Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wegen jullie jezelf?

ik heb geen weegschaal dus ik kan mijzelf niet wegen. Zal ik een weegschaal kopen ? Bij de vk staat er wel eentje maar daar wordt ik ook niet gewogen en zo vaak ben ik niet bij de vk.

En heeft het nut om het te volgen ? Ik eet niet meer dan normaal, ik beweeg wel veel minder en heb de indruk dat ik een kilo'tje of 2 ofzo ben aangekomen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chantal

Chantal

31-12-2008 om 11:49

Schijnt niet nodig te zijn?

Bij mij eerste zwangerschap zat ik bij een andere VK. Die woog ook niet, en zei dat het niet nodig was, omdat gewicht niets zegt. Alleen als het te extreem wordt (meer dan 20 kg aankomen ofzo), ket je het in de gaten houden. Nu heb ik een andere VK, en die weegt wel. Geen idee of het belangrijk is...

Groetjes,
Chantal

Nee

Nee dus. Wij hebben een weegschaal in de badkamer en daar ben ik wel eens op gaan staan maar ik hou het niet echt bij. De vk ook niet trouwens.

Ik zie aan mezelf dat mijn buik gestaag uitdijt maar dat ik er voor de rest niet echt anders uitzie, mijn buik is ook niet idioot groot (nou ja, ik vind van wel, maar dat schijnt zo te horen ) dus het zal allemaal wel.

In het begin kwam ik trouwens niet aan (viel zelfs iets af), maar mijn gewone broeken gingen evengoed niet dicht.

Als je opzwelt als een ballonnetje dan trekt je vk wel aan de bel. Ik zou er geen weegschaal voor aanschaffen denk ik.

Groeten,

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

31-12-2008 om 12:16 Topicstarter

Hmm

ik ben wel bij de vorige van 48 kilo naar 71 gegaan, heeft ook wel een tijd geduurd voordat het er weer af was. Maar ik heb niet de indruk dat vaker wegen iets gaat uitmaken, ik bedoel je valt niet af door jezelf te wegen, het komt toch zoals het komt. Als ik nu gewoon normaal blijf eten en straks weer ga zwemmen dan doe ik niets geks.

nou ja, ik heb ook geen idee wat een weegschaal kost.

Kosten

een weegschaal heb je al voor een paar tientjes, dus daar hoef je het niet om te laten.
Maar ik denk ook dat je er verder weinig aan doet, veel aankomen of niet. Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel ik de vorige keer ben aangekomen; ik neem aan niet zoveel omdat ik een vrij kleine buik had, maar dat kan ik wel helemaal mis hebben. Ik heb er in elk geval niks bijzonders voor gedaan of gelaten. En zeker niet gesport, want ik kwam ook die keer voortdurend lucht tekort.

De narigheid voor jou is natuurlijk dat je van jezelf zo klein en licht bent (48 kilo! ik betwijfel of ik dat gewicht ooit gehad heb sinds de lagere school), dat alles wat je aankomt er ook nog eens veel indrukwekkender uitziet dan bij iemand die met 70 kg is begonnen.

Maak je niet dik - o nee, geen handige tip in dit verband

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

31-12-2008 om 12:38 Topicstarter

Misschien

toch wel goed dan om het elke week bij te houden, als je opeens in een week veel aankomt kan je aan de bel trekken. Ik zal even kijken wanneer ik zin heb om zo'n ding aan te schaffen, dan ga ik het wel in een grafiekje bij houden. Ach ja, ik ga mij ook niet dik maken inderdaad

He!

Ik ben in geen maanden hier geweest, dat moet ik toegeven. Vandaag dacht ik aan het jaarlijkse oliebollendraadje en terwijl mn beslag staat te rijzen log ik even in. Wat zie ik? Manda zwanger! Geweldig nieuws! Gefeliciteerd joh, ik wens je een fijne zwangerschap en een prachtig beebje. En Temet verwacht ook gezinsuitbreiding in 2009, super zeg! Ik ga nog eens even verder snuffelen geloof ik

Tink

Tink

31-12-2008 om 15:49

Niet nodig

Ik moest het alleen zelf een beetje bijhouden aan het eind van de zwangerschap, maar dat kwam omdat mijn bloeddruk toen wat steeg en ik ietsje eiwit in de urine had. Toen vond de gyn het slim om elke dag even te wegen en te kijken of ik niet opeens bv. een kilo aankwam. Als dat zo was moest ik bellen (dan hou je vocht vast).

Miss M®

Miss M®

31-12-2008 om 20:18

Geen nut inderdaad...

... maar ik woog me elke week wel. Gewoon thuis op m'n oude vertrouwde weegschaal en keek elke week lijdzaam toe hoe ik langzaam en gestaag aankwam... :-S
Vond het gewoon 'interessant' om te zien hoeveel ik aankwam. Niet als graadmeter ofzo.
Bij de verloskundige werd ik wel altijd gewogen.
Als ik jou een beetje ken uit sommige draadjes waarin jij meeschrijft, denk ik dat je het wel leuk zal vinden om een weegschaal in huis te hebben
Fijne zwangerschap nog!
Groetjes, Miss M.

Nee geen nut

Je weet toch niet wat het evt extra gewicht nou is: eigen vet, vruchtwater, baby, vocht dat je vasthoudt...
Het zegt dus eigenlijk niks en ik zou speciaal voor je zwangerschap geen weegschaal aanschaffen!

mama van Linde

mama van Linde

03-01-2009 om 12:58

Leuk voor jezelf om te weten

Bij mijn eerste zwangerschap moest je bij de vk nog 'verplicht' op de weegschaal. Nu bij de tweede hoeft dat niet meer, maar ik doe het toch. Gewoon om te vergelijken met de eerste keer, vind ik zelf leuk. Ik ben dit keer lichter begonnen, maar de gewichtstoename verloopt evenredig aan de vorige keer. Toen ben ik uiteindelijk 20 kilo!! aangekomen, als ik het niet op de weegschaal had gezien zou ik nooit geloofd hebben dat ik zo zwaar was

Wegen

ik heb het wel gedaan en ben nu dus ook al 20 kilo aangekomen(ben 36 weken zwanger), als ik kijk naar onze weegschaal. Op de weegschaal bij de vk weeg ik veel meer! Doordat ik mn kleren dan aannheb en niet op vaste tijden weeg. Ik vind het gewoon leuk om te weten en indd het is onvoorstelbaar dat ik nu zoooooveel weeg. Verder heb je er niets aan.

Alette

Alette

08-01-2009 om 14:31

Wel

Ik wordt erg dun van zwanger zijn, wat mijn vermoeidheid (zwangerschapskwaal nummer 1 met stip) zeker niet ten goede komt. Ik weeg mezelf dus om het een beetje in de gaten te houden. Ben nu, 18 wk, 1 kilo aangekomen. Vandaar dat mijn gezicht nu al behoorlijk smalletjes begint te worden.

Manda Rijn

Manda Rijn

09-01-2009 om 17:03 Topicstarter

Ik heb er eentje gekocht!

goh wat een confronterend ding is het eigenlijk, ik heb sinds dochters geboorte geen weegschaal meer in huis. Ik weet in elk geval wat ik nu weeg, meer dan ik had verwacht/gehoopt Morgenochtend nog eens wegen zonder kleding.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.