Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
beetje zwanger

beetje zwanger

07-08-2010 om 16:17

Wanneer misselijk

Hallo, ik ben even anoniem want pas 2 weken over tijd. Het gekke is, ik ben vooral laat in de avond misselijk, na een uur of negen. Ochtenden gaan goed. Heb zelf nog nooit gehoord van avondmisselijkheid, misschien iemand hier wel. Ik kan pas maandag antwoorden, morgen hele dag op pad.
Ik hoop eigenlijk dat die misselijkheid betekent dat ik meer dan een beetje zwanger ben. Ben na twee miskramen erg voorzichtig geworden, zelfs met dromen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook

's avonds altijd misselijk, nooit 's ochtends en was wel echt zwanger!

Hoop het voor jou ook, maar 2 weken overtijd is best veel toch, enne misselijk ben je anders toch nooit?

Ik denk aan een felicitatie!
gr Nora

Hier:

heel de dag door behalve 's ochtends .
Van harte. Ik weet helaas uit ervaring hoe moeilijk het is te vertrouwen dat het ook goed kan gaan.
Maar als jij daardoor geruster bent, wil ik best voor je gaan duimen dat je 's ochtends ook misselijk wordt hoor .
Toi toi!

nog steeds beetje zwanger

nog steeds beetje zwanger

09-08-2010 om 08:35

Dank

Het komt dus vaker voor, gelukkig maar. Ik voel me heel zwanger, heb zere borsten en mijn buik is al iets dikker, heb ik het idee. Nu de komende weken proberen rustig te blijven. Dank voor het meeleven.

Tink

Tink

09-08-2010 om 12:06

Beetje zwanger

Je klinkt niet een beetje, maar echt heel zwanger . Ik weet hoe moeilijk die eerste weken zijn en hoe voorzichtig je wordt na miskramen. Daar zul je helaas doorheen moeten... Schrijf maar veel hier, er zijn altijd wel 'luisterende ogen' en dan slepen we je met z'n allen er doorheen!
Bij mij begon de misselijkheid overigens vaak pas rond week 7 en ik was het vervolgens de hele dag, 9 maanden lang. Maar het is bij iedereen en bij elke zwangerschap weer anders.
Sterkte hoor, en ik duim voor een prachtig babietje over een aantal maanden!

Bianca1969

Bianca1969

13-08-2010 om 14:15

Nooit misselijk geweest...

...en toch een tweeling. Ik was een geluksvogel: de hele zwangerschap door geen moment misselijk oid geweest.
Susses ermee!

beetje zwanger

beetje zwanger

14-08-2010 om 07:15

Nu minder misselijk, maar

elke ochtend diarree. Schijnt volgens Google ook te kunnen. Ik drink maar veel water om te compenseren. Volgende week ga ik naar de verloskundige. Het wordt steeds spannender.

Ook 's avonds

Hoi, spannende tijd zeg! Ik was tijdens mijn eerste zwangerschap eigenlijk ook alleen 's avonds misselijk. Als ik moe werd. En hoe moeier, hoe misselijker.

Bij de tweede was ik het de hele dag. Dus het kan ook verschillen. Hoop dat je goed nieuws krijgt binnenkort!

beetje zwangerder

beetje zwangerder

19-08-2010 om 21:18

Nog twee vraagjes

Ik ben nu bijna acht weken zwanger en heb over anderhalve week een afspraak bij de vk, kon niet eerder vanwege mijn werk. Ik heb nog twee vraagjes, hopelijk leest er iemand mee:
- Ik slaap nogal slecht. Ik moet minstens twee keer per nacht naar de wc en ik lig op geen enkele manier echt lekker. Daarnaast word ik meestal rond vijf uur wakker en kan dan niet meer inslapen. Overdag slaap ik niet. Ik ga rond tien uur naar bed en slaap meestal rond elf uur in. Ik kom nu dus al best veel slaap tekort, wie weet hoe je beter doorslaapt? O ja, ik droom natuurlijk elke nacht van miskramen en andere ellende, dat zou er best eens mee te maken kunnen hebben.
- Ik heb het idee dat mijn bloedsomloop niet in orde is. Ik heb veel last van tintelende handen en voeten en mijn armen en benen krijgen heel snel een 'slaapgevoel', alsof er iets wordt afgekneld. Hoort dit er ook bij? Ik ga het natuurlijk aan de vk vertellen, maar ik vind het best vreemd.

Hallo

Dat zijn volgens mij twee echte zwangerschapkwalen.

Het om de haverklap naar de wc moeten kan ik me nog goed herinneren. En de tintelende handen heb ik ook gehad. Dat was geen bloedsomloopprobleem maar een zenuw die afgekneld werd. Ik weet niet of je deze tip al gehad hebt, maar je kunt ook best de verloskundige bellen als je je zorgen maakt om iets.

Een slaaptip heb ik niet voor je. Behalve dan dat je wellicht overdag even zou moeten rusten. Een powernapje van een kwartiertje doet vaak wonderen.

Enne

Ik herken het gevoel van de twijfel na een miskraam. Die eerste maanden zijn gewoon moeilijk, en het heeft tijd nodig voordat je vertrouwen terugkomt.

Fransien

Fransien

20-08-2010 om 14:10

Even laten controleren

Laat je urine (ochtendurine in een schoon potje) even bij de huisarts controleren op blaasontsteking, is een vrij veelvoorkomende en stomme zwangerschapskwaal die ervoor zorgt dat je inderdaad een stuk vaker naar de wc moet en vaak wat verhoging hebt (en dus onrustiger slaapt).

zwanger

zwanger

20-08-2010 om 21:37

Lief dat jullie meedenken

Dees, het klopt hoor. Ik ben gewoon erg zwanger, niet meer een beetje. Blij om te horen dat die tintelingen en 'dove' ledematen normaal zijn, maar ik dacht dat dat pas veel later in de zwangerschap begon.
Fransien, ik heb waarschijnlijk geen blaasontsteking. Ik weet hoe dat aanvoelt. Ik plas veel omdat ik zeker tweemaal zoveel drink als voorheen, ik heb de hele tijd dorst. Ik ga zeker aan de vk vragen of ze mijn suiker extra goed wil controleren.
Nogmaals dank voor het meedenken!

Sascha2

Sascha2

20-08-2010 om 22:54

Blaasontsteking

Een blaasontsteking kan in een zwangerschap heel anders aanvoelen dan buiten een zwangerschap. Tijdens mijn zwangerschap voelde ik niet aan dat ik een blaasontsteking had, maar was de vk zo kien om op mijn signalen te letten. De keren dat ik een blaasontsteking buiten een zwangerschap had deed dat goed pijn.
Van harte trouwens met je zwangerschap

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.