Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Waar kijken/keken jullie het meeste naar uit na de bevalling?


wijn, tartaar, sushi, filet Americain, steak rare gebakken.
M'n schoenen aandoen zonder buikpijn. Op mijn buik slapen. Niet meer 4x per nacht plassen.

En het is zo gezellig als ze er dan eindelijk zijn 

De baby natuurlijk 
Weer normaal kunnen bewegen 

Broodje filet americain 
Borreltje 

Niet meer lopen met het gevoel alsof er een kokosnoot tussen mijn benen zat.
Slapen zonder gestut te worden door heel veel kussentjes.

Ik keek het meeste uit naar mijn baby ontmoeten/knuffelen en eindelijk na al die jaren moeder zijn. 

Ik heb al dat eten wat niet mocht echt niet gemist. 

Geen last meer hebben van brandend maagzuur!
Ondanks medicijnen was het echt niet te doen. Helaas hebben mijn tanden er ook een knauw van gekregen...

Bijtje82

Bijtje82

10-05-2022 om 23:05

mich_me schreef op 10-05-2022 om 21:42:

ik heb in de eerste week wel 8 broodjes haring op. Ook die broodjes die manlief voor zichzelf had meegenomen (ik at ze gewoon allebei)

Maar Haring mag je wel gewoon tijdens de zwangerschap. Oh heb me helemaal volgepropt toen. Heerlijk! Kan niet wachten tot het seizoen weer begint. 

Het is alweer een aardige tijd geleden voor mij, maar ik was ook wel opgelucht dat er niet meer tegen mijn blaas geschopt en geduwd werd waardoor ik altijd in de gaten moest houden waar er een wc uithing.

Ik verlangde ook naast fijn op mijn buik kunnen slapen. Helaas heeft het nog wel een tijdje gehoord waardoor dat weer kon door een keizersnede.  

Ik verlangde er ook maar om mijn lichaam weer terug te hebben maar toen de baby er eenmaal was miste ik het gevoel van de baby in de buik ook wel weer. Nog steeds als ik een zwangere vrouw zie kan ik daar nog wel naar verlangen. Ook al waren mijn zwangerschappen zeker niet ideaal en was ik veel ziek, ik vond zwanger zijn toch heel bijzonder

Auwereel schreef op 10-05-2022 om 23:13:

Het is alweer een aardige tijd geleden voor mij, maar ik was ook wel opgelucht dat er niet meer tegen mijn blaas geschopt en geduwd werd waardoor ik altijd in de gaten moest houden waar er een wc uithing.

Oja! Ik had een tweeling: twee voetjes in mijn blaas en twee voetjes in mijn maag. Pfffft. En vier knietjes in mijn navel!

Dat mijn lichaam weer van mij zou zijn. Ik vond zwanger zijn ronduit verschrikkelijk van de eerste tot de laatste minuut (behalve dan de bevalling, dat viel weer 100% mee). Ik ben blij met mijn dochter, maar het was eens maar nooit weer, en als ik van tevoren geweten had hoe erg het zou zijn, was ik er wellicht niet aan begonnen. Heel veel succes met de laatste loodjes! En wat mij betreft hoeft een zwangere vrouw niet dankbaar te zijn hoor. Kinderen zijn fijn, maar het hele gebeuren eromheen is puur sadisme. 

Ik keek erg uit naar mijn kindje en neer het moment dat mijn bloeddruk weer normaal zou zijn.  Ik heb van nature al een lage bloeddruk en na de mid-term low pressure ging die niet meer voldoende omhoog. Ik stond bij elke keer bukken te wankelen op mijn benen. Zeker bij de tweede was het erg toen heb ik zelfs 2x op de grond gelegen in de supermarkt. Op dagen dat het echt niet ging was mijn moeder veel bij mij om de noodzakelijke dingen met oudste twee doen. 
Alle voorschriften qua eten deden mee niet zoveel.  Van de rauwe vleeswaren die verboden waren hield ik toch al niet, net als alcohol. 

Bijtje82 schreef op 10-05-2022 om 23:05:

[..]

Maar Haring mag je wel gewoon tijdens de zwangerschap. Oh heb me helemaal volgepropt toen. Heerlijk! Kan niet wachten tot het seizoen weer begint.

Rauwe vis, dus ook maatjesharing en Hollandse nieuwe, kan de listeria bacterie bevatten en wordt daarom afgeraden zolang je zwanger bent. 

Bijtje82

Bijtje82

11-05-2022 om 07:33

yette schreef op 11-05-2022 om 06:57:

[..]

Rauwe vis, dus ook maatjesharing en Hollandse nieuwe, kan de listeria bacterie bevatten en wordt daarom afgeraden zolang je zwanger bent.

Haring is niet rauw. 

Mij is altijd verteld dat ik gewoon haring mag eten tijdens de zwangerschap.

Door het kaken en verplicht invriezen 24u is het is het redelijk veilig deze te eten. Mits hij dus vers is. 

haring mocht/mag niet toen ik zwanger was. Maar inderdaad daarvoor wel. 

Net zoals dat tijdens m'n zwangerschap het advies voor tonijn veranderde (van absoluut niet naar sporadisch is prima)

Bijtje82 schreef op 11-05-2022 om 07:33:

[..]

Haring is niet rauw.

Mij is altijd verteld dat ik gewoon haring mag eten tijdens de zwangerschap.

Door het kaken en verplicht invriezen 24u is het is het redelijk veilig deze te eten. Mits hij dus vers is.

Listeria wordt daardoor welliswaar minder actief en sterft deels, maar echt helemaal zeker kan je daar niet van zijn. Bovendien weet je ook nooit zeker hoe vers de haring die de visboer verkoopt is. Ik heb het risico in elk geval niet genomen en vond het helemaal geen ramp om een tijdje oa geen haring te eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.