Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Maureen T.

Maureen T.

07-10-2010 om 18:43

Zo lastig.. Nieuwe zwangerschap na overlijden kind

Hallo allemaal,

Ik ben Maureen en nieuw op het forum.

Januari 2005 is mijn tweeling geboren. Tijdens de bevalling werd duidelijk dat er sprake was van het twin-to-twinsyndroom waardoor één van de kindjes een groeiachterstand had en andere aangeboren afwijkingen.
Ons meisje Fenne heeft maar 2 uur kunnen leven, toen konden de doktoren niks meer voor haar doen. Dit was een erg zware en moeilijke tijd voor ons. Het verlies van ons ene meisje maar aan de andere kant ons prachtige meisje Luna die het zó goed deed.

Na een paar jaar besloten we dat we toch nog wel graag een broertje of zusje voor Luna wilden waarmee ze kon spelen.

Toen we er achter kwamen dat ik zwanger was waren we dolgelukkig! Bij de echo bleek het echter dat we weer zwanger waren van een tweeling! Aan de ene kant is het fantastisch dat we ons gezin kunnen uitbreiden met twee kindjes, maar ik ben ook zó bang dat het weer mis zal gaan. Ik vind het heel moeilijk hoe ik hier mee om moet gaan..
Wie heeft er tips waardoor ik meer kan genieten van de zwangerschap?

Liefs,
Maureen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maureen

Om te beginnen... ik vind het al heel wat (gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens) dat je naar een weg zoekt om te genieten van de tweede zwangerschap. Ik ken veel vrouwen die in de rats zitten door een eerder doodgeboren kind, of een heel zware eerste bevalling, of zwangerschapsvergiftiging bij de eerste enzenz.
Mij is het ook maar gedeeltelijk gelukt. Ik heb geen dagboek bijgehouden, weinig opgeschreven, bij mijn laatste zwangerschap omdat ik zo zenuwachtig was (veel miskramen gehad) en bang voor de bevalling. Achteraf vind ik dat echt jammer, en toen mijn schoonzusje 'bangzwanger' was van de tweede (na zware zwangerschapsvergiftiging bij de eerste) heb ik haar op het hart gedrukt om wel te genieten.. ze at iedere dag een lepel zout, da's moderne mode om vergiftiging te voorkomen. Zie je 't voor je... als je die lepel op hebt ben je allang blij dat je dat de rest van de dag niet meer hoeft te doen.

Ik heb wel heel bewust ervaren hoe speciaal het was dat er nog een keer een kind in me groeide (dat nu naast me op de bank zit, 20 kilo weegt en al kan lezen... oh ja, en heel knuffelig is...). Dat lukte wel.

Ik denk dat het gewoon gaat lukken bij jou, als je nu al zo ver bent. En wat ontzettend mooi dat er toch nog kinderen bijkomen bij jullie! Gefeliciteerd en een heel mooie zwangerschap gewenst.

PS En wat de bevalling betreft: ik heb van meer vrouwen gehoord dat ook dat heftig kan zijn, dat er herinneringen boven komen. Mijn man was daar ook heel zenuwachtig voor. Maar uiteindelijk, en ook dat heb ik van veel anderen gehoord, kan ook die bevalling een heel mooie en helende ervaring zijn. En die opluchting, dat het voorbij is en dat het gelukt is... die is echt onbeschrijfelijk mooi! Dat gevoel kan je vaak nog heeeeel lang vasthouden.

Dat hielp bij ons dus niets

Het focussen op wat er de eerste keer fout was gegaan. Onze voortplantingstoestanden hadden me nu juist laten zien dat je je nergens op kan vastpinnen. Het feit dat heeft kunnen gebeuren wat wij toen al hadden meegemaakt (kans ver lagere dan 1:100) maakte dat we gewoon weinig vertrouwen hadden. Het uitsluiten dat iets zich zou herhalen liet alle ruimte over voor andere zeldzame toestanden.

Maar ik weet niet of Maureen daar anders over denkt.

Maureen T.

Maureen T.

13-10-2010 om 18:01

Bedankt allemaal!

Hallo,

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Het is een twee-eiige tweeling, wat natuurlijk een beetje gerust stelt omdat er dus niet weer hetzelfde kan gebeuren. Maar bij een tweeling kunnen er zo veel andere dingen nog mis gaan dat ik me er toch niet erg gerust mee kan stellen.

Ik ben nu 6 maanden, dus al best wel ver. En ik probeer nu goede rust te vinden. Ik ben lekker thuis, leuke dingen doen met Luna. Genieten van dingen als de babykamer klaarmaken en leuke dingen kopen. Verder doe ik nu ook zwangerschapsyoga. De goede bijwerkingen heb ik nog niet helemaal gevonden maar dat gaat misschien nog wel komen.

Het wordt trouwens een jongetje en een meisje, vinden wij zelf erg leuk. Al hoop ik natuurlijk vooral dat alles goed gaat! Wie heeft er nog leuke namentips voor bij Luna?

En weet er verder nog iemand goede tips om lekker te ontspannen?

Liefs,
Maureen

Ah namentips

Altijd leuk!
Latijnse namen:
Hier een Felix.
Wij hadden ook Juno voor een meisje als optie, net als Luna trouwens..

Gefeliciteerd iig ! En succes ook.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Inkoppertje

Maureen, wat leuk om nog meer van je te horen. Wat fijn dat je al zes maanden bent.

Voor die namen moet je het bij planeten houden, als je al met Luna begonnen bent. Juno inderdaad, en dan nog een planeet voor een man. Of je doet er een Sterre bij.

Het leuke van de naam is dat dat een van de weinige dingen is die je helemaal zelf bedenkt en ook een van de weinige dingen waar je je kind nog alle gelukswensen mee kunt geven die je maar wilt. Ik zou dus zeker ook op de betekenis van de namen letten.

Tips voor ontspannen: ga op de bank liggen. Handen op e buik. Heel rustig ademen. En dan die twee daar lekker laten bewegen.. wat wil je nog meer!

Casper, Oscar, Fere, Fenna, madelief ook erg leuk maar heel anders ..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maureen T.

Maureen T.

14-10-2010 om 16:39

Namen

Bedankt voor de namentips. Juno vinden wij ook erg leuk!
We willen het niet alleen op planeten ed houden, aangezien onze andere dochter Fenne heet dus we daar al van afgeweken zijn.

Zelf vonden we Timo, Mees en Kai leuk voor een jongen en Nova, Yenthe, Jolijn, Amélie of Juno voor een meisje. We vinden ze alleen niet allemaal even leuk bij de andere. We zijn er nog niet helemaal uit! Wat vinden jullie het leukst?

Met mijn zwangerschap gaat het nu iets beter heb ik het idee, ik kom beter tot rust. De ene dag vind ik het heerlijk om zwanger te zijn en kan ik er echt van genieten, terwijl het een volgende dag helemaal de andere kant op kan slaan. Herkent iemand dit?

Vandaag zijn Luna en ik bij het graf van Fenne geweest waarbij ze heel vastbesloten zei: Mam, de baby's in jou buik blijven gewoon allebei bij ons, he!? Een erg treffende zin op dat moment..

Bedankt voor alle lieve reacties!
Liefs,
Maureen

Maureen

Ik vind Juno ook zo leuk omdat er een mooie betekenis achter zit en... klinkt triviaal maar toch... de naam eindigt niet op een a. Ander groot voordeel: het is een naam die oorspronkelijk voor een vrouw is. Heel veel namen zijn afgeleid van mannennamen. Bijna alle. Juno niet.

Mijn zoon zat in een groep met isa, osa, luka, oda, mara en maya... je ziet waar ik naartoe wil.

Lekker dat je nu kan genieten. En dat het wisselt herken ik ook heel erg. Ik ben wel benieuwd of nog andere mensen zich met bevallingservaringen melden.. dat is toch ook heel spannend. Voor ons was die geboorte een bevrijding, alsof er een last van ons af ging. Maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn!

Nova en kai

vind ik perfect passen bij de namen van je oudste kindjes. Al vind ik Sterre er ook mooi bij passen.

Tja niets zo persoonlijk als het kiezen van een naam voor je kindje hè.

Ik wens je veel succes de komende 3 maanden.

guera

guera

17-10-2010 om 13:45

Ik zou geen thema doen

ik vind thema namen altijd een beetje 'lachwekkend'. Komt vaak langs aan de bar. Luna en Sterre, Mees en Merel, Maud en Jasmijn, Ik zou het niet doen, maar wie ben ik

Iets korts erbij bij Luna is leuk. Mick? Bente? zoiets?

Ik hoop dat het genieten steeds meer lukt en anders hoop ik dat het aceepteren dat het genieten heel moeilijk is, beter lukt. Dat is ook een keuze. Niet strijden om te willen genieten, maar accepteren dat het even anders is....
Sterkte!

Goed klinkende combinatie van

voor- en achternaam vind ik belangrijker. Daar moeten ze hun hele leven mee. Met brusjes misschien 15 - 20 jaar.

Verschil met vroeger

Da's een goed punt van Shonagh. Daarnaast: de voornaam is veel belangrijker geworden omdat je in het werk eigenlijk altijd met de voornaam wordt aangesproken.
Voor ons een reden voor duidelijke, makkelijke maar toch niet al te veel voorkomende namen die mensen in 1 keer kunnen onthouden.

Wel trouwens de fout gemaakt om oudste een typisch Hollandse naam te geven die in het buitenland op 1000 andere manieren wordt uitgesproken.. nou ja.. benieuwd hoe hij dat later gaat oplossen. We hebben veel familie in het buitenland dus hij merkt er nu al veel van.

soepstengel

soepstengel

19-10-2010 om 19:14

Leuk namen!

toen ik het berichtje las dacht ik meteen aan timo en toen stond het er,leuk!
Ik vind bij Fenne en luna; Timo en nova erg mooi.

bertje1

bertje1

24-10-2010 om 22:21

Waaaa geen lepel zout nemen!

ik lees hier dat er een nieuwe methode is om zwangerschapsvergiftiging te krijgen een lepel zout eten per dag... dit doen mensen toch niet echt hoop ik.... doe dat niet! je krijgt vreselijk veel zout binnen, super slecht voor je nieren... bovendien zelfs gevaarlijk.

Bertje

Verdiep je er eerst even in voordat je erover praat.
Is al een hoop over gepubliceerd. We hebben het over een heel ernstige aandoening (zwangerschapsvergiftiging) en de mensen die dat doen doen het onder begeleiding van een gynaecoloog. Die doen echt niet zo maar een hap uit de pot.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.