niet horen, ik heb telkens hoofdpijn en last van mijn darmen, dus ik weet het niet meer.

De huisarts heeft het hele traject t/m bevalling op mijn verzoek naar de gynacoloog doorverwezen, kan ivm met mijn leeftijd (40), dus daar kan ik ws. begin volgende week terecht. Wie praat mij even door mijn onzekerheid mee? Speelt mee dat twee schoonzussen met vier maanden al met knoeperds van buiken rondliepen (allebei niet de eerste) en ze zeggen allebei dat je het veel sneller ziet bij een volgende zwangerschap. Laat staan bij de vierde! Dus daar sta ik met mijn platte buikje, een maatje afgevallen en al bijna drie maanden zwanger.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huisarts?

waarom zit je bij 12 weken nog steeds bij de huisarts ? Je kan toch zelf een vk of een gyn bellen ? Of woon je ergens in een klein verlaten dorpje ?

En dit is de 4e zwangerschap, dan weet je toch hoe je er vorige 3 keer uit zag met 12 weken ?

Sascha2

Sascha2

13-11-2008 om 12:46

Hier...

Bij mijn eerste zwangerschap viel ik de eerste vier maanden 10 kilo af, geen buik te zien en geen idee welke maat kleding ik moest kopen. Drie maanden na bevalling weer zwanger en vanaf week 6 een buikje. Helaas miskraam. Daarna weer zwanger en helaas weer miskraam om vervolgens weer zwanger te worden en weer flink af te vallen. Mijn buik was met 9 weken al aardig bol. Uiteindelijk ben ik in die zwangerschap 1 kilo onder mijn startgewicht geëindigd. Na een jaar weer zwanger en mijn buik bleef uit. Pas tegen de 20 weken was er ineens een buik te zien, daarvoor paste ik mijn eigen kleding nog makkelijk. Ook dit keer viel ik af en bleef ik 6 kilo onder mijn startgewicht. De reden van al het afvallen is mij onbekend. Ik zie het maar als zegen dat ik drie gezonde kinderen heb gekregen zonder aan te komen.
Moraal van mijn verhaal: wel/geen buik ach, het verschilt per zwangerschap. Afvallen? Kan voorkomen, zeker als je wat extra gewicht had. En val je af, dan heeft dat misschien ook invloed op de grootte van je buik. Joh, bij alledrie mijn zwangerschappen had ik op het eind een flinke toeter
Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop dat het goed gaat en dat je ergens in juni een mooi vierde kindje in je armen mag sluiten.
Sascha

Simone

Simone

13-11-2008 om 16:24

Herkenning

Hoi,

Ik herken wat je schrijft, vorig jaar was in vrij onverwachts zwanger van ons vijfde kindje, met 11 weken kreeg ik al mijn broeken nog gewoon dicht en mochten we voor een termijnecho. Ik was heel erg bang dat er op de echo niets te zien was maar.....tot mijn stomme verbazing was in mijn buik alles meer dan ok, op het echoscherm was meteen te zien dat er niet 1 maar 2 kindjes in mijn buik zaten ! Dus die grote van je buik zegt helemaal niets, en het hartje niet horen met 12 weken is bij mij 2x gebeurd en beide keren bleek de placenta tegen de buikkant te liggen.
Probeer toch te genieten !

Simone mama van 4 ridders en 2 prinsesjes

Hier ook herkenning

Ik ben totaal onverwacht zwanger van ons vierde kindje. Inmiddels al bijna 22 weken, alles gaat prima en we zijn er blij mee, maar voor ik zover was... We schrokken ervan, kostte moeite om eraan te wennen en ik was de eerste 16 weken ontzettend onzeker. Ik had wel last van misselijkheid en ik had een groeiend buikje, de echo was goed maar door bloedverlies en de gedachte "het is 3 keer goedgegaan, zou dit ons echt nog een vierde keer gegund zijn" en door veel verhalen van miskramen in mijn directe familie en omgeving was ik ontzettend onzeker en angstig. Dus ik herken je gevoel en ik hoop dat bij de gyn blijkt dat alles prima in orde is voor jullie en dat je er van kunt gaan genieten! Sterkte!

Esmee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.