Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
*Lotus*

*Lotus*

15-05-2009 om 13:11

Wat doen jullie om meer bewust vd zwangerschap te zijn?

Ik ben nu zwanger vd 3e, maar merk dat ik zo weinig met de zwangerschap bezig ben. Wat doen jullie om er even bewust bij stil te staan?

Groet, Lotus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Shoppen

ik ben nu 31 weken en heb vrij lang moeten wachten op deze zwangerschap, ik heb heerlijk kneuterig genoten van alles wat ik nog moest kopen. Elke week kocht ik iets, een speentje, badspulletjes, sokjes etc. Heerlijk spulletjes ! Alle blije dozen die maar te krijgen zijn heb ik aangevraagd, iets wat ik bij mijn 1e zwangerschap helemaal niet heb gedaan.

Verder gaat deze zwangerschap veel sneller voorbij dan de 1e, misschien is dat bij een 3e helemaal zo omdat je het dan al zo druk hebt met 2.

Yoga!

Ik ben me heel bewust van het zwanger zijn bij de zwangerschapsyoga (nu de derde zwangerschap dat ik aan yoga doe). Oefeningen die gericht zijn op zwangerschapsklachten te voorkomen en van nut bij bevalling en aan het eind van de les heerlijk ontspannen en proberen contact te maken en/of je bewust te zijn van het groeiende babietje/ de groeiende babietjes in je buik.
Ik denk wel dat ik het getroffen heb met een hele fijne instructrice.

Amaryllis

*Lotus*

*Lotus*

15-05-2009 om 17:53

Yoga!

Het lijkt me super om yoga te doen, maar ik lees dat de partner mee moet doen voor 4 lessen. Eigenlijk wil ik gewoon even helemaal iets voor mezelf. We hebben bij de eerste ook al de cursus "samen bevallen" gedaan.
Is er ook iets zonder partner?
Shoppen ga ik doen over 2 weken. Dan weten we het geslacht en kan ik wat gerichter zoeken. Al heb ik alles al, maar wat extra kleding is nooit verkeerd.

liora

liora

15-05-2009 om 21:34

Duurde even

Hoi,

Bij mij duurde het even. De eerste zwangerschap beleefde ik meteen veel bewuster, maar de tweede niet. Volgens mij omdat je the real thing al hebt, en dan is een zwangerschap toch ineens een stuk minder boeiend, romantisch etc.
Maar de laatste maand beleef ik het allemaal wel veel bewuster. Kan ineens ook goed voelen hoe de baby ligt. En dan lekker aaien! Ook het aloude handen op je buik leggen en je concentreren op de baby werkt goed.

Liora

Tijgeroog

Tijgeroog

16-05-2009 om 13:41

Mutsje

Ik zat regelmatig met een babymutsje in m'n handen. Dat was het eerste wat ik voor de baby gekocht heb, en daarmee in m'n handen zat ik me echt voor te stellen dat ik straks een baby zou hebben waar dat hoofdje mooi in zou passen.
(okee, dat viel tegen, het hoofd was te groot om er in te passen, maar het idee was er Dat was voor mij de manier om er, zeker in het begin, mee bezig te zijn.
Wat yoga betreft: de instructrice doet een hoop, inderdaad. Bij mij viel dat helaas erg tegen, deze juf was meer bezig met het bovennatuurlijke (ze kon "praten" met de baby, zo zei ze, wat ze dan ook vollop deed), waar ik zelf niets mee heb. Ik ben dan ook na een tijdje afgehaakt, hoewel ik de yoga zelf wel erg prettig vond. Hier was er trouwens maar 1 partnerles, en die was ook niet verplicht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.