Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Vloeien na miskraam

Heb een miskraam gekregen na 11 weken, bijna 12. Ben eens benieuwd hoe lang je blijft vloeien na een dergelijke miskraam. De eerste week was behoorlijk heftig, daarna 2 weken best ook flink. Nu al de vierde week ingegaan en het begint weer heviger te worden.

Wie heeft het ook meegemaakt en hoe was je ervaring?

Double4

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmmm

dit vind ik best lang moet ik zeggen.
Hebben ze na de miskraam met een echo gecontroleerd of alles weg is of niet??? Het zou kunnen dat er misschien nog een stukje van de placenta is blijven zitten ofzo waardoor je zo blijft vloeien.
Hier was het met 2 weken echt helemaal over. Eerst een week heftig en toen nog een week met een inlegkruisje ofzo.
Ik zou even overleggen met de vk als ik jou was.
Sterkte!!

Therese

Therese

21-10-2008 om 09:48

Contact opnemen

Ik vind het ook behoorlijk lang. Na mijn eerste miskraam heb ik drie weken gevloeid (dat was nog normaal) en bij de derde ben ik de tel kwijtgeraakt (een maand of twee?!). Dit bleek helaas een hele nare oorzaak te hebben en ik heb er toen ook te lang mee doorgelopen. In dit soort gevallen zou ik altijd contact opnemen met je vk of gyn en geen enkel risico nemen. Heb je na de miskraam wel een controle-echo gehad?

Even bellen! Laat je weten hoe het afloopt?

Tink

Tink

21-10-2008 om 11:39

Ik zou ook even bellen

Na mijn laatste miskraam ging het vloeien ook niet over en werd op een gegeven moment zelfs weer erger, net als bij jou. Er is toen een echo gedaan en er bleek nog wat weefsel achtergebleven te zijn. Ik ben toen opnieuw gecuretteerd en daarna was het vloeien vrij snel over.

Het is natuurlijk niet gezegd dat het bij jou ook zo is, maar ik zou toch even bellen. Een echo is zo gemaakt en dan weet je meer.

Sterkte!

double4

double4

21-10-2008 om 21:03 Topicstarter

Eigenlijk zo naar huis gestuurd

Nadat er op de echo geconstateerd was dat het hartje niet meer klopte, ben ik naar huis gestuurd met de mededeling 2 weken af te wachten of het spontaan zou komen. Zo niet dan zou ik tabletjes krijgen om het op te wekken (curreteren deden ze bij voorkeur niet in het AMC). Het was beter als het lichaam het "zelf op zou ruimen". Daar kon ik best inkomen en ik was ook nog helemaal zwanger met van alles er op en eraan, de verjaardag van mijn oudste kwam er aan, dus zou het ook niet zo goed uitkomen direct er wat aan te doen. Het weekend daarop kwam het ook inderdaad spontaan. Ik vond het heftig, zag soms sterretjes en kon amper op mijn benen blijven af en toe.

Verder is er niets gezegd over een controle-echo o.i.d., kreeg nou niet de indruk dus dat dat iets standaards was wat ze nog deden.

Deze week kan ik sowieso niet naar het ziekenhuis omdat ik alleenstaande moeder ben van 2 kinderen, waarvan 1 met kernautisme, het herfstvakantie is dus allebei thuis en ik zit niet zo ruim in de (speciale)oppassen deze week en eigenlijk niemand weet dat ik zwanger was en zeker niet dat ik dit nu heb. Beetje moeilijk weekje dus nu.
Ook vandaag is het heel erg heftig ineens weer. Ik denk dan ook dat duidelijk nog niet alles er uit is. Ik heb ook niet echt iets van een vruchtje gezien, maar aan de andere kant waren er zo veel bloedstolsels e.d., dat het best een beetje moeilijk was.

Ik las ook wel op sites dat je tot 6 weken na je miskraam bloedverlies kan hebben (ik had het na de geboorte van mijn 2 kinderen ook).
Lees uit jullie reacties dat jullie het toch een beetje lang vindt duren...
Ik heb het er ook ff best moeilijk mee, zo blijft het in mijn hoofd zitten ook.

Double4

Heb eventjes terug gelezen ....

in het archief en je schreef dat je een echo had waaruit bleek dat het kindje rond de tien weken was maar niet levensvatbaar. Je bent naar huis gestuurd en kon wachten. Het is op gang gekomen en jij denkt nu dat je nog nabloed.
Uit ervaring weet ik dat een miskraam lang kan aanslepen, van het eerste bloed tot de effectieve uitdrijving en nabloeding, alles samen kan je makkelijk een week of zes bezig zijn.
Een miskraam van 11-12 weken, met een vrucht van 10 weken gaat gepaard met een zondvloed aan bloed, maar ook met ontsluitingskrampen, en die voelen echt wel een beetje zoals weeên. Heb je die gehad? Als de vrucht zelf werkelijk 10 weken was, dan zijn dat geen stolseltjes hoor, een vrucht van tien weken is ongeveer 8 cm groot al.
Wie jou ook 'behandeld' heeft en waar ook, dit kan eigenlijk echt niet, na een mk heb je altijd een controle-echo, dat dit eventueel neit gedaan wordt bij een missed abortion van 5-6 weken bvb, ok, dat zijn twijfel gevalletjes maar in jouw geval MOET je een controle-echo krijgen. Dat en de rest! Bijvoorbeeld , ben je rhesusnegatief? Dan moest je een anti d prik gehad hebben (nu is het te laat al!).
Gelijk ik jouw verhaal lees kan het heel goed dat je gewoon nog heelmaal geen miskraam gehad hebt, dat de vrucht zelf nog moet komen. Ofwel is ze gedeeltelijk afgekomen en ondertussen al 'verteerd' , maar dan het blijven bloeden geeft ook risico op complicaties, een baarmoederontsteking bijvoorbeeld.
Het moet heel moeilijk voor je zijn als alleenstaadne in dze situatie en dan nog je kinderen erbij, maar je moet denk ik nu toch even aan je gezondheid denken. Ik wil helemaal je niet bang maken maar ik vind dat je toch wel eerstdaags een onderzoek moet hebben met echo.Eender waar , in het ziekenhuis, priveradiologie, bij een gyn...
Ik hoop dat je snel een oplossing vind en ergens terecht kan, zowel lichamelijk als mentaal....

jenneman

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.