Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wat vinden jullie van de namen Sabrina, Mirabel en Mirabelle?


Zelfs met een heel eenvoudige naam gaat het mis. Is het Kees of Cees,  Anne of Anna.

Kies een naam die jullie mooi vinden er zullen altijd mensen zijn die het niet mooi vinden of er een associatie bij hebben.

Origineel 
Iets anders dan roos
Sterre of lieke

Sabrina vind ik echt een prima naam. Ik ken ook een Nederlandse Sabrina.
Andere naam ken ik niet. Spreekt mij niet zo aan. Maar lekker doen wat jullie willen.

Mirabel(le) vind ik heel vrolijk klinken. 

En bij Sabrina doet de naam (ook al wil ik het echt niet), me echt denken aan de zangeres van het liedje Boys. En denk dat daar de ordinaire associatie mee gelegd wordt (tenminste voor mij). 

Lollypopje schreef op 19-02-2023 om 07:49:

[..]

Maar daar praten we dan niet over

Precies 🤣

Je moet kiezen wat je aanspreekt, ongeacht wat een ander ervan zegt. 
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar namen met hooguit 2 lettergrepen.

De enige die de naam mooi moeten vinden zijn jij en je partner. 

Kies gewoon een naam die jullie zelf mooi vinden. Als iedereen dezelfde naam zou hebben werd het ook onhandig. Met beide namen is niks mis in mijn ogen, al zou ik er zelf niet voor kiezen. Dat is gewoon een kwestie van voorkeur. 

Mira ook mooi!

@TO Ik zou gewoon een naam kiezen die jullie mooi vind. Bijna elke naam moet je wel een keer spellen, maar zolang je er geen super creatieve schrijfwijze aan geeft zal het wel meevallen.
Ik moet ook mijn naam spellen, maar zolang ik dat niet steeds opnieuw bij dezelfde persoon moet doen*, vind ik het niet heel erg. Alleen bij de Starbucks noem ik mijzelf Roos omdat ik er geen zin in heb 😂

*Op de basisschool had ik een leerkracht die mijn naam echt vrijwel elke keer verkeerd schreef. Was van de categorie is het een g of een ch en ze onthield het maar niet. Dat was wel irritant, maar toen ik elke keer als ze het fout deed een snoepje van haar kreeg kon ik er wel mee leven

Apiejapie schreef op 19-02-2023 om 08:31:

En bij Sabrina doet de naam (ook al wil ik het echt niet), me echt denken aan de zangeres van het liedje Boys. En denk dat daar de ordinaire associatie mee gelegd wordt (tenminste voor mij).

Die inderdaad. Die videoclip dat was in de jaren 80 (bij gebrek aan internet) het hitsigste wat er voor puberjongens te zien was .

LostJellyfish83

LostJellyfish83

19-02-2023 om 10:36

Apiejapie schreef op 19-02-2023 om 08:31:

Mirabel(le) vind ik heel vrolijk klinken.

En bij Sabrina doet de naam (ook al wil ik het echt niet), me echt denken aan de zangeres van het liedje Boys. En denk dat daar de ordinaire associatie mee gelegd wordt (tenminste voor mij).

😂 ja dat! 

En ik ken een Sabrina en dat is echt een enorm ordinair mens, dus met die naam komt het nooit meer goed voor mij. Arm kind, was dan ook mijn eerste gedachte bij deze vraag. 

Gewoon doen wat je leuk vindt! 

En ja, mensen hebben associaties met namen omdat je meestal wel aan iemands smaak kan zien waar je hem/haar ongeveer moet indelen. Dat geldt voor alles waar we iemands smaak uit kunnen afleiden. Je uiterlijk, je auto, de muziek die je mooi vindt, de namen van je kinderen ... het weerspiegelt allemaal wie je bent. Dus als jij zelf niet asociaal bent (wat dat ook precies mag wezen), is de kans dat de namen die je mooi vindt asociaal zijn, ook vrij klein. 

Ikzelf associeer Sabrina, Mirabel en Mirabelle in elk geval niet met asociaal. Overigens ook niet met andere uitersten zoals zweverig of bekakt. Gewoon alledrie normale namen. Sabrina vind ik alleen wat kattiger overkomen, maar daar is ook niks mis mee. Als ik persoonlijk tussen deze namen moest kiezen, zou ik voor Mirabel gaan. Dat klinkt voor mij gezellig en vriendelijk, maar ook een beetje stoer. 

En weet je, welke naam je ook kiest als ouders omdat het jouw smaak is, uiteindelijk is je kind degene waarmee mensen zo'n naam gaan associëren. Op die manier kan de meest degelijke kaknaam een asociale indruk gaan geven. Of andersom. 

Mirabel doet mij op een of andere manier aan een zangeres uit Volendam denken. Hoe kom ik daar nu bij?

ik vind Mirabel wel echt heel apart, dan zou ik liever voor Sabrina gaan. Wat vind je man eigenlijk?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.