Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger partner (nog)niet klaar voor.


wat ik nooit zo goed begrijp is dat áls iemand nu écht geen kinderen wil dat je dan afhankelijk bent van een morning after pil. Wat voor gok neem je dan? (Niet voor jou maar voor je partner)

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

20-11-2021 om 11:16

Reflectione schreef op 20-11-2021 om 11:12:

Wat een shit situatie zeg, toch denk ik dat je het beste voor jezelf kan kiezen. Wat als je het nu laat weghalen, dat doe je dan voornamelijk voor je vriend, is je relatie dan nog hetzelfde?

Gewoon even laten weghalen vind ik wel makkelijk in deze situatie. Blijft je eigen keuze natuurlijk en ben niet tegen afbreken maar dit klinkt wel als heel makkelijk 'na is nu niet perfect, weg ermee'

Het moet natuurlijk wel door beide ouders gewenst zijn.

dan

dan

20-11-2021 om 11:18

Het is een hele moeilijke situatie. Als je de zwangerschap laat onderbreken en over een aantal jaar alsnog zwanger wil raken, heb je niet de garantie dat het dan wéér lukt. En verder bestaat de kans dat je vriend nooit toe zal zijn aan het ouderschap. 

Ik zou me over je leeftijd de komende jaren echt nog geen zorgen maken. 

Maar het lijkt me wel heel handig om er zo snel mogelijk achter te komen hoe je vriend de toekomst ziet. Als hij aangeeft niet te weten of hij überhaupt ooit kinderen wil, is hij misschien niet de man waar je gelukkig bij blijft. Dat zou heel jammer zijn. Maar als hij verwacht dat hij het over een paar jaar wel wil, mits jullie relatie stabiel blijft, zou ik voor nu even focussen op elkaar. Je woont per slot van rekening nog maar 6 maanden samen! Ga genieten van elkaars gezelschap. Onderneem leuke dingen die je over een paar jaar met een kind niet meer kan doen. Blijf niet voor de buis hangen, maar maak er wat van! Zo leer je elkaar bovendien nòg beter kennen. Wat wel belangrijk is als je samen de verantwoordelijkheid wil nemen voor een nieuw mens. Nu al een gezin beginnen, is gewoon erg snel. Ook zonder ASS. 

Senna.s schreef op 20-11-2021 om 10:38:

partner heeft duidelijk gemaakt nu echt géén kind te willen. Hij wilt eerst wennen aan samenwonen en niet teveel veranderingen tegelijk vanwege zijn ASS.

Ik moet nu een keuze maken tussen mijn partner en kinderwens/leeftijd. Ik zou ook nu wel willen weghalen en over 2jaartjes voor willen gaan. Alleen weet ik niet hoe de situatie/ vruchtbaarheid dan voor ziet..

Enige wat ik nu kan doen is huilen.

Wat een vreselijke situatie voor je.  Kiezen tussen een kind en je partner. 

Op deze manier is er ook niet echt een constructief gesprek aan te gaan. Waar is jouw bijdrage in dit geheel. Luistert hij ook naar jou?

Je vriend heeft de diagnose ASS. Maar je vriend is geen ASS hij heeft het. ASS lijkt nu te worden ingezet als manier om alles naar zijn hand te zetten. Maar jij bent er ook nog. 

Ik wens je heel veel sterkte.  Kinderen krijgen is geen vanzelfsprekendheid. Wanneer is hij er wel klaar voor? Is hij er ooit klaar voor. Je bent geen 20 meer.

Ik zou geen overhaaste beslissing nemen. Je bent pril zwanger en hebt nog even tijd om erover na te denken.  Voel je je gesteund door je omgeving als je besluit om de van toch te houden? 

Leene

Leene

20-11-2021 om 11:38

Eens met Loezzie. Het is nog pril. Het is al eerder gezegd zoek hulp bij de FIOM. Daar kun je al snel terecht. En ga samen met hem!
Hoe reageert hij eigenlijk op het feit dat jou dit zo emotioneert?
Je schrijft dat hij gezin zijn leeftijd (!) en ASS nog zoekende is naar zichzelf, wie hij is en hoe hij gelukkig kan worden.
Hoe meer je zoekt naar geluk hoe minder het je toevalt denk ik. En zo jong is hij ook weer niet. Bovendien leren doe je je hele leven, ik ben nu 45 plus en leer ook nog steeds. Je bent nooit uitgeleerd, zeker niet als je nieuwsgierig blijft. En inderdaad je vriend heeft ASS en is het niet. Je kunt je niet altijd er achter verschuilen maar dat zal ook afhangen van in welke mate hij het heeft en hoe hij er mee heeft leren omgaan.
Heb je genoeg mensen om jullie heen die jullie kunnen steunen als de baby er is?

Nou ja.. wij kunnen hier door blijven gaan maar we kennen jullie niet echt, nogmaals zoek hulp bij het FIOM.
Veel sterkte want  je zit in een heel moeilijke positie 

Leene

Leene

20-11-2021 om 11:44

En nog even over je vruchtbaarheid... het probleem is dat je het gewoon niet goed weet. Kijk ik was ook 35 plus toen de eerste werd geboren ( niet door keus maar omdat ik mijn partner niet eerder tegen het lijf liep) Maar vruchtbaarheid wordt wel minder, dat is al heel lang bekend en wordt ook door gynaecologen voor gewaarschuwd. Zoals al eerder gezegd, als je een supervruchtbaar persoon bent ( en je vriend ook, vergeet ook de mannelijke vruchtbaarheid niet) kun je echt nog wel makkelijk zwanger worden. Maar dat is niet iedereen gegeven. Vandaar dat ik zeg.. het is niet zomaar een vakantie die je nog wel kan inhalen. En ook omdat ik wel denk dat je de mooiste verrassingen zo in de schoot geworpen kan krijgen. Maar ik houd niet zo van alles dichttimmeren. Dat is mijn levenshouding en ben me er van bewust dat anderen dat niet zo kunnen. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-11-2021 om 11:47

Je bent pas net zwanger, TO. Een abortus is op dit moment, medisch gezien, weinig ingrijpend. Emotioneel is het een ander verhaal.

Je maakt je zorgen of over een tijdje zwanger worden nog steeds lukt en of je vriend er überhaupt ooit klaar voor zal zijn. Dat lijken mij beide slechte redenen om nu voor een kind te gaan.

Een kind krijgen is levensveranderend en niet iets om lichtzinnig over te denken, in mijn optiek. Dat geldt al als je er samen,  bewust voor gaat. Laat staan als je het min of meer alleen moet doen.

Je wil het hele pakket, maar dat kun je niet afdwingen. Het is echt een rotsituatie waar je nu in zit. Het is goed om te gaan praten met bijvoorbeeld iemand bij het FIOM en/of met de huisarts.

yette schreef op 20-11-2021 om 11:20:

Ik zou me over je leeftijd de komende jaren echt nog geen zorgen maken.

Dat dacht mijn voormalige schoonzus ook. Zij wilde heel graag, mijn broer die 3 jaar jonger was nog niet. Besloten om 2 jaar te wachten.

En vervolgens lukte het niet. Hele medische molen door, van beide zijden geen optimale kwaliteit. Zij is ongewild kinderloos gebleven, relatie heeft het niet overleeft.

Niet dezelfde situatie natuurlijk, want bij TO is er al wel een zwangerschap. Vind het alleen gevaarlijk om het risico zo weg te wuiven.

Sterkte Senna, wat een moeilijke afweging.

pff wat een moeilijke situatie. Ga heel veel praten, want de keuze lijkt me vreselijk. Je hebt geprobeerd de zwangerschap te voorkomen, nu je toch zwanger bent is de situatie heel anders. Over 2 jaar wel willen snap ik, maar je bent nog 8 maanden zwanger, dan is 2 jaar helemaal niet zoveel langer meer. 

yette schreef op 19-11-2021 om 18:44:

[..]

Welja joh. Ze hadden een afspraak: nog geen kinderen.

Dat kun je niet afspreken. Soms raak je zwanger terwijl dat niet de bedoeling was. Evenals dat je niet kunt afspreken dat er wél kinderen komen, want misschien komen die niet. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

20-11-2021 om 14:49

Lotus_ schreef op 20-11-2021 om 14:45:

[..]

Dat kun je niet afspreken. Soms raak je zwanger terwijl dat niet de bedoeling was. Evenals dat je niet kunt afspreken dat er wél kinderen komen, want misschien komen die niet.

Natuurlijk kun je dat wel afspreken.

Lotus_ schreef op 20-11-2021 om 14:45:

[..]

Dat kun je niet afspreken. Soms raak je zwanger terwijl dat niet de bedoeling was. Evenals dat je niet kunt afspreken dat er wél kinderen komen, want misschien komen die niet.

Je kunt wel meer doen dan vertrouwen op de morning afterpil. 

Leene

Leene

20-11-2021 om 16:52

BlueFawn schreef op 20-11-2021 om 14:49:

[..]

Natuurlijk kun je dat wel afspreken.

Je kunt alles afspreken, zoveel als je maar wilt. Maar dingen/ of beter gezegd het leven kan nu eenmaal anders lopen en dan moet je zaken her overwegen.
En zoals een medeforummer als eerder benoemde is de abortus medisch gezien met deze termijn niet heel ingrijpend. Maar emotioneel is een ander verhaal. En dan kun je niet altijd aankomen met : "ja zeg dat hadden we toch niet afgesproken" zo kun je toch niet leven?

Leene

Leene

20-11-2021 om 16:54

Suusje. schreef op 20-11-2021 om 16:47:

[..]

Je kunt wel meer doen dan vertrouwen op de morning afterpil.

Tsja daar zeg je ook nog wat... maar goed dat maakt voor de situatie nu niet meer uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.