Home » Forum » Zwanger van onbekende man twijfel over abortus

Zwanger van onbekende man, twijfel over abortus

37 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Ad Hombre
Kaaskopje

"Alsof zwanger worden door het ontbreken van voorzorgsmaatregelen alleen voorkomt bij minder intelligente mensen die geen werk kunnen vinden of niet willen werken. Alsof zwanger worden door het ontbreken van voorzorgsmaatregelen alleen voorkomt bij minder intelligente mensen die geen werk kunnen vinden of niet willen werken. En Ad Hombre is niet de enige die dat doet."

Ho effe, ik zou hetzelfde zeggen bij een man die bewust alleenstaande ouder wil worden. Het is gewoon best zwaar om ouder te zijn. Met zijn tweeen al, en alleen is het helemaal afzien. Niet vreemd dat je daar geen volledige baan naast kunt hebben en in sommige gevallen kan zelf een part time baan nauwelijks. Na, ja, iedereen die dat overweegt moet goed nagaan of hij/zij dat ook financieel aankan.

Lanza
Allebei verantwoordelijk

Man en vrouw zijn beiden even verantwoordelijk. Je hebt immers samen seks en voor een zwangerschap zijn man en vrouw nodig. Seks zonder condoom met een vrouw die je niet goed kent, is erg dom, of zij nu aan de pil is/een spiraal heeft of niet. Of zijn jullie alle geslachtsziekten voor het gemak even vergeten?

Een man die seks heeft, zeker als het om wisselende contacten gaat met vrouwen die hij niet goed kent, heeft de verantwoordelijkheid om een condoom om te doen. Voor haar en zijn eigen gezondheid en om het risico op een zwangerschap te verkleinen. Op die manier kan hij er nooit ingeluisd worden. Neem gewoon je eigen condoom mee en klaar ben je.

Een zwangerschap is altijd een risico als je seks hebt, condooms kunnen scheuren, de pil/ spiraal werkt nooit 100%, dus dat risico moet je incalculeren, maar je doet er wel alles aan om het te voorkomen. Samen.

Gaat het mis, dan is het een gezamenlijk probleem, je hebt immers ook samen seks gehad. Alles afschuiven op de vrouw is erg hufterig. Helaas zijn er nog altijd veel mannen die doen over zwangerschap alsof zij er niks mee te maken hebben en het allemaal de schuld van de vrouw is en dat wordt door velen nog geaccepteerd ook(zie reacties in dit topic).

Maar dat betekent niet dat het klopt, of dat dat ok is.

tsjor
Alledrie

Lanza heeft het licht gezien blijkbaar en wil dat licht graag verspreiden. Alleen hier gaat het om alledrie: Man, man en vrouw zijn alledrie even verantwoordelijk.

Tsjor

Flanagan
Punt twee

‘Het kost me hierdoor soms ook moeite om goed voor mezelf te zorgen en ik weet ook dat die ruimte er niet meer is als ik ervoor kies om het kindje te houden. Dan moet dat altijd op 1 staan maar zeker omdat ik het toch voor een groot deel alleen moet doen zal het wel zwaar zijn.’

Je ziet beren op de weg. Wacht eerst maar even af. Gelukkig heb je ook een groep mensen om je heen. Kan je daartussen een betrouwbaar iemand benaderen om de eerste jaren ‘naast’ je te staan, als klankbord?
Stel dat je het als moeder geweldig doet, toch jammer als je vooraf je wens al in de schaduw laat staan door die vrees.

Lanza
Eens

Goed voor jezelf zorgen kan overigens prima als je een kind hebt. Sterker nog, je hebt dan alleen maar meer reden om goed voor jezelf te zorgen. Zeker als je een alleenstaande moeder bent.

Knurf
Ik weet niet of het zo werkt.

'Sterker nog, je hebt dan alleen maar meer reden om goed voor jezelf te zorgen. Zeker als je een alleenstaande moeder bent.'

Als je normaal al moeite heb om goed voor jezelf te zorgen, kan dat ook juist nog moeilijker worden als je een kind hebt. Dat beetje energie en toewijding dat je daar nog voor hebt, steek je dan in je kind. Dan kom je nog minder aan je eigen verzorging toe.

Pagina's