Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger na sterilisatie man


Fabia

Fabia

22-12-2022 om 12:33 Topicstarter

@titiv: ja precies... het voelt gewoon onrechtvaardig. Punt 1 schrik je je rot, punt 2 zit je vol hormonen, dan ga je een heel traject door wat ook niet in de koude kleren gaat zitten. Je moet overal je verhaal vertellen en bent dus al heel kwetsbaar en dan krijg je ook nog deze trap na. En dan heb ik nog het gevoel dat ik heel dankbaar ben dat hij me gelooft... maar tegelijkertijd denk ik dan: maar waarom moet ik dankbaar zijn? Ik heb niks fout gedaan.Het is dus allemaal heel dubbel en dan besef ik me dat wij gewoon een heel fijn huwelijk hebben... maar het zal je maar gebeuren dat alles hierdoor kapot gaat en de dokter dan gewoon zegt: ja het is steriel dus ja... 
Maar we gaan wel verder zoeken naar wat er nog anders of meer onderzocht kan worden. 
Ik hoopte alleen op tips hiervoor en ik heb al een aantsl nuttige dingen gelezen! 

Fabia

Fabia

22-12-2022 om 12:34 Topicstarter

@titiv: ja precies... het voelt gewoon onrechtvaardig. Punt 1 schrik je je rot, punt 2 zit je vol hormonen, dan ga je een heel traject door wat ook niet in de koude kleren gaat zitten. Je moet overal je verhaal vertellen en bent dus al heel kwetsbaar en dan krijg je ook nog deze trap na. En dan heb ik nog het gevoel dat ik heel dankbaar ben dat hij me gelooft... maar tegelijkertijd denk ik dan: maar waarom moet ik dankbaar zijn? Ik heb niks fout gedaan.Het is dus allemaal heel dubbel en dan besef ik me dat wij gewoon een heel fijn huwelijk hebben... maar het zal je maar gebeuren dat alles hierdoor kapot gaat en de dokter dan gewoon zegt: ja het is steriel dus ja... 
Maar we gaan wel verder zoeken naar wat er nog anders of meer onderzocht kan worden. 
Ik hoopte alleen op tips hiervoor en ik heb al een aantsl nuttige dingen gelezen! 

Fabia

Fabia

22-12-2022 om 12:37 Topicstarter

Bedankt Jonagold: inderdaad waarom ga ik dit hele verhaal hier posten als ik lieg.. Dan zou je het lekker laten rusten en snel eroverheen stappen ofzo.. 
Ik ga er zeker mee terug naar huisarts en gyn. Ik heb toch nog bij beide een controle afspraak

Fabia

Fabia

22-12-2022 om 12:49 Topicstarter

@decembermama : bedankt voor jouw reactie! 

Mijn vriendin werd ook zwanger van haar gesteriliseerde man. Dus 100% steriel klopt sowieso niet. Ze heeft een abortus ondergaan, omdat ze echt geen kind meer wilde. Heel verdrietig.

Roos55 schreef op 22-12-2022 om 12:06:

Internet zegt en ook eigen ervaring dat sterilisatie 100 procent veilig is .
Je wordt na 3 mnd gecontroleerd .
Jouw man is nu weer steriel verklaard dus de leiders zijn niet aan elkaar gegroeid.
Wat je trouwens ook echt heel zelden hebt.
Dus raar verhaal .


Goeie bron, "internet" En jouw eigen ervaring is met hoeveel personen? Of bedoel je een steekproef van n=1?

Echt ik nomineer dit graag als meest zinloze (en lompe) reactie van het jaar 

 

Fabia

Fabia

22-12-2022 om 12:56 Topicstarter

@ lizzylis: wat ontzettend verdrietig voor hen. Dat traject is echt heel zwaar. 

De tip van Jonagold om naar een academisch ziekenhuis te laten verwijzen vind ik een goeie. Alle expertise die je nodig hebt plus een groot netwerk van collega's.

Jippox schreef op 22-12-2022 om 12:55:

[..]


Goeie bron, "internet" En jouw eigen ervaring is met hoeveel personen? Of bedoel je een steekproef van n=1?

Echt ik nomineer dit graag als meest zinloze (en lompe) reactie van het jaar


Dat mag .

Zaadleiders die niet aan elkaar zitten maken je niet zwanger.
En wat over internet gezegd wordt als niet betrouwbaar.ook dat klopt niet 

TO, je hebt een fijne relatie. Je man vertrouwd je volkomen. Dat is toch de basis, dan hoef je toch te blijven zoeken naar hard bewijs ? 
Het lijkt me verspilling van energie. 

Lizzyliz schreef op 22-12-2022 om 12:54:

Mijn vriendin werd ook zwanger van haar gesteriliseerde man. Dus 100% steriel klopt sowieso niet. Ze heeft een abortus ondergaan, omdat ze echt geen kind meer wilde. Heel verdrietig.

Ook 5 jaar na dato net als TO ?

Fabia

Fabia

22-12-2022 om 13:24 Topicstarter

@ jippox: bedankt beetje support doet goed.
En het is ook sowieso niet100% veilig trouwens. Maar dan verwacht je daarna ook een klip en klare uitslag bij de man.. althans zo vol vertrouwen was ik..

Max88 schreef op 22-12-2022 om 13:06:

De tip van Jonagold om naar een academisch ziekenhuis te laten verwijzen vind ik een goeie. Alle expertise die je nodig hebt plus een groot netwerk van collega's.

Second opinie is altijd goed 

Jij weet toch dat je niet bent vreemdgegaan? En je man weet dit blijkbaar ook! Hoef je je niet dankbaar om te voelen inderdaad want je hebt niks verkeerd gedaan! Fijn dat je huwelijk zo vol vertrouwen is dat je partner hier ook zo over denkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.