Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger partner (nog)niet klaar voor.


Joszy schreef op 21-11-2021 om 18:51:

[..]

Ben jij nog nooit over iets van mening veranderd? Misschien is die man wel in paniek (wat ik me best kan voorstellen) en verandert hij van gedachten wanneer hij meer tijd heeft om er echt over na te denken, om samen de uitdagingen die hij ziet te bespreken enzovoort. Misschien ook niet, maar het nu al afdoen met; nee is nee lijkt me wel erg kort door de bocht!

Hoe langer er gewacht wordt, hoe hormonaler TO zal worden en hoe moeilijker ze wellicht tot een abortus te bewegen is. 

MRI schreef op 21-11-2021 om 19:40:

Ik ga iets zeggen wat misschien weinig populair is. Ik ben voor het recht van de vrouw om over haar lijf te beslissen. Ik ben ook heel blij dat ik nooit voor een abortus heb gekozen (en in mijn geval was dat best begrijpelijk geweest).
Maar soms bekruipt me ook het gevoel dat sommige mensen wel erg makkelijk over een abortus denken. Een vriendin van mij was zwanger geworden op een reis door Afrika. Ze was nog geen dertig en haar familie oefende zeer grote druk op haar uit om toch maar abortus te plegen. Ze heeft dat gedaan en nu, dertig jaar later, heeft ze daar nog verdriet van.
Kijk er zijn zoveel situaties waarbij het voorstelbaar is: ouders zijn jong, vrouw is verkracht, men heeft al veel kinderen en geen geld, men is zelf ziek.
Maar als je het al gehad hebt over samen kinderen krijgen en je wordt wat eerder zwanger om dan maar als man direct je partner tot een abortus uit te nodigen... ik heb me er niet tegenaan te bemoeien, maar ik vind dit echt lastig. En ook een geval van de heren, partner ts en hier op het forum, van er wel erg makkelijk over denken. Abortus is geen voorbehoedmiddel, er komt een mensje van als je het laat zitten, ook al is het nu wat celletjes.

Een mens die de zware verplichtingen van het leven aan moet gaan. Zo leuk en relaxt is de hedendaagse maatschappij niet. Als dan ook nog één van je ouders helemaal niet op je zit te wachten (en het uberhaupt niet aankan vanwege overprikkeling waar jezelf waarschijnlijk ook erfelijk mee belast wordt) is het nóg zwaarder. 

Poezie schreef op 22-11-2021 om 04:29:

[..]

Bezint eer ge begint.

Als je (nog) geen kind wil krijgen dan zijn daar genoeg middelen voor. Als je die niet gebruikt of verkeerd gebruikt neem je het risico dat je toch een kind krijgt en moet je niet piepen en gewoon je verantwoordelijkheid nemen.

Een abortus ís in dit geval je verantwoordelijkheid nemen. Een deels ongewenst kind op de wereld zetten is juist totaal onverantwoord. 

yette schreef op 22-11-2021 om 14:18:

Ik vind het nogal aanmatigend hoe hier steeds weer wordt gezegd dat deze man wel kan wennen. Denken jullie nou echt dat hij niet weet hoe lang een zwangerschap duurt en dat hij zichzelf niet heeft afgevraagd of het voor hem haalbaar is om er volgende zomer klaar voor te zijn? Hierboven ook weer zo'n uitspraak over mensen met ASS. 'Ze hebben vaak een klein zetje, lichte dwang nodig om iets nieuws aan te gaan'. Het gaat niet over reizen met de trein of het houden van een presentatie! We hebben het hier over de levenslange verantwoordelijkheid voor een kind!!!
Niemand van ons weet in welke mate deze man last heeft van zijn ASS. Het is heel goed mogelijk dat moeite met wennen aan ouderschap niet het enige is waar hij met zijn ASS tegenaan loopt. Wat dacht je bijvoorbeeld van blokkeren bij overprikkeling, de voortdurende onvoorspelbaarheid die een kind met zich meebrengt, je moeilijk kunnen verplaatsen in/begrijpen van een kind, het risico op erfelijkheid ( 35 tot 60 %), risico op eventuele angststoornissen (40% van de mensen met ASS heeft er in enige mate last van) die erger op kunnen gaan spelen vanwege stress door veranderingen of de enorme verantwoordelijkheid ... we hebben geen idee. Persoonlijk vind ik dat je zéker iemand met ASS die aangeeft de verantwoordelijkheid voor een kind niet aan te kunnen, beter serieus kan nemen.

Helemaal mee eens!

MRI schreef op 24-11-2021 om 09:56:

[..]

ja jij komt hier empathie vragen voor mensen met ASS of anderszins iets in het autistisch spetrum. Maar je hebt zelf geen greintje empathie voor de ander of de kant van de moeder. Als empathie alleen maar gevraagd of geeist wordt en niet gegeven is het slechts egoísme of op zijn best egocentrisme.
On topic ben ik het daarom wel met je standpunt eens dat je je kunt afvragen of iemand met zulke trekken goed vadermateriaal is. Maar dat betekent, voor mij, niet dat je een abortus moet plegen en het later opnieuw moet proberen want die ASS zal blijven.

Misschien met 'n volgende relatie die wél graag vader wil worden (en geen ASS heeft)

Miss-Pippi schreef op 23-11-2021 om 21:41:

[..]


Van ‘iemand lichtelijk dwingen richting ouderschap dmv een kind’ is totaal geen sprake. Jij doet echt steeds alsof TO stiekem met pil gestopt is en bewust zwanger is geworden en hem er in heeft geluisd.
Totaal niet aan de orde.
Ze hadden blijkbaar seks zonder de voorbehoedmiddelen op orde te hebben. Newsflash; daar kun je zwanger van worden ja.

De anticonceptie is toch echt de zaak van de vrouw (pil, mirena etc) Dat er een condoom naast gebruikt werd spreekt voor die man. 

Miss-Pippi schreef op 23-11-2021 om 21:45:

[..]

En nu is de zwangerschap er al. Die kun je ook niet even ‘poeffff’ ongedaan maken.

Je posts zijn echt behoorlijk ongepast.

Die kun je dus wél 'poeffff' ongedaan maken. Zeker in dit vroege stadium. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-11-2021 om 18:49

redbulletje schreef op 24-11-2021 om 18:13:

[..]

Hoe langer er gewacht wordt, hoe hormonaler TO zal worden en hoe moeilijker ze wellicht tot een abortus te bewegen is.

Dit kan echt niet RB. 

Uiteindelijk is de keuze altijd aan de vrouw zelf. Baas in eigen buik, als ze een abortus wil, maar ook als ze het kind wél wil houden. 

Ja, dat is oneerlijk naar de man toe, maar zíj is degene die het kind in zich draagt en daarom de enige die de uiteindelijke beslissing mag en kan nemen.

Jij, ik, wij, kunnen hooguit meedenken en verschillende opties voorhouden. Haar partner kan en moet zijn wensen, overwegingen en argumenten met haar delen. En vervolgens moeten zij liefst samen een beslissing nemen. Maar als zij het niet met elkaar eens worden, dan weegt haar wens het zwaarst.

TO, sterkte, met de beslissing en met de consequenties. Want linksom of rechtsom, jullie relatie zal voorgoed anders zijn.

Coreopsis schreef op 24-11-2021 om 18:49:

[..]

Dit kan echt niet RB.

Uiteindelijk is de keuze altijd aan de vrouw zelf. Baas in eigen buik, als ze een abortus wil, maar ook als ze het kind wél wil houden.

Ja, dat is oneerlijk naar de man toe, maar zíj is degene die het kind in zich draagt en daarom de enige die de uiteindelijke beslissing mag en kan nemen.

Jij, ik, wij, kunnen hooguit meedenken en verschillende opties voorhouden. Haar partner kan en moet zijn wensen, overwegingen en argumenten met haar delen. En vervolgens moeten zij liefst samen een beslissing nemen. Maar als zij het niet met elkaar eens worden, dan weegt haar wens het zwaarst.

TO, sterkte, met de beslissing en met de consequenties. Want linksom of rechtsom, jullie relatie zal voorgoed anders zijn.

Ja, tuurlijk heeft de vrouw vetorecht in dit soort gevallen, maar de man aanraden het nog even aan te kijken geeft hem een steeds slechtere positie natuurlijk. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

24-11-2021 om 20:44

Coreopsis schreef op 24-11-2021 om 18:49:

[..]

Dit kan echt niet RB.

Uiteindelijk is de keuze altijd aan de vrouw zelf. Baas in eigen buik, als ze een abortus wil, maar ook als ze het kind wél wil houden.

Ja, dat is oneerlijk naar de man toe, maar zíj is degene die het kind in zich draagt en daarom de enige die de uiteindelijke beslissing mag en kan nemen.

Jij, ik, wij, kunnen hooguit meedenken en verschillende opties voorhouden. Haar partner kan en moet zijn wensen, overwegingen en argumenten met haar delen. En vervolgens moeten zij liefst samen een beslissing nemen. Maar als zij het niet met elkaar eens worden, dan weegt haar wens het zwaarst.

TO, sterkte, met de beslissing en met de consequenties. Want linksom of rechtsom, jullie relatie zal voorgoed anders zijn.

Dat heeft ie gedaan maar dat was niet genoeg want volgens het gros hier moet hij eerst maar eens met een pro gaan praten om zijn niet populaire mening te herzien. De realiteit is nou eenmaal dat het scenario van een blije vader in spe en straks een leuk gezinnetje dat TO voor ogen had er waarschijnlijk niet in zit. TO kan uiteraard het kind gewoon krijgen maar dan zou ik verder niet meer op hem rekenen.

redbulletje schreef op 24-11-2021 om 18:55:

[..]

Ja, tuurlijk heeft de vrouw vetorecht in dit soort gevallen, maar de man aanraden het nog even aan te kijken geeft hem een steeds slechtere positie natuurlijk.

Een vrouw bepaalt of een man vader wordt, de man bepaalt of hij vader wil zijn. 

BlueFawn schreef op 24-11-2021 om 20:44:

[..]

Dat heeft ie gedaan maar dat was niet genoeg want volgens het gros hier moet hij eerst maar eens met een pro gaan praten om zijn niet populaire mening te herzien. De realiteit is nou eenmaal dat het scenario van een blije vader in spe en straks een leuk gezinnetje dat TO voor ogen had er waarschijnlijk niet in zit. TO kan uiteraard het kind gewoon krijgen maar dan zou ik verder niet meer op hem rekenen.

Ik geloof niet dat jij het concept communicatie hoog aanslaat. Relaties draaien er vaak om. Je lijkt niet te begrijpen dat het er niet primair om gaat dat hij zijn mening herziet. Het is de bedoeling dat ze uitwisselen wat ze voelen, denken, ervaren, hopen en vrezen, dat ze elkaar en zichzelf beter leren kennen. En dat ze dan hopelijk een beslissing kunnen nemen waar ze allebei vrede mee kunnen hebben. Of niet maar dan hebben ze het in ieder geval geprobeerd samen. 

Oekazes uitvaardigen en er dan vanuit gaan dat de ander die blindelingse opvolgt is in het algemeen niet bevorderlijk voor de verbinding en de intimiteit. Degene die dan moet luisteren, begrijpen en gehoorzamen wordt intens eenzaam in zo’n relatie. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

24-11-2021 om 21:25

Mija schreef op 24-11-2021 om 21:08:

[..]

Ik geloof niet dat jij het concept communicatie hoog aanslaat. Relaties draaien er vaak om. Je lijkt niet te begrijpen dat het er niet primair om gaat dat hij zijn mening herziet. Het is de bedoeling dat ze uitwisselen wat ze voelen, denken, ervaren, hopen en vrezen, dat ze elkaar en zichzelf beter leren kennen. En dat ze dan hopelijk een beslissing kunnen nemen waar ze allebei vrede mee kunnen hebben. Of niet maar dan hebben ze het in ieder geval geprobeerd samen.

Oekazes uitvaardigen en er dan vanuit gaan dat de ander die blindelingse opvolgt is in het algemeen niet bevorderlijk voor de verbinding en de intimiteit. Degene die dan moet luisteren, begrijpen en gehoorzamen wordt intens eenzaam in zo’n relatie.

Hij heeft zijn gedachten toch uitgesproken? Dat het samenwonen voor hem al een hele aanpassing is waar hij aan moet wennen en dat hij nu echt niet weer iets nieuws erbij wil en om die reden geen kind wil nu. Dus dan kan ze evt haar kind nog alleen opvoeden maar de vraag is of ze dat wil aangezien ze wil dat hij ook blij is met haar keuze.  En dat praten met een pro moet hij natuurlijk wel zelf willen. 

BlueFawn schreef op 24-11-2021 om 21:25:

[..]

Hij heeft zijn gedachten toch uitgesproken? Dat het samenwonen voor hem al een hele aanpassing is waar hij aan moet wennen en dat hij nu echt niet weer iets nieuws erbij wil en om die reden geen kind wil nu. Dus dan kan ze evt haar kind nog alleen opvoeden maar de vraag is of ze dat wil aangezien ze wil dat hij ook blij is met haar keuze. En dat praten met een pro moet hij natuurlijk wel zelf willen.

Je gedachten uitspreken is geen communicatie. Dat is eenzijdig een bericht zenden.


PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

24-11-2021 om 21:37

Lollypopje schreef op 24-11-2021 om 21:30:

[..]

Je gedachten uitspreken is geen communicatie. Dat is eenzijdig een bericht zenden.


Ja zij kan daar toch op reageren?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.