Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Priscilla

Priscilla

04-08-2019 om 19:01

Zwanger van onbekende man, twijfel over abortus


Ad Hombre

Ad Hombre

08-08-2019 om 11:33

Kaaskopje

"Alsof zwanger worden door het ontbreken van voorzorgsmaatregelen alleen voorkomt bij minder intelligente mensen die geen werk kunnen vinden of niet willen werken. Alsof zwanger worden door het ontbreken van voorzorgsmaatregelen alleen voorkomt bij minder intelligente mensen die geen werk kunnen vinden of niet willen werken. En Ad Hombre is niet de enige die dat doet."

Ho effe, ik zou hetzelfde zeggen bij een man die bewust alleenstaande ouder wil worden. Het is gewoon best zwaar om ouder te zijn. Met zijn tweeen al, en alleen is het helemaal afzien. Niet vreemd dat je daar geen volledige baan naast kunt hebben en in sommige gevallen kan zelf een part time baan nauwelijks. Na, ja, iedereen die dat overweegt moet goed nagaan of hij/zij dat ook financieel aankan.

Lanza

Lanza

29-08-2019 om 10:12

Allebei verantwoordelijk

Man en vrouw zijn beiden even verantwoordelijk. Je hebt immers samen seks en voor een zwangerschap zijn man en vrouw nodig. Seks zonder condoom met een vrouw die je niet goed kent, is erg dom, of zij nu aan de pil is/een spiraal heeft of niet. Of zijn jullie alle geslachtsziekten voor het gemak even vergeten?

Een man die seks heeft, zeker als het om wisselende contacten gaat met vrouwen die hij niet goed kent, heeft de verantwoordelijkheid om een condoom om te doen. Voor haar en zijn eigen gezondheid en om het risico op een zwangerschap te verkleinen. Op die manier kan hij er nooit ingeluisd worden. Neem gewoon je eigen condoom mee en klaar ben je.

Een zwangerschap is altijd een risico als je seks hebt, condooms kunnen scheuren, de pil/ spiraal werkt nooit 100%, dus dat risico moet je incalculeren, maar je doet er wel alles aan om het te voorkomen. Samen.

Gaat het mis, dan is het een gezamenlijk probleem, je hebt immers ook samen seks gehad. Alles afschuiven op de vrouw is erg hufterig. Helaas zijn er nog altijd veel mannen die doen over zwangerschap alsof zij er niks mee te maken hebben en het allemaal de schuld van de vrouw is en dat wordt door velen nog geaccepteerd ook(zie reacties in dit topic).

Maar dat betekent niet dat het klopt, of dat dat ok is.

Alledrie

Lanza heeft het licht gezien blijkbaar en wil dat licht graag verspreiden. Alleen hier gaat het om alledrie: Man, man en vrouw zijn alledrie even verantwoordelijk.

Tsjor

Punt twee

‘Het kost me hierdoor soms ook moeite om goed voor mezelf te zorgen en ik weet ook dat die ruimte er niet meer is als ik ervoor kies om het kindje te houden. Dan moet dat altijd op 1 staan maar zeker omdat ik het toch voor een groot deel alleen moet doen zal het wel zwaar zijn.’

Je ziet beren op de weg. Wacht eerst maar even af. Gelukkig heb je ook een groep mensen om je heen. Kan je daartussen een betrouwbaar iemand benaderen om de eerste jaren ‘naast’ je te staan, als klankbord?
Stel dat je het als moeder geweldig doet, toch jammer als je vooraf je wens al in de schaduw laat staan door die vrees.

Lanza

Lanza

31-08-2019 om 19:23

Eens

Goed voor jezelf zorgen kan overigens prima als je een kind hebt. Sterker nog, je hebt dan alleen maar meer reden om goed voor jezelf te zorgen. Zeker als je een alleenstaande moeder bent.

Ik weet niet of het zo werkt.

'Sterker nog, je hebt dan alleen maar meer reden om goed voor jezelf te zorgen. Zeker als je een alleenstaande moeder bent.'

Als je normaal al moeite heb om goed voor jezelf te zorgen, kan dat ook juist nog moeilijker worden als je een kind hebt. Dat beetje energie en toewijding dat je daar nog voor hebt, steek je dan in je kind. Dan kom je nog minder aan je eigen verzorging toe.

Ander perspectief

Ik heb zelf een kind, gepland en met mijn vaste relatie. We hebben er alleen wel erg lang over gedaan om te beslissen dat we een kind wilden en daarom hebben we er maar 1, want we zijn wel wat oud nu.
Als ik iets zou willen veranderen aan mijn leven had ik eerder kinderen gehad zodat ik er tijd had voor 2.

Je moet natuurlijk voor jezelf nagaan of je dit kind wil houden en of je het aankunt om evt alleenstaande moeder te zijn met het netwerk dat je hebt.

Ik wens je veel wijsheid.

En je kunt va 9 weken dmv een bloedtest een vaderschapstest laten uitvoeren. Google NIPT en vaderschapstest.

Koffiekop

Koffiekop

28-11-2019 om 13:24

Oud draadje

Jojosmam, ik neem aan dat ts intussen al wel een besluit heeft genomen, de laatste bijdrage was van 31 augustus.

hetzelfde!!!

Priscilla,

Ik zit momenteel in dezelfde situatie!!!
Net ontdekt dat ik zwanger ben van 2 mogelijke mannen, ik ben single en ook denk ik dat geen van beiden er zal zijn, wat ik niet zo erg vind. Maar ik zit er wel mee dat ik niet weet welke van de 2 het is.
Ik twijfelde hard maar ik ben nu meer aan het denken van het kindje te houden en single mama te worden, het maakt me ook bang hoor, wat een verandering in je leven toch!

Wat heb jij gedaan uiteindelijk?
Ik zou ZOGRAAG connecteren met vrouwen in dezelfde soort situatie!!! Ik voel me beschaamd want mensen hebben zoveel vooroordelen!
Terwijl yep,... dom van de sex onbeschermd met 2 mannen... (het was alsof mn bioklok daarvoor zorgde dat ik voor die ene periode even heel onvoorzichtig was, en heel veel vriendinnen zijn zwanger...pressure, ik ben 32... geweldig leven, superzelfstandig etc. Ook geen marginale trees ofzo 😅 want dat denken de mensen hier wel op zulke forums als je met zulke verhalen afkomt he.
Maar ik heb m'n leventje best op orde, spaargeld opzij etc.

Groetjes

Een kans Sky

Hopelijk mag ik je feliciteren? Tenzij je absoluut alleen kinderen wil in een relatie zou ik er voor gaan.
Wie weet of dit je kans is? En dan hopen dat het ook allemaal goed gaat. Er is ook nog wel eens een miskraam in de eerste drie maanden.
Dat is schrikken, maar ook normaal.

Maar alleen een kind opvoeden kan vast zwaar zijn, hopelijk heb je wel familie of vrienden waar je eventueel een beroep op kunt doen? Een goede werkgever met goede arbeidsvoorwaarden.

Mogelijk kun je open zijn naar beide mannen? En als het kind geboren is een test laten afnemen? Zodat je kind toch weet wie de vader is. Nog los van eventuele betrokkenheid van een vader.

Maar misschien moet je het eerst even laten bezinken en er dan eerst even alleen van genieten. Tot je voorbij de 'gevarenzone' bent. Afgezien misschien van een goede vriendin en/of je moeder/zus.

Laradida

Laradida

17-07-2020 om 21:45

geluk

Probeer jezelf niet te veroordelen en vooral lief voor jezelf te zijn.

Mensen kunnen behoorlijk hypocriet zijn met hun veroordelingen, als je zwanger blijkt dan hebben ze van die oordelen alsof ze zelf het kuiste jongetje/ meisje van de eeuw zijn. Zegt meer over hun dan over wie dan ook.

Over mij hadden ze ook van alles te vertellen. Heb mij er volledig voor afgesloten en mijn eigen weg gegaan, en het handige eraan is dat je een gratis filter krijgt aangeboden voor de mensen waar tegen je toedeloe kan zeggen. Lekker rustig

Echt schaam je niet, nergens voor nodig

Wens je veel geluk toe

Drie

Ik zal weer de hele lading over me heen krijgen, maar ik geef toch maar even wat tegengeluid.
'Net ontdekt dat ik zwanger ben van 2 mogelijke mannen, ik ben single en ook denk ik dat geen van beiden er zal zijn, wat ik niet zo erg vind.'
Jij vindt het niet erg, dat is er 1. Maar er zijn er nog 2: je kindje en de mogelijke vader.
Wil je kindje opgroeien zonder vader? Of ooit weten wie de vader is?
Wil degene die de vader is wellicht ook vader zijn voor het kindje (ook al wil hij geen band met jou)? Krijgt hij de kans om daar antwoord op te geven?
Je geeft zelf al een invulling: geen van twee zal er zijn, denk je. Wellicht niet voor jou als partner. Maar met betrekking tot hun vaderschap: ze weten nog van niets.

Tsjor

ojajoh

ojajoh

20-07-2020 om 14:26

anticonceptie

ik vind het pijnlijk als mensen zeggen dat vrouwen die onbedoeld zwanger worden per definitie niet zorgde voor anticonceptie. Anti conceptie is alsnog niet 100% waterdicht. En de morning after pil ook niet.

ojajoh

Uit het beginverhaal: 'Nou is het geval dat ik afgelopen maand 2x onveilig heb gevreeën met 2 verschillende mannen ...'
Anti-conceptie of de morning after pil is in elk geval de moeite waard om te proberen als je een zwangerschap wil voorkomen.

Tsjor

ojajoh

ojajoh

20-07-2020 om 20:05

excuus

Excuus ik heb het verkeerd gelezen dan.

soortgelijk verhaal

Hey Priscilla,

Ik heb een soortgelijk verhaal, die staat ook in deze forum met als titel "ik weet niet zeker wie de vader is"
Ondertussen ben ik eruit, en heb ik ook mijn keuze gemaakt om het te houden, de vader zal er niet zijn maar dat is ok.

Als je wil connecten, laat me weten hier. vermits het misschien wel leuk kan zijn om met iemand te praten die in een zelfde soort situatie zit als jij en niet met mensen die slecht reageren op dit forum, al zijn er ook enkele fijne leuke reacties bij. Ik merk dat veel van de mensen op dit forum heel gudgemental zijn en zich als perfect beschouwen en als iemand anders een fout maakt gaan ze er meteen met stenen op gooien.

Groetjes, en veel courage!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.