Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wat vinden jullie van de namen Sabrina, Mirabel en Mirabelle?


Ik vind Mirabelle leuk,  leuker dan Mirabel. De 
-elle maakt het vrolijk 

Bijtje82

Bijtje82

19-02-2023 om 23:08

Het zijn geen namen die ik mooi vind, maar het gaat er om wat je zelf mooi vind toch,
Met namen heb je altijd dat mensen er iets van vinden. Maar dit zijn redelijk gangbare namen. Een tikkeltje ouderwets, maar ach wat geeft dat.

Ik vind Sabrina niet ordinair, dat heb ik dan weer met namen zoals Cindy, Samantha en Claudia. 
En Mirabel vind ik een beetje zo,zo. Ik zie dan zo'n grijze oma met lang haar voor me. Zo'n boomknuffeltante 😁 

Maar als jullie het mooi vinden, wie zijn wij dan

Sabrina was toch ooit die sexpoes die het liedje 'boys, boys, boys' zong? Vandaar misschien dat er mensen zijn die het een ordinaire naam vinden.

Over de naam spellen. Ik heb een naam die zo goed als nergens voorkomt en moet hem altijd en eeuwig spellen. Op een gegeven moment is dat gewoon een automatisme en rol je het er direct uit als mensen je naam moeten opschrijven.

En, heb je er wat aan TO?

_Audrey_ schreef op 19-02-2023 om 22:57:

Ik vind Mirabelle leuk, leuker dan Mirabel. De
-elle maakt het vrolijk

Als je de klemtoon op de -a- legt bij Mirabel is Mirabelle inderdaad handiger

De namen doen me denken aan namen die woonwagenbewoners hun kind geven. Dat is mijn eerste aaaociatie. 

Ik ken zelf een Sabrina en dat is een aardige vrouw.

Mirabel is een naam die niet vaak gebruikt wordt maar ook niet snel verkeerd uitgesproken of geschreven wordt.

Zelf zou ik geen van deze namen kiezen voor mijn kinderen.

Ik heb ook Encanto gezien maar was de naam Mirabel al vergeten.  Bij mij doet het een beetje denken aan mi-se-rabel - beetje negatief dus.  En Sabrina is voor mij die van boys boys boys in het zwembad.  Maar dat is generatie gebonden - dus dat gaat straks weer weg.  Uiteindelijk doet maar 1 ding er toe en dat is wat jullie leuk vinden.

Gewoon doen wat je mooi vindt en niet afgaan op wat anderen vinden. Laatst heeft er nog iemand met de naam Mercedes Heel Holland bakt gewonnen.... dus tja. 

Ik vind Sabrina en Mirabel(le) allebei gangbare, niet alledaagse namen. Dat vind ik een positief gegeven, zo zit je kind niet met 3 Sems of Emma's in de klas . En als je er nog niet helemaal uit bent, maar wel iets zoekt dat net zo klinkt, dan denk ik bijvoorbeeld ook aan Mirella of Elvira, of Sandrine. 

Polo1969 schreef op 20-02-2023 om 00:42:

Sabrina was toch ooit die sexpoes die het liedje 'boys, boys, boys' zong? Vandaar misschien dat er mensen zijn die het een ordinaire naam vinden.

Over de naam spellen. Ik heb een naam die zo goed als nergens voorkomt en moet hem altijd en eeuwig spellen. Op een gegeven moment is dat gewoon een automatisme en rol je het er direct uit als mensen je naam moeten opschrijven.

Ja daar denk ik ook aan bij die naam, net zoals ik aan een Nederlandse zangeres denk bij Mirabelle 

Boeit het echt wat de mensen hier op het forum vinden van de naam die je voor je kind wilt kiezen? Dat bepaal je toch gewoon helemaal zelf of met je partner. Ik vind wel iets van die namen maar denk niet dat het je wat brengt als ik dat hier schrijf. 

Als jij deze naam of namen mooi vindt, waarom niet! Sabrina is wel een meer voorkomende naam, ik moet aan de serie denken van de heks. haha.
Mirabel is mijn vraag hoe wil je het zelf uit. Mirabelle dan krijg ik de neiging om ook echt -le erachter aan te zeggen en bij Mirabel niet.

Zonnestraal1984 schreef op 21-09-2023 om 14:51:

Als jij deze naam of namen mooi vindt, waarom niet! Sabrina is wel een meer voorkomende naam, ik moet aan de serie denken van de heks. haha.
Mirabel is mijn vraag hoe wil je het zelf uit. Mirabelle dan krijg ik de neiging om ook echt -le erachter aan te zeggen en bij Mirabel niet.

Best kans dat haar dochter inmiddels al geboren is. Dit topic is namelijk al 7 maanden oud.

zou wel leuk zijn als we nog horen, welke naam het uiteindelijk geworden is.

Kies wat jullie mooi vinden, en vergeet de meningen van anderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.