Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger partner (nog)niet klaar voor.


Ik snap heel goed dat hij er nog niet klaar voor is. Jullie wonen net samen, zeg je. Dat is al een levensveranderende gebeurtenis voor je autistische vriend. Dan ook nog een kind nemen, lijkt me echt een veel te grote verandering. 
Verder vind ik een abortuspil net zoiets als een morning afterpil (alleen dan een few mornings after).

Senna.s

Senna.s

19-11-2021 om 17:57 Topicstarter

Prachtwacht schreef op 19-11-2021 om 14:10:

Aaah nee, wat een lastige situatie. Je vriend denkt er wel wat gemakkelijk over. Abortuspil en klaar? Dat kan alleen maar heel pril in de zwangerschap. En zo eenvoudig is dat allemaal niet. Het is nogal een heftige keuze….
Hoe ver ben je? Heb je naast je vriend steun aan een vriendin of familie?

Ik ben 4,5 weken zwanger

Hoe lang weten jullie al dat je zwanger bent? Als dat nog maar heel kort is kan het ook de primaire reactie zijn om zo te reageren, zeker in geval van autisme. Als het nieuws en beetje geland is ziet hij misschien ook de positieve kant.

Die man kent zichzelf, Senna en hun relatie. Hij wil niet. Daar heeft hij over nagedacht. Hij heeft er goede redenen voor. 

Hoe kan men hier dan als wildvreemden doodleuk vertellen dat hij er wel aan zal wennen?! Hoop je Senna moed in te spreken? 

Onder deze omstandigheden de zwangerschap voortzetten, lijkt me een flinke gok. Met mogelijk hele verdrietige gevolgen. Wil je dat risico nemen voor je kind? 

yette schreef op 19-11-2021 om 17:49:


[..]

Klinkt als een sprookje. Niet echt realistisch.

Hij wil geen kind, want hij kan de verantwoordelijkheid niet aan. Jullie hadden daarom de afspraak dat jullie nog niet aan kinderen zouden beginnen.


Dan had hij ook niet zn dick in haar moeten stoppen. 

Wat nou als jij nu de zwangerschap laat afbreken en blijkt dat hij er uiteindelijk nooit klaar voor dacht te zijn en jij 40 bent en kinderloos. Zou je daarmee kunnen leven?

Lotus_ schreef op 19-11-2021 om 18:26:

[..]

Dan had hij ook niet zn dick in haar moeten stoppen.

Welja joh. Ze hadden een afspraak: nog geen kinderen. 

Mlah! schreef op 19-11-2021 om 18:39:

Wat nou als jij nu de zwangerschap laat afbreken en blijkt dat hij er uiteindelijk nooit klaar voor dacht te zijn en jij 40 bent en kinderloos. Zou je daarmee kunnen leven?

Of dat je het wel doorzet, en hij idd het niet aan kan en zegt toedeledokie? Of voordien al zegt, de groeten?

Oh, we gaan wat-alsen?

Wat als het er drie zijn? 

Hij is er nooit klaar voor. Ik zou er vanuit gaan, dat wanneer je het houdt, je er mentaal grotendeels alleen voor staat en straks voor de zorg ook. Je weet wat hij wil. Het is verder jou keuze. Ik raad aan om bij het FIOM te gaan praten voor steun. 

Senna.s

Senna.s

19-11-2021 om 21:05 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 19-11-2021 om 18:00:

Hoe lang weten jullie al dat je zwanger bent? Als dat nog maar heel kort is kan het ook de primaire reactie zijn om zo te reageren, zeker in geval van autisme. Als het nieuws en beetje geland is ziet hij misschien ook de positieve kant.

Sinds 1 week.

Leene

Leene

20-11-2021 om 09:57

Hoe 'erg' is zijn autisme? Beter gezegd hoeveel last heeft hij er van in het dagelijks leven? Sommigen hebben zoveel last van prikkels dat ze geen enkele baan aankunnen. Anderen functioneren redelijk tot goed of zijn sociaal niet zo sterk. . En mensen met autisme kunnen goede ouders zijn. Is het alleen zijn autisme die maakt dat hij zegt dat hij het nu nog niet ziet zitten. Ik ken verschillende dertigers die het ook niet zien zitten. De verantwoordelijkheid of ze hebben zelf slechte voorbeelden gehad en durven het daarom niet goed aan. Nogmaals ik persoonlijk denk dat je niet kunt zeggen, we hebben het afgesproken dus ja ...nu niet he. Zo zit het leven niet in elkaar. Je kunt je leven niet compleet dicht timmeren.

En zoals anderen al hebben gezegd. Wat wil jijzelf? Wil jij wachten op je vriend?  Echt sommigen denken dat je nog eindeloos veel tijd hebt als je begin 30 bent.  Vergeet het maar!
Bedenk wat jij wil.
Is er een kans dat de relatie kapot loopt als je de zwangerschap doorzet. Wil jij je kind alleen opvoeden? Dat risico is er. Hoe denk je erover om geen moeder meer te worden, gaat je relatie dat over leven? Etc etc sterkte

Senna.s

Senna.s

20-11-2021 om 10:38 Topicstarter

partner heeft duidelijk gemaakt nu echt géén kind te willen. Hij wilt eerst wennen aan samenwonen en niet teveel veranderingen tegelijk vanwege zijn ASS. 

Ik moet nu een keuze maken tussen mijn partner en kinderwens/leeftijd. Ik zou ook nu wel willen weghalen en over 2jaartjes voor willen gaan. Alleen weet ik niet hoe de situatie/ vruchtbaarheid dan voor ziet.. 

Enige wat ik nu kan doen is huilen.

MRI

MRI

20-11-2021 om 11:04

Senna.s schreef op 20-11-2021 om 10:38:

partner heeft duidelijk gemaakt nu echt géén kind te willen. Hij wilt eerst wennen aan samenwonen en niet teveel veranderingen tegelijk vanwege zijn ASS.

Ik moet nu een keuze maken tussen mijn partner en kinderwens/leeftijd. Ik zou ook nu wel willen weghalen en over 2jaartjes voor willen gaan. Alleen weet ik niet hoe de situatie/ vruchtbaarheid dan voor ziet..

Enige wat ik nu kan doen is huilen.

ach, wat erg voor je... heel veel sterkte

Wat een shit situatie zeg, toch denk ik dat je het beste voor jezelf kan kiezen. Wat als je het nu laat weghalen, dat doe je dan voornamelijk voor je vriend, is je relatie dan nog hetzelfde? 

Gewoon even laten weghalen vind ik wel makkelijk in deze situatie. Blijft je eigen keuze natuurlijk en ben niet tegen afbreken maar dit klinkt wel als heel makkelijk 'na is nu niet perfect, weg ermee'

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.