Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Ano

Ano

18-01-2011 om 19:26

Zwanger na miskraam

Hallo allemaal,
Ben weer zwanger na een miskraam in november... Ben eigenlijk wel erg in de zenuwen. Hoe kom ik de weken tot een 1e echo door? Durf het zelfs nog niet te melden bij vk of gyn...
Groetjes, Ano


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ano

Ano

02-02-2011 om 16:33

Blugh

Vanmorgen ineens duizelig, gaat de hele dag al een beetje door. Verder de hele tijd het gevoel dat ik een lichte buikgriep heb. Beetje misselijk, maar niet te erg, meer een weeig gevoel. En onrustige darmen, met het gevoel dat ik aan de d ga... En ik heb het steeds zo snel koud.

De vraag is alleen: word ik ziek of zijn het de bekende kwaaltjes..? Ik herken het niet zo van eerdere zwangerschappen.

Massi Nissa

Massi Nissa

02-02-2011 om 19:57

Ja hoor

Dat zijn precies de klachten waarmee ik drie maanden rondliep (al waren ze verder niet heel heftig, hoor): beetje wankele darmen, duizelig, wee gevoel, continu koud. Is later allemaal wel weer overgegaan behalve de duizeligheid, die is gebleven.
Klinkt alsof je heel erg zwanger bent, Ano - lekker gevoel, he?
Groetjes
Massi

yonami

yonami

03-02-2011 om 16:55

Hier

vandaag de verloskundige gebeld, was gewoon zenuwachtigom daadwerkelijk te bellen maar het moest gewoon want ik word gek van de onzekerheid! Ze was zo lief en blij voor mij en ik maar steeds zeggen maar ik ben zo bang dat het niet goed is. Nou volgende week 9 februari heb ik de echo, kan er wel om huilen.Is voor mijn echt zoiets van erop of eronder maar ja zal er doorheen moeten. Gisteren had ik een redelijke dag voelde weer mijn borsten iets maar vandaag is het weer nop.Ik weet het niet ik zei al aan de telefoon wou dat ik superveel verschijnselen had want dit brengt de onzekerheid. En jij Ano nog steeds van die griepgevoelens die misschien wel zwangerschapskwaaltjes zijn? Nou ik hoop het voor je dat dat het is. Hoe ver ben jij nu eigenlijk? Groetjes Yonami

Ano

Ano

03-02-2011 om 18:07

Ik denk

Dat het wel verschijnselen zijn, al was het vandaag weer minder. Wel last van wat lage buikpijn weer, hopelijk een teken dat het goed groeit!
Ik zou nu op 6w3d moeten zitten. Als dat niet zo is, weet ik eigenlojk wel hoe laat het is...

Wow, 9 feb al een echo! Ik moet nog twee weken langer wachten... Ik hoop voor je dat het er allemaal goed uitziet.

yonami

yonami

07-02-2011 om 22:34

Ano

hoe is het met jou? We moeten elkaar wel op de hoogte houden hoor! Hier flink gespannen voor woensdag, vindt het echt eng maar ja dan weten we wel waar we aan toe zijn! De dagen zijn wisselend zo heb ik een redelijke dag en zo zit ik behoorlijk in de put. Ook heb ik volgens mij last van mijn blaas dus eerst morgen urine wegbrengen. Ook zit mijn kleinste op het moment onder de vlekjes en ja onschuldig zou je zeggen maar is het nu de 6e ziekte of de 5e of iets heel anders? ik pieker me suf want de 5e is gevaarlijk als je zwanger bent. Nou de dokter dacht de 6e omdat het niet op haar benen en armen zit en wat denk je vanavondzag ik het ookophaar benen. mwaah word er gek van! Ik hoop dat alles bij jou goed verloopt, ben benieuwd! Groetjes Yonami

Ano

Ano

08-02-2011 om 19:48

Yonami

Veel succes morgen en laat je weten hoe het is gegaan?

Hier gaat het best wel goed. Wisselend last van dingen, maar als het dan beter gaat., word ik weer onzeker. Terwijl ik juist gisteren het idee had dat het gewoon goed gaat. :-s

Vandaag had oudste een klasgenootje mee, is ook blijven eten, blijkt bij het ophalen dat dat hele gezin buikgriep heeft, heeft gehad of zich niet lekker voelt (de moeder die kwam ophalen). Dat had ik liever vooraf geweten, want ik ben enorm vatbaar voor buikgriep. Bah!

Dus nu ik me misselijk begin te voelen met wat maagpijn, ben ik dus bang dat ik de pineut ben en ook ziek word... En wat betekent dat voor die kleine in mijn buik..? Kan het daardoor niet misgaan? Help!

yonami

yonami

08-02-2011 om 22:29

dat ken ik bij alles nadenken o jee dadelijk wordt ik ook ziewk en dan, nou mijn urine was goed en ik ga er gewoon vanuit dat mijn dochtertje is onschuldigs heeft wat betreft haar vlekjes(anders kan ik er toch niets meer aan doen kan haar moeilijk uit huis bannen) Ja morgen de echo ben echt zo zenuwachtig ervoor en natuurlijk vandaag zo'n dag dat ik niets voel dus weer nare dingen denk. Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen kwalen wat me dus ook heel onzeker maakt. Vanavond hebben we het wel mijn ouders verteld het voelde zo fout dat ik het voor hen verzweeg en zij moeten morgen ook op de kids passen dus. Nou mijn moeder schrok volgens mij wel en mijn vader geloofde het niet. Volgens mij denken ze echt dat ik het erg vind(omdat het ongepland is) maar nee ik wil het zo graag. De twee oudste van mij weten het nu ook zij zijn al wat ouder 13 en 10 en ik weet dat ze het voor zich kunnen houden als het morgen niet goed is weten ze ook waarom mama verdrietig is. Nou ik hoop dat je morgen voor mij wilt duimen,ik moet om 17.40 dus kan de hele dag lekker stressen! Phoe morgenavond weet ik meer best eng! Groetjes Yonami

Ano

Ano

09-02-2011 om 10:29

Duimduimduim

Ik herken het wel dat t niet goed voelt het sommige mensen niet te vertellen. Mijn ouders weten het ook al.

Ik duim me suf voor je, kan je spanning zo voelen. Ik heb dat zelf ook al bij alleen het idee aan de echo en het wachten in de wachtkamer met allemaal blije dikke buiken... Ik schiet nu al in de stress, laat staan over twee weken...

Hoe dan ook, ik denk aan je en het MOET gewoon goed zijn, duimduimduim!

yonami

yonami

09-02-2011 om 14:08

Mis

nou Ano denk dat het duimen weinig nut zal hebben, heb net wat bloed verloren. Ben zo verdrietig ik bedoel als ik alles bij mekaar tel dan kan dit maar 1 ding betekenen. Ik wist het wel had constant dit voorgevoel. Heb net al aardig gehuild maar moet me proberen groot te houden de kids zijn thuis en wil ze niet laten schrikken. Al wel mijn vriend ingelicht en die probeert er nog een positieve wenk aan te geven maar dat helpt niet. Gek he uitgerekend vandaag misschien om me alvast voor te bereiden. Ik laat het vanavond nog wel weten als ik niet te overstuur ben. Groetjes Sandra

elinde

elinde

09-02-2011 om 14:27

Yonami

ik heb afgelopen zaterdag beetje bloed verloren. daarna niet meer. elke keer als ik naar de wc ga, buikpijn heb, enz. ben ik bang en zit ik in de stress.

heb sowieso al veel stress wegens thuissituatie met ex, dit doet geen goed.

wie weet gaat het nog steeds gewoon goed. bij 50% van de vrouwen komt bloedverlies tijdens zwangerschap voor denk ik dan maar.

ik ben nog steeds hele dag in de weer met borsten voelen.
ik denk aan je en hoop dat het allemaal meevalt.

Ano

Ano

09-02-2011 om 17:48

He getver

Ik hoop zo dat het toch nog goed zit...

Luna

Luna

09-02-2011 om 19:53

Yonami en elinde

Of het nou nut heeft of niet, ook ik duim voor jullie. Ik hoop zo dat dat bloedverlies niets betekent!!

Yonami

Ik duim ook mee, hoop dat alles toch goed is. Sterkte meid.

Asa Torell

Asa Torell

09-02-2011 om 20:24

Yonami

ik duim ook voor je! Ik hoop dat ik goed begrepen heb dat je vandaag de echo hebt, zodat je in elk geval weet waar je aan toe bent.

yonami

yonami

09-02-2011 om 21:08

Nou

ik ben nog nooit zo van slag geweest als nu, ik weet het niet meer! Ik zat in de wachtkamer al helemaal overstuur dus de verloskundige schrok echt toen ze mij zag en zei we gaan niet eerst praten meteen de echo. Nou ze konden geen handschoenen vinden voor de inwendige echo etc dus het duurde toch allemaal langer. Nou ze zag op de echo ook het bloedverlies dus dat bevestigde mijn bloedverlies maar wat zag ze nog meer een kloppend hartje! Ja echt het klopte maar of dit nu een miskraam wordt ofniet ja dat is nog onzeker. Het positieve is dat het bloedverlies voor het vruchtzakje zit dus we kunnen alleen hopen. Alleen nog iets wat raar is volgens de echo ben ik 6 weken en 1 dag en ik dacht 7 weken . Ja dat geeft mij ook niet zo'n fijn gevoel, ik weet namelijk precieus wanneer we sex hebben gehad en tja dan moet de bevruchting pas een week later hebben plaatsgevonden. Tja en het feit dat mijn borsten nauwelijks meergevoelig zijn maakt mij niet erg hoopvol. Maar toch het belangrijkste blijft en dat had ik niet verwacht, het hartje klopte!!!!! Jeetje heb nog nooit zo veel gehuild dan vandaag. Heb nog steeds bloedverlies(kon een paar dagen aanhouden) en ook wel kramp maar prober rustig te blijven(jaja). 22 februari weer een echo tenzij het daarvoor mis gaat of ik het niet vertrouw dan mag ik altijd eerder bellen. Ik heb zo'n schat van een verloskundige! Elinde meid bel anders ook de verloskundige ik weet het je maakt jezelf helemaal gek. Ik duim voor ons alledrie, voor Ano ook. Groetjes Yonami

Biene M.

Biene M.

09-02-2011 om 21:16

Yonami

Sterkte! Wachten tot 22 februari lijkt me nu wel heel lang, kun je niet al eerder terecht?

yonami

yonami

09-02-2011 om 21:58

dat klopt vind ik ook wel erg lang, denk ook niet dat ik het zo lang uithoud. Bel volgende week gewoon als ik echt gek word. Hoop alleen dat het bloeden en de krampen niet erger worden of te wel laat het aub stoppen. Groetjes Yonami Oh ja erg lief dereacties van allemaal doen me echt goed!

elinde

elinde

10-02-2011 om 17:08

Yonami

spannende tijden!!
toen ik zwanger van de eerste was heb ik 7 weken achter elkaar zwaar gebloed. nog erger dan mijn ongesteldheid.
oudste was dat!

mijn borsten zijn nog gevoelig. daar vestig ik al mijn hoop dan maar op.
morgen mag ik om 17.45 uur! dus ik wacht af.
de misselijkheid is nu omgeslagen in enorme eetdrang.
kon ik paar weken geen brood eten, kan ik nu wel een heel brood naar binnen werken.

het blijft allemaal onzeker, maar een hartje horen! dat is al heel wat waard. ik blijf hopen dat het voor ons alledrie goed afloopt en in september er drie mooie mensjes bij zijn!

als je gek wordt, gewoon eerder bellen hoor!
zegt de vrouw die het zelf niet doet!

Ano

Ano

10-02-2011 om 21:38

En? yonami

Hoe gaat t nu? Is het bloedverlies al minder?

Zelf heb ik nu weer zo'n onzeker gevoel. een paar dagen geleden dacht ik 't is gewoon goed', maar nu... Kweet t niet.

yonami

yonami

10-02-2011 om 22:35

Hier

echt zo'n rotdag gehad heb alleen maar gehuild. Volgens mij zoveel dat ik nu geen tranen meer heb. Ben erzo van overtuigd dat het fout is.Ja nog steeds bloedverlies en voor mijn gevoel best veel, oke de verloskundige zei dat dit nog best een paar dagen kon duren maar voor mijn gevoel klopt het niet dit tezamen met die ene week verschil in zwangerschapsduur zegt het mij dat het fout is. En het ergste is ik heb constant dat flikkerende hartje voor me voor mij gevoel is het een klein wezentje dat ondanks alles aan het vechten is zo van ik ben er nog. Maar ik heb me er eigenlijk bij neergelegd dat het fout is voor mij is het 99 procent zeker maar ja dat ene procentje spookt me ookconstant door mijn hoofd. En ik vind het eng ben steeds bang dat het loskomt als ik ergens ben. Vanmorgen was ik bij mijn zusje en heb helemaal overstuur vertelddat ik zwanger was en ook dat ik denk dat het fout zit, nou we hebben echt samen gejankt maar wel fijn even iemand die me begreep dat ook al is het ongepland dat het zoooo gewenst was. Mijn moeder en vader reageerde nogal raar en niet zoals ik gehoopt had en vanmorgen vroeg ze niet eens hoe het niet ging, dit deed me echt verdriet. Nou mijn zusje heeft daar wel wat van gezegd en ze zijn daar best van geschrokken. Mijn moeder staat normaal altijdvoor me klaar maar zezit zelf niet lekker in haar vel en ze waren ervan geschrokken dus de reactie was niet echt leuk. Maar ze kwam echt met een enorme bos bloemen en ze heeft me een paar keer gebeld of ik niet boos ben dus nou ja iedereen maakt fouten. Nou ik ben in ieder geval van plan om maandag weer te bellen voor een echo want 2 weken houd ik echt niet vol! Ano en elinde ik ga voor jullie enorm duimen, ik geloof echt niet dat het fout zit bij ons alledrie. Bij jullie gaat het vast goed! Moet gewoon. Groetjes Yonami

elinde

elinde

11-02-2011 om 19:19

Yonami

ik kan me het verdriet voorstellen. ik hoop dat het goed gaat! leef met je mee.

Ik heb de echo gehad. moet begin maart voor termijnecho.
ben nu 7 weken en 6 dagen zwanger (circa).
wel gek om zo kindje te zien groeien. vorige keer niets te zien. en nu kindje met hartje dat snel klopt.

hoop dat alles voor ons goed zal gaan!
hoop ook dat je bloeding snel stopt!

Ano

Ano

11-02-2011 om 21:11

Yonami

Ik hoop echt dat je ernaast zit, maar vaak is je gevoel wel juist. Toch blijf ik heel hard duimen dat het toch goed gaat. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je niet twee weken wilt/kunt wachten op de volgende echo. Zeker bellen als je eerder wilt gaan, dat moeten ze toch begrijpen?

Ano

Ano

11-02-2011 om 21:14

Elinde

Wat fijn voor jou dat het er goed uitziet. Op naar de volgende echo.

Ik ben aan het aftellen, nog twee weken... Wat duurt dat lang en wat ben ik bang dat het toch ineens snel blijkt te zijn omgegaan. Durf eigenlijk helemaal niet! Beetje idee van kop-in-het-zand. Zolang ik niks weet, kan ik gewoon denken dat het goed gaat. En misschien is dat ook echt wel zo. Ik hoop het zo!

elinde

elinde

12-02-2011 om 10:25

Ano

ik ben echt hele dag mijn borsten aan het voelen. voel me onzeker, maar aan de andere kant ook een soort rust.
tja als het misgaat kan ik er niets aan doen.

ik heb ook nog veel last van kwaaltjes, misselijkheid enz.

maar als ik buikkrampen heb, dan denk ik weer o jee!

ik hoop voor ons allen dat het allemaal goed zal gaan.

yonami

yonami

12-02-2011 om 18:51

Mijn droom

is over. Nog steeds heb ik erge bloedverlies en gisteravond had ik zo'n erge pijn in mijn buik, toen ik vanmorgen opstondwas het bloed overal door heen gegaan en zat er een enorme stuk bij. Dit is het dacht ik verdriet maar ook opluchting. Ik wil het zo graag gaan afsluiten. de krampen waren ook minder geworden maar nog wel bloed. ik heb de verloskundige gebeld en mocht gelijk voor een echo. En nee hetzit er nog steed, geen hartactie meer maar dat wist ik van binnen al maar ik had zo gehoopt dat het nu achter de rug was maar nee het ergste moet nog steeds komen. Heb steeds krampen en bloedverlies maar dit kan dus nog wel een aantal dagen duren. Ik vind het allemaal zo oneerlijk waarom moest ik ongepland zwanger worden als het toch fout gaat. Ik wilde het zo graag en voel de pijn zo erg van het moeten afstaan nu. Waarom woensdag een hartje zien? Voel me zo gestraft worden! Weet niet die gevoelens zullen er wel bij horen maar ik vindze niet leuk. Lieve Ano en Elinde ik wens jullie een super zwangerschap en hele mooie lieve baby"s toe. Geniet ervan, stilletjes ben ik jaloers hoop niet dat jullie dat erg vinden. Liefs Yonami

kaatje1972

kaatje1972

12-02-2011 om 20:06

Yonami

Een dikke virtuele knuffel. Ik vind het zo erg voor je. Heel veel sterkte!

Asa Torell

Asa Torell

12-02-2011 om 21:21

Ach yonami

Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte!

dc

dc

12-02-2011 om 21:35

Yonami

Heel veel sterkte. En als je erover wil praten, kom vooral terug.

Ik vond na mijn miskraam dat iedereen de eerste weken heel veel begrip had, maar de meesten toch wel een beetje vonden dat het na een maandje over moest zijn (zeker toen ik weer zwanger was), en toen begon ik juist behoefte te krijgen om erover te praten.

Biene M.

Biene M.

12-02-2011 om 22:04

Yonami

Wat verdrietig, sterkte.

yonami

yonami

12-02-2011 om 22:04

Dank

jullie voor jullie lieve woorden ik merk dat ik me op het moment zelf groot probeer te houden en het probeer te doen alsof het niet zo erg is maar dan zit ik all you need te kijken en dan isdaar een stel met een echo in de handen en dan breek ik, ja ik heb ook zo'n foto maar alleen niet met goed nieuws. En ach ik moet niet zeuren hoeveel vrouwen kunnen geen kinderen krijgen en ik heb 3 schatten van kinderen,mijn zoon al op een leeftijddat hij me vanmorgen een knuffel gaf toen ik zei dat er geen broertje of zusje kwam en zei mam het geeft niet en dan mijn kleinste poppetje die nu af en toe zegt mama hou van jou en mijn middelste dwarse griet die mij aankijkt en ik weet jij snapt het ook. Maar toch mijn lichaam en hart schreeuwt nu gewoon om dat kleinemensje dat toch aanwezig was. Ik weet dat het nog moeilijk wordt omdat het zwangerzijn waarschijnlijk niet meer terugkomt en ik echt afscheid moet nemen en ik hoop echt dat het zo loskomt en ik het kan afsluiten. Liefs Yonami

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.