Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Sofie-Anne

Sofie-Anne

25-06-2009 om 13:42

Vroeg of laat bevallen bij meerdere zwangerschappen

Gewoon even uit nieuwsgierigheid, als je meerdere kinderen hebt ben je te vroeg of te laat bevallen ? Ik ben zwanger van de 4e en was altijd te laat. nou ja, officieel is dat niet te laat, alles binnen 2 weken voor en 2 weken na de uitgerekende datum is gewoon op tijd volgens de vk/gyn. Maar zo noem ik het maar even .
Hier dus 12 dagen, 5 dagen, 12 dagen na de uitgerekende datum. Ik zou erg raar staan kijken als het deze keer juist vroeg zou zijn.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dees 68

Dees 68

25-06-2009 om 13:53

Kan wel hoor!

Hier:

1e 10 dagen te laat
2e 1 dag te laat
3e 3 weken te vroeg!!!!

Ik was ook erg verbaasd, en er echt vanuit gegaan dat ik niet te vroeg beval (gezien ervaringen uit het verleden), maar hij kwam er toch echt aan....

Malihu

Malihu

25-06-2009 om 15:02

Hier

de eerste 16 dagen 'te vroeg' en de tweede 8 dagen 'te vroeg'. En beide bevallingen trouwens begonnen met gebroken vliezen.

Bij de eerste uitgerekend met kerstmis, maar geboren op de verjaardag van mijn zus. Bij de tweede uitgerekend met pasen, maar geboren op mijn eigen verjaardag. Allemaal toeval.....?

Alles te vroeg....

10 dagen te vroeg
2 dagen te vroeg
14 dagen te vroeg

3 keer bevallen, maar mijn uitgerekende datum heb ik never nooit gehaald.....

Ingrid (vond het wel lekker eigenlijk, dan voorkom je al dat gewacht en gedoe, dat iedereen je belt 'of er al wat is' of dat niemand je meer durft te bellen, want wie weet 'is het al begonnen' ...)

Biene M.

Biene M.

25-06-2009 om 21:01

En ik

De eerste kwam met 39 weken, spontaan. Bij de tweede ben ik met 42 weken ingeleid.

m@

m@

25-06-2009 om 22:02

Zwanger van de 5e: iedereen laat

en... de eerste 3 allemaal met 41+1 geboren, de 4e was een echter snelle (ahum) met 40+2. Dus hier 4 keer na de 40 weken bevallen. Ik ga er nu maar weer van uit...

Hier allemaal vroeg

De 1e kwam spontaan met 37 weken
De 2e kwam spontaan met 38 weken
Bij zowel de 3e als de 4e ben ik ingeleid rond de 39 weken, maar ik heb het vermoeden dat die allebei mooi tot 42 weken waren blijven zitten als ik ingeleid was

Ehm

als ik NIET ingeleid was, bedoel ik dus...

Ik ook

ik zou ook raar staan te kijken als mijn 4e kindje vroeger komt.
eerste was min of meer op tijd en de 2e met 42 weken en 3e met 41w 1d (wel gestript).
We zullen zien! Maar ik weet nu al dat ik geen zin heb om 42 weken zwanger te zijn!

Hier

Onze oudste dochter is geboren met 40+5 (ingeleid na 50 uur gebroken vliezen)
Jongste dochter spontane bevalling bij 42+5.(toen was ik het ook echt heel erg zat)
gr Aapie

Fem

Fem

26-06-2009 om 16:23

En hier

Oudste 16 dagen 'te vroeg', middelste op de uitgerekende datum en de jongste 12 dagen te vroeg (ingeleid).
Tijdens de laatste twee zwangerschappen heb ik een week in het ziekenhuis gelegen i.v.m. vroegtijdige weeën. (2e met 27wk en 3e met 26wk). Dus ook dat zegt (gelukkig!!!) niet altijd wat..
Fem

Carolien

Carolien

26-06-2009 om 19:46

Hier

eerste geboren bij 40 weken precies, tweede 39+5, derde officieel bij 40+6, maar volgens mijn berekening was de zwangerschap toen al verder.
Groetjes,
Carolien

1e bij 38.3 weken en de 2e bij 38.4 weken Dus hier alleen maar vroeg.

neteret mut

neteret mut

26-06-2009 om 21:34

Meestal

te laat, maar het is een beetje lastig omdat er maar 1 echt helemaal spontaan kwam.
Kind 1 : 1 week te vroeg ingeleid ivm hoge bloeddruk
Kind 2 : 12 dagen te laat, thuis
Kind 3 en 4 : tweeling , ingeleid met 39,5 weken
Kind 5 : geplande keizersnee met bijna 39 weken
Kind 6 : ingeleid met 41 weken
Kind 7 : ingeleid met 40 weken

Juul M

Juul M

29-06-2009 om 04:36

Enne ik

Nr 1: 36 weken
Nr 2: 40+6
Nr 3: 40+3

B...

B...

29-06-2009 om 10:03

Bij mij...

de eerste precies 37 weken
de tweede precies 39 weken
en de derde..... wacht ik nu op, ben nu 39wk en 5dg zwanger

Alle drie te laat

Eerste: zoon, 41 + 6. Zou de volgende dag ingeleid worden, maar zag zo op tegen het ziekenhuis dat ie dat vast gevoeld heeft
Tweede: zoon, 40 + 6
Derde: meisje, 41 + 3

Ik weet nog dat ik op de uitgerekende datum van de oudste min of meer op de bank ging zitten wachten, zo van 'kom maar dan'. De 13 dagen erna duurden zo lang! Bij de tweede heb ik dat meteen afgeleerd in de overtuiging dat het toch weer later zou worden en ik heb optimaal genoten van de zwangerschap, zo ook bij de derde. Ik had in alle gevallen nog wel 3 maanden langer zwanger willen zijn, ik vond het zo bijzonder en geweldig...

Sascha2

Sascha2

30-06-2009 om 14:48

Laat, beetje laat en op tijd

Mijn zoon is met 42 weken gehaald, hij bleef anders zitten waar hij zat. Mijn tweede bedacht dat ze rond de 27e week wel wilde komen. Maar dat is uiteindelijk met weeenremmers opgelost en zij kwam twee dagen over de uitgerekende datum. Mijn derde lijkt op mij, altijd net iets te vroeg komen. Ze kwam namelijk drie kwartier voor de uitgerekende datum. Nu ben ik zwanger van de vierde. Ben reuze benieuwd wat dit meisje gaat doen. Een week te laat is niet handig, dan komt ze op de verjaardag van haar vader. Drie weken te vroeg is niet handig, want dan is het dichtsbijzijnde ziekenhuis nog dicht. Dus duimen maar dat ze ergens rond de uitgerekende datum komt

Gerdina

Gerdina

03-07-2009 om 12:49

Vroeg en te vroeg

De eerste met 38+2 de tweede met 36+2. Wat ik totaal niet had verwacht. In mijn familie (moeder, tantes, nichtjes) haalt iedereen de uitgerekende datum en gaan er vaak zelfs ver overheen. Onze kinderen zijn wat ongeduldiger

Ik weet het niet

want deze wordt met 39 weken 'gehaald' maar ik denk dat als ik geen geplande keizersnede zou krijgen deze baby ook lang zou blijven plakken. Ze is afgelopen week namelijk om haar as gedraaid, haar ruggetje ligt opeens links ipv rechts, ze is totaal niet ingedaald, ik heb nog geen oefenweeen of wat dan ook. Ja ik denk dat deze net als dochter1 pas laat zou komen.

Risama

Risama

03-07-2009 om 16:48

Steeds later

nr 1: 37w2d (vliezen braken met 37w1d, volgende dag infuus erbij omdat de weeen te zwak waren)

nr 2: 40w precies, maar bevalling is ingeleid, dus beetje nep.

nr 3: 40w5d, helemaal spontaan

nr 4: 40w6d, vk heeft een risico genomen en thuis de vliezen gebroken omdat ik al 2 weken vreselijk rommelde en inmiddels 5 cm ontsluiting had. 40 minuten later waren we een zoon rijker!

Overigens is mij verteld dat volgens de statistieken iedere volgende zwangerschap korter duurt dan degene ervoor. Bij de eerste zwangerschap zou je dus het vaakst over tijd gaan. Bij mij was het dus precies andersom....

Succes!

Risama

Mayte*

Mayte*

03-07-2009 om 21:48

Ben erg benieuwd

Van mijn dochter beviel ik met exact 36 weken. Van mijn zoon met (bijna) 34 weken. Het kindje in mijn buik is nu precies 35 weken en houdt zich voorlopig nog rustig. Dus laten we hopen dat ik dit keer minstens de 37 weken grens haal!

Gerdina

Gerdina

03-07-2009 om 21:57

Mayte

Dat gaat de goede kant op! Ga je thuis bevallen als je de 37 weken haalt of moet/wil je naar het ziekenhuis? Sterkte voor de laatste loodjes!
Liefs, Gerdina

Veel te vroeg en te vroeg

Mijn zoon is met 33 weken geboren.
Mijn dochter is met 38 weken geboren.

Bij een 1e vroeggeboorte is de kans bij de tweede redelijk groot. Maar ik weet eigenlijk niet of dat ook zo is met te laat geboren worden.

liefs lisa

Jesse_1

Jesse_1

03-07-2009 om 22:51

Laat

1: met 42w (op 41w+5 tevergeefs gestript)
2: met 40w+6
3: met 42w+2 (met 41w+6 tevergeefs gestript, met 42w+2 ingeleid)
Kinderen werden overigens ook steeds een pond zwaarder bij de geboorte (7p, 8p, 9p).
Jesse

tonny

tonny

04-07-2009 om 13:49

Twee op tijd , twee te vroeg

Oudste kwam drie weken voor de datum (bleek dysmatuur en zeer hongerig, dus eruit! Navelstreng had een bloedvat te weinig)
Tweede kwam op tijd.
Derde kwam op tijd.
Vierde kwam veel te vroeg (placentaloslating, gelukkig met een keizersnede gered!)

Tonny

Mayte*

Mayte*

05-07-2009 om 08:51

Gerdina (ot)

Ik begin er stiekum over na te denken om thuis te bevallen als ik onverhoopt toch de 37 weken haal. Het lijkt me zo mooi en het ziekenhuis blijft een beladen plek. Met de vk heb ik het er al over gehad. Je kan de beslissing over waar je wil bevallen in principe tot het laatste moment wijzigen (mits je natuurlijk thuis alles klaar hebt staan).
Ik zal me eens gaan verdiepen in wat je allemaal nodig hebt voor een thuisbevalling....

Gerdina

Gerdina

07-07-2009 om 08:49

Mayte (ook ot)

Ik hoop voor je dat je lekker thuis kunt bevallen. Welk vk-praktijk heb je? Ik zat bij die bij het UMCG zit.
Ik kan me voorstellen dat je het zkh liever mijdt. Vooral omdat de kraamafdeling naast de kinderafdeling ligt.
Zou het Martini dan voor je een optie zijn. Is dan toch een andere plek. En ze schijnen in het nwe ziekenhuis hele mooie kraamkamers te hebben.
In ieder geval sterkte met de laatste loodjes en gelukkig is het niet zo heet meer.

Bellefleur

Bellefleur

07-07-2009 om 12:58

Mayte

Ik was vast besloten om de tweede in het ziekenhuis ter wereld te brengen. Maar de zwangerschap ging zo goed, dat ik de dag dat ik uitgerekend was, nog een bed voor thuis heb geregeld. De meneer die ik aan de telefoon had, schrok toen ik zei dat ik al 40 weken was, en ik had 's middags mijn bed al op klossen in de kamer staan. Toen de weeën om de vijf minuten kwamen, kwam de verloskundige, en die zei dat ik nu nog kon beslissen wat ik wilde. Ik heb er toen voor gekozen om thuis te blijven. Het was een wondermooie bevalling. Het maakte alles goed van de eerste horrorbevalling in het ziekenhuis. Dus: je kunt echt nog op de (be)valreep beslissen.

Mamvantwee

Mamvantwee

07-07-2009 om 13:33

Twee keer op de uitgerekende datum

Beide kinders netjes op de uitgerekende dag.

Thuis of zkh

Eerste kwam hier met 37 w, 6 d, tweede 39 w 1 d. En wat Bellefleur zegt: "je kunt echt nog op de (be)valreep beslissen" - niet altijd. Ik wilde ook de tweede keer naar het ziekenhuis, maar dochter dacht er anders over

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.