Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger, weet niet van wie

Ik ben zwanger en ik weet niet van wie. 
28 oktober ben ik voor het laatst ongesteld geweest. Op 10 november heb ik seks gehad. En op 15 november ook, dit was helaas tegen mijn zin.  
Mijn cyclus is altijd tussen de 27-29 dagen. Volgens mij kan ik er vrij zeker van zijn dat de zwangerschap van 10 november is, maar ik weet niet of dat inderdaad zo is? Dan is het kindje meer dan welkom, maar als er een kans bestaat dat het van 15 november is niet. 


Ik zou er niet 100% zeker van zijn dat het van 10 november is.

Wat naar dat je in deze situatie terecht bent gekomen door 15 november. 

Wat een rotsituatie. Echt beroerd voor je dat je mogelijk zwanger bent na seks die je niet wilde. Ik denk dat het belangrijk is zo snel mogelijk naar een verloskundige te gaan, gewoon bellen en een afspraak maken. En bekijken of je kan uitsluiten dat de zwangerschap op 15/11 is ontstaan. En kan dat niet, dan moet je een heel moeilijke beslissing nemen. Ik denk persoonlijk dat ik in dat geval voor een abortus zou gaan, en wel zo snel mogelijk. Een kind krijgen van iemand die je heeft gedwongen tot seks lijkt me echt vreselijk. Ook voor mijn relatie met dat kind. Hoe laat je dat ooit helemaal los? Ik zou een kind zo’n oorsprong niet willen aandoen. Je zou ook contact kunnen opnemen met het FIOM. Misschien kunnen ze je daar helpen. 
https://fiom.nl/ongewenst-zwanger


Weet je partner (die van 11/11 neem ik aan) wat er op 15/11 met jou is gebeurd? Weet die al dat je zwanger bent? Hoe kijkt die ernaar? 

Wat erg voor je dat die van 15 nov tegen je zin was. Is die van 10 nov je vriend? Kan je er met hem over praten? 

Je ovulatie vindt meestal plaats 14 dagen voor je menstruatie. Dus laten we het gemiddelde nemen van 28 dagen cyclus. Had je 25 nov weer ongesteld moeten worden. Min 14 dagen. Is 11 nov ovulatie. Dus de kans is groot dat het van die van 10 nov is. Bij de verloskundige kunnen ze straks a.d.h.v. de grootte van het kindje met meer zekerheid de datum bepalen. Dus daar zou ik zeker naar toe gaan. 

Sterkte 



Bij een cyclus "volgens het boekje" is de ovulatie op dag 14 en wordt je op dag 28 ongesteld. Het vruchtbare window zit daar omheen (met de dag ervoor het hoogste).

In jouw geval is dag 14, 11 november. Ik denk dat de kans dat het van 10 november is groter is dan van 15. Ik vrees echter dat 15 november niet uitgesloten kan worden (sommige vrouwen ovuleren later, en er is ook nog een kleine kans dat je van sex na je ovulatie zwanger wordt).

Ik denk dat het beste is als je contact opneemt met de verloskundige of het Fiom. Zij kunnen je helpen om de keuze te maken en mogelijk ook om te verduidelijken wat de kansen / waarschijnlijkheid zijn. 

Lotte2023

Lotte2023

08-12-2022 om 20:44 Topicstarter

Bedankt voor jullie eerlijke reacties.

Klopt Mija als er een kans bestaat dat het van hem is kan ik het met geen mogelijkheid houden. En jullie bevestigen waar ik al bang voor was. 
Volgende week mag ik naar de verloskundige, maar voor mijn gevoel duurt dat nog heel lang.
Nee, wij kunnen er op dit moment niet goed over praten. Ik kan het zelf amper bevatten. En weet amper wat ik voel, teleurstelling in mijn lichaam, schaamte, te pijnlijk 

Ik raad je ook aan om contact op te nemen met het fiom. Veel sterkte!

Wat naar, veel sterkte 

Er zijn vaderschapstesten, die je al tijdens de zwangerschap kan doen. Wat de betrouwbaarheid betreft, navragen bij de huisarts?

Lotte2023 schreef op 08-12-2022 om 20:44:

Bedankt voor jullie eerlijke reacties.

Klopt Mija als er een kans bestaat dat het van hem is kan ik het met geen mogelijkheid houden. En jullie bevestigen waar ik al bang voor was.
Volgende week mag ik naar de verloskundige, maar voor mijn gevoel duurt dat nog heel lang.
Nee, wij kunnen er op dit moment niet goed over praten. Ik kan het zelf amper bevatten. En weet amper wat ik voel, teleurstelling in mijn lichaam, schaamte, te pijnlijk

Beroerd dat het zo lang duurt. Misschien toch morgen even naar het FIOM bellen. Zou kunnen dat je daar sneller geholpen wordt?

Wat verdrietig dat je er met je partner niet over kan praten. Het is ook heel erg pijnlijk natuurlijk. Voor hem ook, maar voor jou het meest. Je kan er niks aan doen. Laat het idee los dat je je erover moet schamen. Dat is niet zo. Het is gewoon klote. Is er niet een vriendin tegen wie je het kan vertellen? Of een zus, je moeder? Ga er in ieder geval niet uit schaamte alleen mee rondlopen. Dat heb je niet verdiend! Het is al moeilijk genoeg zoals het is. 

Eens met Mija, zwanger worden is niet een ding wat je zelf beslist. Het enige wat je kan beslissen is het onveilig doen (met een risico op zwangerschap) en zelfs dat is je in dit geval afgenomen. 

Lotte2023 schreef op 08-12-2022 om 20:44:

Bedankt voor jullie eerlijke reacties.

Klopt Mija als er een kans bestaat dat het van hem is kan ik het met geen mogelijkheid houden. En jullie bevestigen waar ik al bang voor was.
Volgende week mag ik naar de verloskundige, maar voor mijn gevoel duurt dat nog heel lang.
Nee, wij kunnen er op dit moment niet goed over praten. Ik kan het zelf amper bevatten. En weet amper wat ik voel, teleurstelling in mijn lichaam, schaamte, te pijnlijk

Heb je uitgelegd waar je mee zit? Misschien mag je dan de afspraak vervroegen. 

Wat extra lastig dat jullie er niet echt over kunnen praten. En wat een lastige gevoelens. Zoek iemand met wie je wel kan praten, heb je iemand in je omgeving? Een vriendin misschien. Anders de verloskundige, het fiom, huisarts of poh.

Seks tegen je zin klinkt als verkrachting. Daar hoef jij je niet voor te schamen. Iemand anders heeft iets verschrikkelijks met jou gedaan. Jij bent niet de schuldige! 

Lotte2023 schreef op 08-12-2022 om 20:44:

Bedankt voor jullie eerlijke reacties.

Klopt Mija als er een kans bestaat dat het van hem is kan ik het met geen mogelijkheid houden. En jullie bevestigen waar ik al bang voor was.
Volgende week mag ik naar de verloskundige, maar voor mijn gevoel duurt dat nog heel lang.
Nee, wij kunnen er op dit moment niet goed over praten. Ik kan het zelf amper bevatten. En weet amper wat ik voel, teleurstelling in mijn lichaam, schaamte, te pijnlijk

Wat vreselijk dat je nog een week in zoveel narigheid moet wachten. Kan je evt aan de verloskundige uitleggen waarom je graag snel een echo wil? Misschien kan je een vaderschapstest doen, er zijn testen die al in de zwangerschap kunnen maar ik weet niet hoe vroeg in de zwangerschap je dit kan doen. 

Vreselijk wat jou is aangedaan. Hele dikke knuffel en heel veel sterkte. Hopelijk kan je er met je partner straks een beetje over praten. Ook voor hem zal het allemaal niet makkelijk zijn. 


Er is inderdaad een mogelijkheid om al vrij vroeg in de zwangerschap een DNA test te laten uitvoeren. Misschien weet de verloskundige daar meer vanaf? 

Sterkte 

En Lotte, heel veel sterkte! De kans lijkt me het grootst dat het van je vriend is, maar die garantie heb je nu nog niet. Ik vind het heel erg dat iets wat een hele fijne tijd zou moeten zijn van je vriend en jou, waarin jullie samen uitkijken naar jullie kindje, verpest wordt door deze onzekerheid.
Ik zie dat je een vaderschapstest al bij 8 weken zwangerschap kunt doen. Maar het is wel heel erg duur, minstens 1000 Euro.
Ik weet niet of je aangifte hebt gedaan en of er een rechtszaak komt, maar dan kun je daar ook dat bedrag opeisen.
Nogmaals heel veel sterkte met alles! 

Esther-Forumbeheer

Forum Moderator

09-12-2022 om 00:10

Zojuist een reactie en de daarop volgende vele reacties verwijderd. 

Lotte2023 schreef op 08-12-2022 om 20:44:

Bedankt voor jullie eerlijke reacties.

Klopt Mija als er een kans bestaat dat het van hem is kan ik het met geen mogelijkheid houden. En jullie bevestigen waar ik al bang voor was.
Volgende week mag ik naar de verloskundige, maar voor mijn gevoel duurt dat nog heel lang.
Nee, wij kunnen er op dit moment niet goed over praten. Ik kan het zelf amper bevatten. En weet amper wat ik voel, teleurstelling in mijn lichaam, schaamte, te pijnlijk

Lotte, heb je ook al contact gezocht met het centrum seksueel geweld?

https://centrumseksueelgeweld.nl/ Je hoeft ze niet perse te bellen, je kunt ook met ze chatten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.