Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Ano

Ano

18-01-2011 om 19:26

Zwanger na miskraam

Hallo allemaal,
Ben weer zwanger na een miskraam in november... Ben eigenlijk wel erg in de zenuwen. Hoe kom ik de weken tot een 1e echo door? Durf het zelfs nog niet te melden bij vk of gyn...
Groetjes, Ano


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elinde

elinde

18-03-2011 om 09:32

Ano

hoe is het nu??

yonami

yonami

19-03-2011 om 22:20

Goh

ik vroeg meal het zelfde af, Ano hoe is het met jou? Elinde voel jij je al wat beter wat betreft je zwangerschapskwalen? Groetjes Yonami

elinde

elinde

20-03-2011 om 16:25

Yonami

ja de kwalen zijn nu zo goed als gestopt. zere borsten zijn gebleven, maar misselijkheid is weg. ben alleen moe 's avonds.

hoe is het met jou?

yonami

yonami

20-03-2011 om 21:12

Elinde

fijn dat de meeste kwaaltjes tot het verleden horen! Moe maar ja dit is natuurlijk ook de 4e dus je bent ook veel drukker, jeetje je bent nu echt al 13 weken (heb ik toch goed he. Tja hoe het hier gaat heel eerlijk niet zo. Ben echt vaak zo verdrietig en dit komt voornamelijk denk ik omdat ik het gevoel heb dat niemand begrijpt hoe ik me voel en dat ik er echt verdriet van heb dat het fout is gegaan want het was toch niet gepland en ja misschien was het anders wel zwaar gehandicapt geweest. Ja duh misschien was het anders wel goed gegaan en was ik nu ook bijna 13 weken geweest! En ook met mijn vriend kan ik er moeilijk over praten hij weet niet goed hoe hij me moet troosten en in mijn ogen doet hij dat gewoon niet. Phoe best moeilijk allemaal maar om een groot verhaal kort te houde het komt erop neer dat ik zo graag alles terug zou willen draaien en dat het gewoon goed gaat dan. Maar ja het is niet zo en ik moet dit gaan verwerken. Ook mijn wens om zwanger te raken is er nog steeds maar ook dat stemmetje in mijn hoofd die zich afvraagt of dit wel zo verstandig is. Gek word ik er af en toe van. Maar genoeg over mij ik vind het fij voor jou dat het bij jou wel goed gaat, geniet ervan! Ik hoop dat je hier af en toe wat van je laat horen ben benieuwd hoe het gaat verlopen! Groetjes Yonami

dc

dc

20-03-2011 om 21:49

Yonami

Wat zou je precies willen dat je vriend doet? Vertel hem dat. In mijn ervaring is rouwen echt heel erg persoonlijk, en moeilijk in te vullen voor een ander.

En het maakt niet uit of je zwangerschap gepland was of niet voor je verdriet! Sterkte!!

Ano

Ano

21-03-2011 om 10:03

Lastig

Ik vind het moeilijk om te reageren, omdat ik nog steeds (of eigenlijk: weer) erg onzeker ben, met een reden:

Na een perfecte echo heb ik een bloeding gekregen (bij 13 weken!) en dat was echt wel heel onverwacht. Nog een echo gehad en nog steeds een druk bewegend kindje. Niet duidelijk waar het bloed vandaan komt, in elk geval wel uit de bm. Geen tekenen dat het mis aan het gaan is. Maar ik zit nu wel onder hoogspanning... Binnenkort weer een echo om te kijken hoe het dan gaat.

Denk je in de 'iets veiligere' periode te zitten, krijg je dit.. Natuurlijk realiseren we ons dat het op elk moment in de zwangerschap kan misgaan en ook bij de geboorte en daarna nog, maar toch...

Massi Nissa

Massi Nissa

21-03-2011 om 16:06

Ach ano

Wat kan ik me die spanning goed voorstellen. Ik hoop zo dat het allemaal onschuldig blijkt en dat je straks hoort dat het nog goed zit.
Groetjes
Massi

Ano

Ik val per ongeluk in je laatste posting. Ik wilde je even laten weten dat ik in mijn laatste zwangerschap heel hevige bloedingen heb gehad (met 18 weken), en dat die zs toch geleid heeft tot een gezonde baby. Het zegt natuurlijk niks over jouw situatie, maar toch. Het _is_ mogelijk, in mijn geval ging het om een kwaal die niets met de baby te maken had. Het kostte me indertijd heel veel moeite om moed te houden en in een goede afloop te blijven geloven. Toch springt ze hier vrolijk rond....ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het bij jullie ook zo goed afloopt!

Ano

Ik kan me je spanning heel erg goed voorstellen. Laat regelmatig een echo maken om jezelf gerust te stellen!!

Asa Torell

Asa Torell

21-03-2011 om 20:29

Ano

Wat naar, ik kan me voorstellen dat je onder hoogspanning staat . Sterkte tot aan de volgende echo.

Ano

Ano

22-03-2011 om 11:06

Anneque

Mag ik je ook vragen wat dan de oorzaak was? Bij mij komt het bloed wel 'bij de zwangerschap vandaan'. De reden is niet duidelijk. Kan een vaatje zijn dat gesprongen is, maar ook 100 andere dingen. Daar kom je dus nooit achter, denk ik dan.

Ano

Ano

22-03-2011 om 11:09

Regien

Hoe krijg je dat voor elkaar? Om regelmatig een echo te krijgen? In principe zou ik alleen nog de 20-weken-echo krijgen, maar dat duurt nog 7 weken...

Ik ben al heel blij dat ik deze week weer mag en hoop met heel mijn hart dat alles nog goed gaat met ons kindje. Het gekke is dat ik soms het idee heb dat ik het al een beetje kan voelen bewegen, maar kan dat wel bij 13 weken? Het is ook heel zacht en natuurlijk lang niet elke dag, dus echt zekerheid geeft het ook niet...

Ano

Bij mij was het ook niet duidelijk, bloed kwam idd uit bm/bmm, maar hoe het precies zat is nooit duidelijk geworden. Ben wel onderzocht natuurlijk. Uiteindelijk is er de term ectropion aan gehangen, maar de gyn zei erbij dat het een hypothese was. Omdat het bloeden na een aantal dagen stopte (ben paar dagen opgenomen in zh en heb daar absolute bedrust gehad) en de baby het goed deed, hebben ze het erbij gelaten. Heb wel rust moeten nemen en de de rest vd zs gedeeltelijk met ziekteverlof gegaan.
Wanneer krijg je weer een echo? Loop je bij de vk of de gyn? Ik zou vragen om meer echo's/hartje luisteren op grond vh feit dat je zo ongerust bent. Ik weet hoe slopend ongerust je kunt zijn, altijd bedacht op bloedverlies.

ik zie nu dat je deze week weer een echo krijgt. Nou gelukkig maar. Maar dan nog zou ik vragen om nog een echo tussendoor, 7 weken is idd afgrijselijk lang als je ongerust bent.

Ano

Ik ben onder behandeling bij een gynaecoloog in België en daar mag ik een echo zo vaak als ik dat wil, tot op zekere hoogte natuurlijk!
Fijn dat je deze week een echo hebt!

100%mama

100%mama

22-03-2011 om 19:06

Echo

Als je bij een gyn loopt zal je denk ik sneller een echo krijgen. Je staat onder meer medische begeleiding en uit ervaring weet ik dat de gyn sneller een echo zal maken dan een VK. Ik loop bij de gyn, ben 28 wk zwanger en heb gem. elke 4 wk een echo en ook omdat IK dat vraag...heb je in jouw geval, indien je nog bij de VK loopt geen indicatie om de verdere begeleiding bij de gyn te lopen?

elinde

elinde

22-03-2011 om 19:08

Yonami

ik kan me je verdriet, onzekerheid wel/niet zwanger voorstellen! wat eerder werd aangegeven verwerkt een ieder het op zijn/haar eigen manier. ik denk ook dat het voor mannen ook anders is.
ik had het dacht ik al eerder aangegeven. bij mij hielp het ontzettend om te schrijven. maar het is nu 13 1/2 jaar geleden en nog heb ik verdriet, maar kan het beter een plekje geven.gun jezelf de tijd! en laat het over je heen komen. het is verdrietig! en dat blijft het ook. jij bepaalt zelf hoe je het een plekje kan geven!

elinde

elinde

22-03-2011 om 19:12

Ano

fijn dat je reageert. ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt en onmachtig. ik zou toch ook elke keer maar weer om echo vragen. bij ons bij praktijk geven ze aan dat ik toch altijd wel kan bellen en afspraak maken. is toch niet niets bloedingen!!

voelen bewegen: dat heb ik ook al sinds 12 weken. niet elke dag en niet frequent. maar voel het wel.

ik hoop dat je je snel beter zult voelen en bloedingen zullen stoppen.

yonami

yonami

22-03-2011 om 21:44

Ach ano

Meidwat vervelend dat deze zwangerschap met zoveel spanningen moet verlopen! Echt vragen om extra cxontrole hoor, bij ons mogen vrouwen die zo onzeker zijn(na een miskraam ofzo)elke week langskomen om naar het hartje te luisteren dit is ook heel fijn ik bedoel je ziet het dan niet maar krijgt wel elke week een bevestiging dat het goed zit. Vraag hier eens naar. Ik hoop echt dat de rest van dezwangerschap wat fijner gaat verlopen. Dat voelen nou mijn derde voelde ik al met nog geen 11 weken en mijn verloiskundige zei dat dit echt kon. Ik hoop dat de tijd van genieten snel aanbreekt! Elinde lief van je dat je ook nog een berichtje aan mij richt, ja ik denk ook dat het voor mannen anders is. Daar komt bij dat mijn vriend moeilijk kan praten vooral in moeilijke situaties en dat is nu best moeilijk. Maar deze week is mijn eisprong en ja ondanks dat stemmetje proberen we het nu toch maar ben zo bang om weer teleurgesteld te worden. Maar ja we doen ons best hihi! Groetjes Yonami

Ano

Ano

23-03-2011 om 11:11

Anneque

Heb je meerdere bloedingen gehad in die zwangerschap of is het bij die ene keer gebleven? En moest je direct minder werken of kwam dat later in de zwangerschap pas?

Ik ga idd wel vragen of ik nog een of twee keer extra tussendoor mag voor een echo. Ben benieuwd of dat lukt...

Ano

Ja, meerdere keren, maar dat het zó ernstig was, duurde een paar dagen en dat is niet teruggekomen. Ben idd wel direct minder gaan werken, eerst nog een week thuis gebeleven na ziekenhuisopname, en vervolgens minder gaan werken.

Ano

Ano

23-03-2011 om 16:24

Anneque

Dat lijkt me wel eng, als het zelfs meerdere keren gebeurt. Ik vind deze ene keer al zenuwslopend.

Deed jij lichamelijk inspannend werk? Ik niet namelijk, zit vooral achter mijn bureau (behalve dan naar werk en terug lopen, bij elkaar 30 minuten en wat treinen). Het voelt dan zo gek om minder te gaan werken, want of ik nu thuis zit of op werk lijkt dan niet zoveel uit te maken. Behalve dan dat ik thuis ook kan gaan liggen. Maar ik wil natuurlijk ook geen risico nemen.

Vandaag iets meer gedaan (echt niet veel, klein stukje lopen) en heb meteen weer last van wat buikpijn. Maarja, als de gyn straks zegt dat ik gewoon weer volledig kan werken, heb ik weinig keus natuurlijk.

Wat ik dacht te voelen van ons kindje heb ik nu al twee dagen niet gevoeld, dus ik twijfel toch of dat het dan echt was. En als het dat wel was, zou ik me zorgen maken, wat weer nergens op slaat bij deze termijn. Tjongejonge! Morgen een zenuwendag. :-S

Ano

Was een dagje weg, vandaar late reactie. Nee, ik had geen lichamelijk zwaar werk, was wel redelijk wat in beweging (onderweg, op de fiets). Dat laatste heb ik dus ook aangepast: ben alles zoveel mogelijk met de metro gaan doen.
Heb je inmiddels een echo gehad?

Ano

Ano

25-03-2011 om 14:04

Ja!

Weer echo gehad en alles ziet er nog steeds goed uit. ))

Ik moet er wel rekening mee houden dat ik nog een keer bloed zou kunnen verliezen, maar daar is weinig over te zeggen. Ik moet nog wel rustig aan blijven doen, omdat ik snel last heb van buikpijn.

Ano

Dat is heel mooi, weer een goede echo! Hoop dat je dat wat moed geeft? Heeft de gyn/vk er nog iets over gezegd? Over de kans dat het goed blijft gaan oid?
Blijf idd rustig aan doen, ook al heb je een zittend beroep, het scheelt écht als je thuis even kunt gaan liggen zodra je je buik voelt. Ik had tijdens al mijn zwangerschappen veel last van harde buiken (ook een reden om minder te werken - in die andere zwangerschappen dan) en thuis zijn was écht rustiger dan op mijn werk zijn. Misschien speelt psychische belasting (op 't werk) ook wel mee, ik had in elk geval redelijk veel stress soms.
Hoe dan ook: ik hoop dat je verder een rustige, goede zwangerschap hebt!

Asa Torell

Asa Torell

27-03-2011 om 21:24

Wat fijn ano

Ik hoop dat het ook lukt om het vertrouwen weer een beetje te krijgen, en vooral dat het hierbij blijft natuurlijk met het bloeden!

Ano

Vroeg me ineens af hoe het nu met je gaat?

Ano

Ano

09-04-2011 om 09:41

Eigenlijk

Gaat het best goed. Alleen moet ik niet teveel gaan rondrennen, want dan krijg ik last van mijn buik, ook bij stress trouwens. Maar nu ik de baby af en toe kan voelen, ben ik wel rustiger. Over twee weken weer een echo.

Mooi

Houden zo! Heel herkenbaar, bij stress en drukte (lees: te hard werken en/of beweging) kreeg ik harde buiken, en bij meer rust namen die weer af. Duidelijk signaal van je lichaam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.