Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Rianne Nieuwenhuize

Rianne Nieuwenhuize

03-09-2012 om 12:42

Zwanger en waterpokken

Hallo dames, ik laat even een berichtje achter omdat ik me een klein beetje zorgen maak. Mijn dochter heeft sinds 2 dagen vermoedelijk waterpokken (bultjes en last van koorts). Ik ben sinds 9 weken zwanger. Nu heb ik wel de waterpokken gehad op mijn zesde, maar toch maak ik me een klein beetje zorgen omdat ik last van jeuk heb. Of is dit toch een zwangerschapskwaal? Ik hoor het graag van ervaringsdeskundigen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even

de huisarts of verloskundige bellen !

Valkyre

Valkyre

03-09-2012 om 14:10

Inderdaad

Wat Manda zegt. Het zekere voor het onzekere. Jeuk is wel een bekende zwagerschapskwaal, maar toch even vragen.

Valkyre

Valkyre

Valkyre

03-09-2012 om 14:10

Enneh

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Valkyre

Geen zorgen

Als je al een keer waterpokken hebt gehad ben je beschermd en kan je het niet opnieuw krijgen.

Hier de info van het RIVM over waterpokken, ook in combinatie met zwangerschap. http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Ziekten_Aandoeningen/W/Waterpokken/Waterpokken_en_zwangerschap

Gefeliciteerd met je zwangerschap

skik

Egel

Egel

05-09-2012 om 17:08

Ehm, nou ...

Er lijkt me inderdaad weinig reden tot zorgen, maar het is niet zo dat iedereen altijd volledig beschermd is als 'ie vroeger waterpokken heeft gehad.
Ik bijvoorbeeld, had het hevig toen ik 6 was. Mijn kinderen kregen het op jonge leeftijd (1 en 2,5) en zelf was ik toen 30 en kreeg het opnieuw. Wel licht. Paar plekken, nauwelijks verhoging.
Sorry, stress is natuurlijk ook niet goed.
Gefeliciteerd met de zwangerschap !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.